Forumindex › Forums › Modellen › Astra › moterswap, welk gereedschap een must have?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juni 2011 om 08:37 #17237598
goeie dag,
Als je begint met een moterswap. is goed gereedschap een must have uiteraard.
Nou heb ik een hele berg aan spullen.
-motertakel
-standart waar de moter ingezet kan worden.
-hele berg met steeksleutels, schroefendraaiers (torx en inbus) dopsleutels. dit alles geerft van mijn oom die autmonteur was. gereedschap is minimaal 60 jaar oud.
-heb zelf ook nog een dopsleutel setje. komt welis waar uit de bouwmarkt, maar is geen rommel.
En nog wel tal van dingen.Nu heb ik een donker grijs vermoeden dat ik nog wel wat kan gebruiken.
iemand die een lijstje kan maken?
voor enkele zaken kan een een garage opzoeken, of via clubgenoten. Maar zelf spullen hebben is wel erg prettig.Wat ik zelf denk nodig te hebben:
-moment sleutel
-betere dopsleutel set met meerdere ratels (klein en groot)
Zelf heb ik ook nog een compressor staan, dus kan met lucht werken mocht het nodig zijn.graag een indicatie wat ik nodig zou kunnen hebben.
5 juni 2011 om 09:05 #17877933goed gezond verstand, dus wel weten wat je loshaalt.
misschien een krik met steuntjes…opvangbakken voor de koelvloeistof en eventueel olie…
sowieso kvs omdat je de slangen los gaat halen.5 juni 2011 om 09:26 #17877934-offtopic Wat ga je erin leggen ?
5 juni 2011 om 18:27 #17877935Een motor takel/kraantje?
5 juni 2011 om 19:02 #17877936motertakel heb ik, evenals een steun waar de moter in kan om hem op te bouwen.
heb ook steunen om onder de auto te zetten, en ook o.a. een garage krik
vloeistoffen opvangen is allemaal lochies, verder maak ik overal foto’s van, en heb via via (ook via dit forum) vast wel genoeg kennis en hulp in huis om het tot een succes te maken.Er komt in: x20xev. klein beetje aangepast tot ongeveer 160pk.
In de verre toekomst neem ik hem nog verder onder handen.waarom dit blok: Er staan bij mij op de sloop heel wat vectra’s en omega’s met dit zelfde blok. dus kan makkelijk onderdelen halen mocht het nodig zijn.
enige vervelende is dat het blok dat ik koop via dit forum, ik niet weet of het een goed blok is. kan hem niet horen lopen, dus gaat op goed vertrouwen.
hoop voor hem dat hij goed is, anders ligt hij op de moterkap van zijn auto zomaar midden in de nacht :hmmz5 juni 2011 om 19:36 #17877937rare manier van zaken doen heb jij zeg…. met je uitlatingen over dat je hoopt dat ie goed is anders ligt ie op zijn motorkap.
als ik dat zou lezen en het zou mijn blok zijn dan kon je de boom in.
zo gaan we hier niet echt met elkaar om…
je koopt hier iets op het forum… en je weet nooit of iets goed is maar dat is met alles zo wat je 2e hands koop!… misschien verkloot je zelf wel wat tijdens inbouwen.
en als je het vervelend vind hier op het forum moet je vooral wegblijven.
als je het goed wilt moet je zoeken voor een compleet nieuw blok… misschien dat je garantie hebt dan.ik wens je succes met je inbouw..
5 juni 2011 om 19:57 #17877938x20xev met 160pk? yeah right…
In de toekomst wil je m “onder handen” nemen, wat wil je dr nog aan doen dan…er valt niet veel aan te doen volgens mij :P
5 juni 2011 om 22:03 #17877928En hoe ga je dat doen met je remmerij, fusee’s, brandstof toevoer etc?
6 juni 2011 om 07:57 #17877939@Baas J. wrote:
x20xev met 160pk? yeah right…
In de toekomst wil je m “onder handen” nemen, wat wil je dr nog aan doen dan…er valt niet veel aan te doen volgens mij :P
Niet veel aan te doen? Volgensmij kun je alle motorblokken boven de 500 pk krijgen. En 135 naar 160 pk is een peulenschilletje. Helaas zijn vele lui in zoeken naar onderdelen en roept men al snel. Dat kan niet.
En neem eens een kijkje in het huidige motorsegment van opel. 1.4 en 1.6 met 140 en 180 pk.
Het enige gereedschap wat je denk ik nog mist is distributie blokeer set.
6 juni 2011 om 10:11 #17877940Als ik het zo lees mag het niks kosten.
Ga jij maar es uitleggen hoe je een x20xev naar 160 pk krijgt, dan zal je toch echt het blok om moeten bouwen naar minimaal de specs van een opc x20xer blok.
Wil je verder dan zal je toch echt rigoreus te werk moeten gaan (lees serieus geld in stoppen) en dan zou ik r niet eens over denken om een x20xev in te gaan bouwen maar zou ik meteen wat beters pakken.6 juni 2011 om 10:37 #17877941@Bluns wrote:
En hoe ga je dat doen met je remmerij, fusee’s, brandstof toevoer etc?
iderdaad hier moet ook nog wat aan gebeuren.
