Moter opgeblazen ?!

Forumindex Forums Modellen Astra Moter opgeblazen ?!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18336334
    zierbeek
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 June 2016

      Beste vrienden,

      Problemen, problemen en nog eens problemen.

      Ik kocht afgelopen jaar, in april een opel astra h gtc. Bouwjaar 2010 , 1400cc 90pk. 80.000km vertelde de verkoper en hij gaf me er een jaar garantie bovenop.

      Na er een tijdje mee gereden te hebben, moest de lambdasensor vervangen worden door de verkoper. Ook de radiator van de airco diende vervangen te worden.

      Nu hoorde ik sinds een week een tikkend geluid,er brandde geen enkel waarschuwingslampje. Ik besloot hem aan de kant te laten staan en de verkoper opnieuw te contacteren. Hij woont ongeveer 70km verderop. Voor ik vertrok keek ik nog even het water en oliepeil na, deze waren goed.
      Onderweg naar de verkoper werd het getik luider en sloeg de motor af, geen enkel waarschuwingslampje brandde voor hij afsloeg. Hij startte niet meer. We hebben hem dan naar de verkoper laten slepen. Deze verteld dat de motor opgeblazen is en dat hij 4 liter olie heeft moeten bijgieten voor hij aan het minimum stond.
      Nu stelt hij voor een ruilmotor te zoeken en deze in de wagen te plaatsen. De kosten dienen we wel te delen…

      Kan dit allemaal na 80.000 km? wat denken jullie van dit verhaal?

      *desperate :'(*

      Matthias

      #18336335
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        4 liter toen pas bij minimum??? denk dat je maximum bedoelt en dan nog klopt het niet want in een 1.4(Z14XEP) gaat max 3.5L.

        Zou hem mooi bij die verkoper weghalen daar wordt je niet wijzer van merk ik.

        Start de motor nog rond? zo ja hoe klinkt ie? kan je een filmpje maken van het start geluid? wellicht licht de ketting eraf o.i.d.

        Misschien makkelijk waar staat de auto nu?

        #18336336
        zierbeek
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 June 2016

          [quote quote=18336335]4 liter toen pas bij minimum??? denk dat je maximum bedoelt en dan nog klopt het niet want in een 1.4(Z14XEP) gaat max 3.5L.

          Zou hem mooi bij die verkoper weghalen daar wordt je niet wijzer van merk ik.

          Start de motor nog rond? zo ja hoe klinkt ie? kan je een filmpje maken van het start geluid? wellicht licht de ketting eraf o.i.d.

          Misschien makkelijk waar staat de auto nu?

          [/quote]

          bedankt voor je reactie!

          de motor hoor je nog draaien maar er is denk ik geen ontsteking. Hij start niet.
          De auto staat nu bij de verkoper.

          #18336339
          SnowWolf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 December 2015

            Condensor moet best vaak vervangen worden, die dingen zitten altijd op een plek waar ze veel steenslag te verduren krijgen dus daar zou ik niet heel erg wakker van liggen.

            Wel vreemd dat hij geen waarschuwing gaf dat er geen olie in zat, maar een motor blaas je (meestal) niet zomaar op. En wat was er aan opgeblazen dan? Drijfstang/zuiger kapot? Nokkenas kapot? Zelfs als de riem/ketting eraf loopt of breekt hoeft hij niet totaal los te zijn.

            Even wat controle vragen;
            -Was de auto volledig onderhouden? Dus in ieder geval z’n olie beurten gehad?
            -Ligt er overigens helemaal geen olie op je parkeerplek?
            -Hebben ze de auto een onderhoudsbeurt gegeven bij aflevering (minimaal conform papieren)? veel bedrijven slaan die stap over omdat “hij toch wel onderhouden is”.
            -Hoeveel kilometer heb je er sinds april mee gereden?

            En ik zou niet zomaar instemmen met 50/50 kosten voor een ruilmotor, je hebt ten slotte een jaar garantie en olie loopt er niet zomaar uit.

            #18336340
            zierbeek
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 June 2016

              [quote quote=18336339]Condensor moet best vaak vervangen worden, die dingen zitten altijd op een plek waar ze veel steenslag te verduren krijgen dus daar zou ik niet heel erg wakker van liggen.

              Wel vreemd dat hij geen waarschuwing gaf dat er geen olie in zat, maar een motor blaas je (meestal) niet zomaar op. En wat was er aan opgeblazen dan? Drijfstang/zuiger kapot? Nokkenas kapot? Zelfs als de riem/ketting eraf loopt of breekt hoeft hij niet totaal los te zijn.

              Even wat controle vragen;
              -Was de auto volledig onderhouden? Dus in ieder geval z’n olie beurten gehad?
              -Ligt er overigens helemaal geen olie op je parkeerplek?
              -Hebben ze de auto een onderhoudsbeurt gegeven bij aflevering (minimaal conform papieren)? veel bedrijven slaan die stap over omdat “hij toch wel onderhouden is”.
              -Hoeveel kilometer heb je er sinds april mee gereden?

              En ik zou niet zomaar instemmen met 50/50 kosten voor een ruilmotor, je hebt ten slotte een jaar garantie en olie loopt er niet zomaar uit.

              [/quote]

              Hey,
              Om even op jouw vragen te antwoorden

              -Wat er opgeblazen is heeft hij niet verteld. ik vraag het zo snel mogelijk na.

              -De beurten heeft hij gehad, net voor ik hem kocht heeft hij er een onderhoud aan gedaan, vervangen van oliefilters en de rest (zegt hij toch)
              -Niets van olie op de parkeerplek, hij staat altijd in de garage dus dat zou wel duidelijk moeten zijn.
              -sind april heb ik er ongeveer 4000 km mee gedaan. Niet gek gereden,gewoon netjes.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.