moter houdt in loopt soms op 3poten dol geslagen vonk als ik

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) moter houdt in loopt soms op 3poten dol geslagen vonk als ik

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Wappie1979

beste forum bezoekers

ik heb een vectra(b1) 20 16v van 1999
      deze loopt soms heel beroerd,als ik zeg ma beetje door trek dan wil ie wel maar hij houdt in happert regelmatig..soms slaat ie bij 4halfdiuzend toeren in de begrenzer(3 poten)als ik 1 bougiekabel van de bobine haal en start dan tiktie heel erg en slaat de vonk dol in het rond,das alleen maar steeds bij de zelfde kabel als ik een andere er af trek dan tiktie nie of slaat nie dol in het rond .heb al nieuwe bougies-kabels nieuwe bobine maar dat helpt ook nie..hij heeft michien10kilometer goed gereden en daarna weer het zelfde verhaal…wordt mij gezegt dat de computer nie meer goed werkt, dat ie de stroom(vonk)niet geod verdeeld.. wie weet wat het wel eens zou kunnen zijn???

sjoerdie
      Deelnemer

als ie bij 4500 toeren in de begrenzer gaat, dan is dat de noodloop.

meer kan ik je niet vertellen, aangezien je de bobine al vervangen hebt.

ecu kan het niet zomaar aan liggen, aangezien de bobine de vonk regelt

Wappie1979

ja nou de begrenzer dat weet ik nie,hij loopt zeg maar dan op 3 poten vandaar dat ie dan niet boven de 4halfdiuzendtoeren wil
          zal het dan ook aan de noodloop liggen??
          en is dat een duur geintje(noodloop nog nooit van gehoord maar ja ik heb de ook de balle verstand van) ik wou al na een opel dealer gaan iutlaten lezen ofzo diagnose stelen maar die zijn ook weer zo verekte duur.denk probeer het eerst zo.. die garage waar ik hem weg heb daar schiet ik niks mee op…

bedankt voor je reactie

wim-v6
          Deelnemer

origineel gepost door Wappie1979
            ja nou de begrenzer dat weet ik nie,hij loopt zeg maar dan op 3 poten vandaar dat ie dan niet boven de 4halfdiuzendtoeren wil
            zal het dan ook aan de noodloop liggen??
            en is dat een duur geintje(noodloop nog nooit van gehoord maar ja ik heb de ook de balle verstand van) ik wou al na een opel dealer gaan iutlaten lezen ofzo diagnose stelen maar die zijn ook weer zo verekte duur.denk probeer het eerst zo.. die garage waar ik hem weg heb daar schiet ik niks mee op…

bedankt voor je reactie

Als ie iedere keer Exact op 4500 toeren begint te stotteren loopt ie niet op 3 cilinders, maar word ie begrensd door de motorcomputer, en dat doet de motorcomputer door de Vonk te stoppen..

Dit ligt meestal aan de nokkenassensor.

Willem

Wappie1979

oke ja klopt steeds bij 4/4halfdiuzend toeren dan doet ie dat.. ik meende dat ie op 3 poten liep dan.. en als ie dan zo beroerd loopt dat ie bij 4half diuzend toeren in de begrenzer springt,en ik trek de bougiekabel uit de bobine en start de auto weer dan tikkertie en als je dan kijkt na de bobine waar de bougie kabel uit is dan zie je gewoon vonkjes in het dolle vliegen..en alleen steeds bij de zelfde als ik er een ander uit trek dan doet ie dat nie..dus dat kan an de nokkenassensor liggen of an de noodloop dat werd me ook al gezegt

thanks voor je reactie

wim-v6
              Deelnemer

Door die kapotte Nokkenassensor, gaat de Boel op noodloop, en word begrensd op 4500 toeren..

en doordat de begrenzing gaat door middel van onderbreken van de ontsteking en dan krijg je vage vonk verschijnselen.

Willem

corsaboy
                Deelnemer

euhm die dis bobine’s vinden het ook niet zo heel fijn dat er bougies kabels niet aangesloten zijn..
                  heb er al eens eentje gemold op die manier… semi bewust, was al half defect… haha

Wappie1979

origineel gepost door wim-v6
                    Door die kapotte Nokkenassensor, gaat de Boel op noodloop, en word begrensd op 4500 toeren..

en doordat de begrenzing gaat door middel van onderbreken van de ontsteking en dan krijg je vage vonk verschijnselen.

Willem

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.