moterflush?

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) moterflush?

• Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    sebastiaankadettcabriogsi
    Deelnemer

Ik heb vandaag een lekkage van mijn moter proberen te repareren.

heb vervangen wat ik wou vervangen.. maar helaas.. hij lekt nog.

omdat ik eerst zeker van wou zijn dat de lekkage opgelost was heb ik er geen dure olie in gemieterd.

maar gewoon 15w 40

ik rij de auto niet dagelijks zodra de lekkage opgelost is doe ik er weer 10 w 40 in wat voorgeschreven is..

maar nu..

de gast van de auto materialen zaak begon helemaal panisch te doen toen hij dat hoorde ik vroeg hem of hij nieuwe boegies had van een bepaald type deze had hij niet.. dus ik d8 doei…

maar nee ik Moest en zou een soort van Moterflush kopen om te voorkomen dat mijn kanalen verslipte.. dit en dat, hoop popenkast in mijn ogen..

zodra de lekkage boven water heb, en opgelost heb gaat er wel weer van duure rommel in 10 of 5 w 40 .. zie wel..

maar is dit nou echt nodig.. moterflush.

ik kreeg een beetje de indruk, dat de verkoper d8 dat sukkeltje verkoop ik ff die rommel…..

het gaat om een c20ne moter,

wie o wie moterflush nodig? of niet?

ik zelf vind het beetje broodje aap verhaal mijn vader zijn c20ne in zijn omega heeft de 5 ton gehaald… en moest weg omdat die auto verrot was.. en niet de moter.. en dit ging ook op 15w 40

OPCdriver

Hmm , dat verhaal is niet zomaar de wereld uit , je zult altijd fabrikanten en kopers
        hebben die zeggen dat het werkt bij hun probleem.
        Ik geloof zelf meer in een goeie reparatie met nieuwe onderdelen en nieuwe
        pakkingen , kost soms een beetje boel meer , maar mits goed uitgevoerd werkt het beter
        dan reparatie uit flesjes.
        En soms is het moeilijker de problemen te vinden dan op te lossen blijkt ook maar weer.

svdk20
        Deelnemer

dit verhaal klopt zeker als je half synthetische olie met full synthetische olie mixt erg slecht voor je olie kanalen.
          ik heb laatst ook mijn blok geflushed bij het olie verversen merk wel vergeleken bij mijn andere ververs beurt dat ie nu nog minder olie verbruikt en de olie nu na 3 maanden nog steeds lekker helder is had ik hiervoor niet.

corres
          Deelnemer

ja je mag minerale olie en synhetische niet mengen inderdaad.
            als je lang met de ene hebt gereden is het niet verstandig dan zomaar over te stappen je krijgt je blok ook nooit helemaal leeg.
            plus als je op normale olie reed en dan em volgooit met full synthetisch krijg je een te groot reinigings effekt van je delen in de motor.
            dat vind ie niet fijn.
            maar een lekkage verhelpje meestal nooit met een flesje.
            een lek draaid tochmeestal uit op sleutelen hoor.
            zijn maar lapmiddelen.

Deelnemer

nee lekkage wil ik ook zeker repareren dmv een reparatie.

ben al bezig geweest met het vervangen van de O ring van de olie koeler adapter…

binnekort maar eens kijken waar die lekkage nu weg komt ik dacht hem gerepareerd te hebben maar helaas :(

maar goed, ik heb een fris blok nodig voor mijn toekomst plannen, motor verbruikt geen olie lekt alleen.

dus zal ik dan maar eens wanneer de lekkage boven water is fush gebruiken om alle restanten er uit te halen :)

daruler

der is op okccn forum wel is gezegt dat je der een halve liter automatenbak olie door moet gooien 1 x 100km mee rijden en dan af tappen en goeie olie der in.

want dan schijn al je kanaalen schoon te branden maar of dit werk? durf het zelf niet aan!