Brandstof toevoer hoef je niets aan te veranderen, je moet enkel een retour slang leggen.
Remmerij achter kun je de trommels vervangen door de 4×100 schijven van de diesels die er een aantal orgineel met schijven geleverd zijn achter. En natuurlijk de lucas of bosch remklauwen (Zelfde als op het 5 gaats remssyteem van de astra) Niet de hele schijf word benut bij een 5 gaats uitvoering namelijk.Voor moet je inderdaad je fusee’s vervangen indien je groter wil. Nu kun je daar gewoon de fusees van een 5 gaats astra of zafira pakken. En dan je wielnaaf overzetten, heb je nogsteeds 4×100 maar dan met fusee waar je de remklauwen van de 5 gaats systemen of opc’s op kunt monteren. Dan rest enkel nog het omboren of bestellen van grotere schijven 4×100.
6 juni 2011 om 10:40 #17877942Achter kan je makkelijk de remtrommels houden hoor met een xev….
6 juni 2011 om 11:23 #17877943Dat klopt inderdaad, eigenlijk kan bijna de hele remmerij behouden blijven, als hij het standaard vermogen zou behouden. Omdat de remmerij voor een 1.6 8v berekend is voor een 1.6 met 115 pk.
6 juni 2011 om 12:08 #17877944nou denk niet dat hij hem op mijn moterkap durft te leggen…..
rommel verkoop ik niet
ander had de hele wagen al op sloop gelegen als het blok niet super was….6 juni 2011 om 12:50 #17877945@Baas J. wrote:
Als ik het zo lees mag het niks kosten.
Ga jij maar es uitleggen hoe je een x20xev naar 160 pk krijgt, dan zal je toch echt het blok om moeten bouwen naar minimaal de specs van een opc x20xer blok.
Wil je verder dan zal je toch echt rigoreus te werk moeten gaan (lees serieus geld in stoppen) en dan zou ik r niet eens over denken om een x20xev in te gaan bouwen maar zou ik meteen wat beters pakken.baasj, dat is toch niet zo moeilijk
open kelk en wat stickers erop. paar lexusjes. hoppa 160 pk
heren het is MOTOR niet moter
6 juni 2011 om 18:58 #17877946@opelpower89 wrote:
nou denk niet dat hij hem op mijn moterkap durft te leggen…..
rommel verkoop ik niet
ander had de hele wagen al op sloop gelegen als het blok niet super was….gezien je lijstje wat je gereden heb, en je u2u’s, vertrouw ik je volledig. anders had ik hem echt niet gekocht. maak je maar geen zorgen.
maar sommige mensen vinden het normaal als een forumer een blok verkoopt die meer olie dan benzine zuipt. en dan koop jij heb, balen als een stekker; komt een enne leukert die zegt: blok kwam van een liefhebber af, maar is helemaal naar de klote, jammer dan, zoek wel naar een ander blok.
Ik vind, als je als liefhebber/forum gebruiker iets aanbied, dan moet dat product gewoon goed zijn. zo ga je met mekaar om.
En vind al helemaal dat je het niet kan maken om tegen een opel liefhebber/forumer die hier al anderhalf a 2 jaar actief is te zeggen dat hij maar moet oprotten als het je niet bevalt. zit je hier al zo lang, bezoek je veel trefens en opel meetings. bij een club als moderator zelfs. en dan post je 1 keer iets wat niet helemaal gepast is, wordt je direct afgezeken. erg jammer.
dit is alles wat ik erover zeg.6 juni 2011 om 19:02 #17877947@ baasj: heb nergens gezegt dat het geen geld mag kosten.
Mijn 1.6 8v rijd nog perfect en mankeert helemaal niets. maar wil een nieuwe uitdaging aangaan. 1 van de redenen van een x20xev: je vind ze hier genoeg op de sloop, dus mocht er wat stuk gaan, kan ik de onderdelen zo ophalen.Wil het blok gewoon perfect en netjes opbouwen, zonder in te leveren op de kwaliteit. moet natuurlijk wel leuk blijfen.
@ Haasje: tkx voor je berichten. kan ik tenminste wat mee.
nu graag weer ontopic. dames :jerry
6 juni 2011 om 19:05 #17877948ik zijk je nie af hoor
geef alleen mijn mening
koop ook ni graag rommel van iemand
dus verkoop ik dat ook niet aan een ander..
geen zin in stress om zo een onzin wat totaal niet nodig is
maak zelfs dikke verlies op het blok…
als het maar bij een liefhebber terecht komt
en fatsoenlijk behandeld word na alle werk die erin zit:P6 juni 2011 om 19:09 #17877932@opelpower89 wrote:
ik zijk je nie af hoor
geef alleen mijn mening
koop ook ni graag rommel van iemand
dus verkoop ik dat ook niet aan een ander..
geen zin in stress om zo een onzin wat totaal niet nodig is
maak zelfs dikke verlies op het blok…
als het maar bij een liefhebber terecht komt
en fatsoenlijk behandeld word na alle werk die erin zit:Pwas niet naar jou bedoelt :angel maar naar opelkadetje
6 juni 2011 om 19:25 #17877930@Haasje17 wrote:
@Baas J. wrote:
x20xev met 160pk? yeah right…
In de toekomst wil je m “onder handen” nemen, wat wil je dr nog aan doen dan…er valt niet veel aan te doen volgens mij :P
En 135 naar 160 pk is een peulenschilletje. Helaas zijn vele lui in zoeken naar onderdelen en roept men al snel. Dat kan niet.
