moter valt ui

Forumindex Forums Modellen Astra moter valt ui

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    beertje009

hallo allemaal ik heb een probleem met mijn astra f van “91 hij valt zomaar uit tijdens het rijden en de ene keer start hij daarna meteen en de anderekeer krijg ik hem niet aan de gang ja na een paar keer proberen. laats ging ook alleen het moterlampje branden en hield hij in en toen ging het lampje weer uit en toen reed ie weer normaal tot twee keer toe gebeurde dit. en dan heb ik ook nog af en toe dat hij gewoon niet meer wilt starten als hij een tijdje heeft stil gestaan. wie kan mij helpen

KadAstra-EF
      Deelnemer

Van harte welkom op dit forum !!

Voor het plaatsen van foto’s en een avatar verwijs ik je graag naar dit topic:

http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=139209

Nu je probleem:

Zodra het MM lampje weer gaat branden, pas dan de “paperclipmethode” toe.
        Ik mag aannemen dat je dan gauw weet wat de stroring is….

Hartelijke groet, Rik

Astra F Vaassen
        Deelnemer

Valt die uit als je koppeling intrapt of gewoon echt met rijden?

beertje009

nou in het begin deed hij het ook als ik de koppeling in trapte. dacht dat het aan mijn schoennen lag omdat het mijn werk schoennen waren en dat deed hij een heel enkel keer maar. alleen nu is het juist alleen maar tijdens het rijden

beertje009

owja en wat is de paperclip methode

xladage
              Deelnemer

Zoek eens op “paperclip” op dit forum

b07

met de paperclip methode kan je de auto uitlezen.

hier een filmpje waar het word uitgelegd ,is wel in het duits:

http://www.youtube.com/watch?v=I827Rh7qCYk

dit is voor een 10 poolige stekker ,het ligt er aan welk motor typen je hebt ,er zijn namelijk ook astra’s f met een andere stekker, die zit dan in de zekeringenkast volgs mij is dat een 16 poolige stekker.

b07

kijk ook bij de how to van vectra :

http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=77060

bij het 12e column staat een stuk van Willem over het uitlezen met een paperclip en, foutcodes,daar zie je hoe de stekker er uit ziet als die bij de zekering kast zit

Haasje17
                    Moderator

Heb zelf probleem eerder meegemaakt, stappenmotor werkt waarschijnljik niet goed en je nokkenas of krukassensor werken niet of geven een fout signaal waardoor je hem bijna niet gestart krijgt.

beertje009

mensen bedankt voor het tot nu te helpen heb gister een nieuwe dynamo erin gezet en de onsteking zuiver gemaakt iemand zij mij dat het daar ook aan kon liggen. ik ga de paperclip methode ook eens proberen in het weekend. na dat ik gister bezig ben geweest is hij nog niet uitgevallen hoop eigenlijk dat het zo blijft maar daar moet ik nog maar achter komen hou jullie op de hoogte

beertje009

hey allemaal

auto is tot nu toe nog niet uitgevallen heeft wel 1 keer gehad op de snel weg dat ie een keer inhield en voor ik kon kijken of er een lampje branden liep hij weer goed

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.