iemand er ervaring mee

svdk20
                Deelnemer

origineel gepost door corres
                  ja je mag minerale olie en synhetische niet mengen inderdaad.
                  als je lang met de ene hebt gereden is het niet verstandig dan zomaar over te stappen je krijgt je blok ook nooit helemaal leeg.
                  plus als je op normale olie reed en dan em volgooit met full synthetisch krijg je een te groot reinigings effekt van je delen in de motor.
                  dat vind ie niet fijn.
                  maar een lekkage verhelpje meestal nooit met een flesje.
                  een lek draaid tochmeestal uit op sleutelen hoor.
                  zijn maar lapmiddelen.

minerale olie en synhetische mag je wel mengen dit kan geen kwaad krijg je gewoon half synthetisch maar half syn. en full syn. mag nooit en te nimmer samen gevoegd worden.

jermir

je motorblok ff goed schoonspuiten aan de buitenkant zodat je goed kan zien waar hij lekt, na t schoonspuiten ff stukje rijden en meteen de brug op. kan je het zo achterhalen.
                    motorflush van forte bebruik ik soms wel eens op me werk. werkt best goed voor aanslag en dergelijke in t blok. heb ooit eens een blok gespoeld voor ik het uit elkaar haalde en de kop en dergelijke was gewoon helemaal blank allu. dus het reinigt wel al moet je er geen meter mee gaan rijden want t is dan zo dun als water. tis gewoon een goede interne reiniging en meer niet.

jermir

en als je spoelt , ook meteen een nieuw olie filtertje monteren:D

Deelnemer

bedankt voor de tips mensen! ik zal hier zeker wat mee doen!

maar voor nu laat ik de auto ff voor wat het is de tentamens komen er weer aan.

ga er in de zomervakantie mee bezig :)

kaneelschep
                        Deelnemer

Motorflush is alleen maar om alle laatste resten oude olie eruit te halen.
                          Ik deed dat met mn brommer altijd even met wat dunne olie achtige meuk.
                          Paar keer doorspoelen en klaar.
                          Met de auto nog niet echt nodig gevonden.

Alleen er is echt geen noodzaak als je van 15 naar 10w40 gaat, het ding te spoelen.
                          Als je dus maar geen mineraal en syntheet gaat mixen.

Als je hem goed warm rijdt komt ook wel redelijk alle olie eruit.
                          En daarbij.. 15w40 is echt prima in deze blokken hoor. de mijne rijdt er al eeuwig prima mee.
                          En het hoeft echt niet veel geld te kosten.
                          Mooi 5 litertje kroon olie is echt gewoon prima…
                          En daar heb je zelfs nog een overstock merk van wat maar iets van 15 euro per 5 liter kost..
                          zie kroon site..
                          Meeste dure olie in dit soort motoren is ook gewoon een broodje aap verhaal..

Deelnemer

omdat er wss in de olie koeler nog wat zat zitten er nu wel verschillende soorten oli door elkaar.

zit nu gewoon 15w 40 in van de lidl.

dus ik wil wel flushen en goede olie er in doen maar pas als ik hem gerepareerd heb,

ook rij ik niet dagenlijks met de auto, dus maakt het niet uit of ik dat uitstel.

kaneelschep
                            Deelnemer

Maar dure olie kan net zo goed mineraal olie zijn hoor. DAT is de vraag.
                              Niet of ze goedkoop en duur zijn!!!!
                              Het maakt echt geen bal uit of je dure en goedkope olie door elkaar mixt.
                              Als het maar dezelfde soort is. mineraal of half syntheet of vol syntheet.
                              En die lidl oli is trouwens helemaal zo slecht nog niet.. Onze vw passat heeft er in ons bezit 4,5 ton op gereden..
                              En is toen ingeruild voor een rooie op een A6, en zo naar wit rusland vervoert waarie nu waarschijnlijk op koolzaad diesel rijdt ofzo.. :P
                              Zeg anders eens wat voor ‘dure’ olie je wil gebruiken dan! Dan kunnen we er een zinnig woord over zeggen of je ze mag mixen en dus eerst moet flushen of niet…

Deelnemer

nou eerst gebruikte ik 5w 40 dit werd op dat moment aangeraden omdat het al een wat ouder motertje is dit was volgens mij vol synthetise moter oli van kroon

maar gezien mijn toekomst plannen (moter kietelen) wil ik denk ik op 10w 60 gaan rijden van kroon.

kaneelschep
                                Deelnemer

stabil is trouwens dat goedkope merk van kroon.
                                  10w60 lijkt me erg dun als het warm is voor een c20ne…

Maar goed. relaas van het verhaal is dus:
                                  Geen vol/half syntheet mixen met gewone mineraal olie.
                                  En als je van het een naar het ander wil dan moet je de motor eerst spoelen met die flush meuk waar die gozer het in je winkel over had.