En neem eens een kijkje in het huidige motorsegment van opel. 1.4 en 1.6 met 140 en 180 pk.
quote]
Peulenschil? dan wil ik wel eens weten hoe…..luchtfiltertje en snelle vonken?De 1.4/1.6 motoren met 140 en 180 pk zijn turbo motoren…. is een totaal andere materie
6 juni 2011 om 19:29 #17877949ik zeg wat over je … ” wat niet helemaal gepast is” daar haak ik op in… en als je dan zegt het enige wat ik vervelend vind is het blok kopen via het forum.. en dan in de context van je niet gepaste verhaal… zeg ik op mijn beurt als je het vervelend vind hier dan kun je beter wegblijven.
misschien bedoelde je het niet zo… maar zo kwam het wel over bij mij en daarom reageerde ik dan ook zo.
verder misschien verstandig om het hierbij te laten aangezien we allemaal voor dezelfde hobby zitten hier en de boel betaalbaar en gezellig willen houden voor elkaar….mocht je dan toch nog wat persoonlijk willen zeggen dan via u2u aub dan houden we dit topic verder schoon.
6 juni 2011 om 19:51 #17877931@opelkadetje wrote:
ik zeg wat over je … ” wat niet helemaal gepast is” daar haak ik op in… en als je dan zegt het enige wat ik vervelend vind is het blok kopen via het forum.. en dan in de context van je niet gepaste verhaal… zeg ik op mijn beurt als je het vervelend vind hier dan kun je beter wegblijven.
misschien bedoelde je het niet zo… maar zo kwam het wel over bij mij en daarom reageerde ik dan ook zo.
verder misschien verstandig om het hierbij te laten aangezien we allemaal voor dezelfde hobby zitten hier en de boel betaalbaar en gezellig willen houden voor elkaar….mocht je dan toch nog wat persoonlijk willen zeggen dan via u2u aub dan houden we dit topic verder schoon.
ben het helemaal met je eens :angel
6 juni 2011 om 21:32 #17877929@Haasje17 wrote:
@Bluns wrote:
En hoe ga je dat doen met je remmerij, fusee’s, brandstof toevoer etc?
iderdaad hier moet ook nog wat aan gebeuren.
Brandstof toevoer hoef je niets aan te veranderen, je moet enkel een retour slang leggen.
Remmerij achter kun je de trommels vervangen door de 4×100 schijven van de diesels die er een aantal orgineel met schijven geleverd zijn achter. En natuurlijk de lucas of bosch remklauwen (Zelfde als op het 5 gaats remssyteem van de astra) Niet de hele schijf word benut bij een 5 gaats uitvoering namelijk.Voor moet je inderdaad je fusee’s vervangen indien je groter wil. Nu kun je daar gewoon de fusees van een 5 gaats astra of zafira pakken. En dan je wielnaaf overzetten, heb je nogsteeds 4×100 maar dan met fusee waar je de remklauwen van de 5 gaats systemen of opc’s op kunt monteren. Dan rest enkel nog het omboren of bestellen van grotere schijven 4×100.
Ik weet niet welk typ 8v hij heeft maar ik ben van een x16szr naar een x16xel gegaan.
Daarbij moest ik toch echt de brandstofpomp vervangen omdat deze meer druk moest gaan leveren ivm multipoint injectie.
Natuurlijk als hij al multipoint heeft zal dit anders zijn, vandaar dat ik het zeg..7 juni 2011 om 20:51 #17877950robert_corsa heeft steek 4×100 en achter trommelremmen. dat heb ik opgemerkt uit andere foto’s van zijn auto. kun je dan zomaar een 2 liter blok met 160 pk erin leggen? en hoe zit het met de versnellingbak en koeling… brandstoftoevoer is al aangekaart zag ik.
ik heb een z18xe met 125 pk en 5×110 en voor en achter schijven… dat is toch ook niet voor niets of wel?
@robert, ik gun je het van harte zo’n twee liter blok, maar probeer wel alles te overzien hé. je auto moet ook opnieuw door rdw gekeurd worden!8 juni 2011 om 04:50 #17877951@ derartz: 4×100 kan gewoon behouden worden. Haasje reed met een z1.6xe als ik het goed heb, 101 pk, met 4×100. hij rijd nu met een 2.0 16v met 315 pk, met nog 4 x 100.
radiateur kan ik gewoon behouden. dus koeling blijft in principe het zelfde. versnellingsbak wordt een f18.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.