Deelnemer

duidelijk :)

welke olie zou jij dan aanraden bij zwaar gebruik van een c20ne ?20w60?

freek corsa
                                    Deelnemer

10W40 en een olie koeler :hmmz

kaneelschep
                                      Deelnemer

Ook bij zwaar gebruik sluit ik me bij freek corsa aan.
                                        10W40 is prima voor in Nederland en contreien.

En wat is zwaar gebruik…. Persoonlijk denk ik dan aan dragraces-dagjes of circuit dagen ofzo.
                                        Maar wat je ook op straat doet valt daar al niet meer zo onder. Je kan daar eigenlijk nooit zo lang de performance vragen als je op een circuit doet.

Ik ben zelf ook echt niet iemand die een warme motor onbelast laat en rij best vaak lange afstanden naar Hongarije.
                                        Ik heb deze GSI al sinds 2001 en de motor heb ik nog noooooooit problemen mee gehad.
                                        En rij al die tijd al op gewone relatief goedkope 15w40 van Kroon.

Olie koeler heb een c20ne standaard. Of bedoel je een grotere?

freek corsa
                                        Deelnemer

Dat hangt van de temperatuur af.

Ik heb op mijn C20XE geen koeler, maar wel een olie temperatuur meter :thumbup

Deelnemer

ik ben onderdelen bij elkaar aan het sprokkelen voor een turbo ombouw.

en wou dan best eens mee doen aan drag races of dergelijke, wat me leuk lijkt is het circuit op maar dan moet wel alles naar wens zijn. en ik ben op dit moment met die lui van time attack/track time aan het mailen.

omdat ik een cabrio heb.. willen ze een rolkooi er in. maar er zit al een beugel in die onthoofding voorkomt als ik over de kop ga op het circuit…. en ik hoop dat hun dat ook inzien.

als dat zo is zou ik alleen een race stoel moeten en een 5 punts gordel en dan zou ik het circuit op mogen :)

en ook wil ik me olie koeler er tussenuit slopen..

c20ne heeft niet altijd een olie koeler.

kaneelschep
                                            Deelnemer

? Ik heb nog nooit een GSI zonder oliekoeler gezien eigenlijk.
                                              Maar ik heb ze ook niet allemaal gezien natuurlijk :P
                                              Aah jij was van de rolkooi in de cabrio! :)
                                              Ik heb het gezien in een golf 1 cabrio met g60.
                                              Was wel humor om te zien.
                                              Toch lijkt het me voor de stroomlijn niet echt handig zonder dak,. :D

Deelnemer

Hey,

Ja ik heb ook nog nooit een c20ne in een kadett gsi gezien zonder olie koeler maar wel c20ne calibra`s…

ik wil de olie koeler er zelf tussen uit halen, omdat ik mijn front ga verbouwen en dan amper ruimte over houd, en ik de leidingen van dat oude ding niet meer vertrouw.

Eigenlijk was bigsexy die van dat topic van de rolkooi maar een kooi er in bouwen gaat mij denk ik op korte termijn wat te ver, ik heb foto`s van de huidige beugel die een kadett cabrio heeft gestuurd, en gevraagd of dit genoeg is, ik wacht nog op antwoord.

kooi lijkt me voor ff op het circuit wel leuk, maar ikw il hem zeker kunnen demonteren. lijkt me namlijk niet erg praktisch. :)

parma-it

in de cali zat inderdaad geen oliekoeler.

Deelnemer

sommige ;) niet alle.. hier op de sloop de ene wel de andere niet..

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.