moter blijft lopen met achterruit verwarming

Forumindex Forums Modellen Corsa moter blijft lopen met achterruit verwarming

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    ivar2803

beste opel rijders,

ik zal me eerst kort voor stellen:
      Ik ben Ivar en bezit al enige tijd een opel Tigra en heb sinds enkele dagen een Opel Corsa 1.4 Swing uit 1993 er bij. heerlijke zuinige auto welke naar mijn idee goed en netjes is onderhouden.

echter ben ik nu tegen het volgende probleem aan gelopen:
      de achterruit verwarming deed het niet. vrijwel direct zag ik dat het stekkertje links (vanaf achter gezien) op het achter raam los zat en heb deze dus aangesloten. opgelost :D
      maar nu…….:wtf
      als de achterruit verwarming aan staat en ik het contact uit zet en de sleutel uit het contact verwijder wil de moter niet uit.:swear als ik dat de achterruit verwarming uit zet gaat de moter wel uit.
      wie o wie kan mij vertellen hoe dit kan.

o ja, ook als ik de sproeier van de achter ruit wil gebruiken dat spuit hij aan de voorkant:wtf weet niet of dit hiermee samen hangt…

alvast bedankt voor de reacties:wors:wors:wors

2000
      Moderator

Ik vermoed dat er ergenss een massa probleem is

corsaboy
        Deelnemer

zoiets ja, heb het probleem 1 keer eerder gehoord.
          Dus je bent gelukkig niet de enigste.

maar dat wordt idd meten met een multimeter waar het mis gaat.

ivar2803

hmmm:hmmz oke. thx

Weten jullie misschien dan ook waar ik het beste kan beginnen met doormeten?

angelg7
            Deelnemer

Lijkt me dat je logisch gezien eerst even moet kijken bij je massa van de achteruit verwarming.
              Omdat je aangeeft dat alls je het draadje erop doet het probleem onstaat.
              Probeer het eens met een losse draad op je massa kant en die rechtstreeks op een goed massa punt te zetten, als dan het probleem er nog is kun je dat gedeelte uitsluiten.

Heb je het ook geprobeerd als je dat draadje wer losmaakt, en je start auto en dan de achteruitverwarming aanzet, en dan de auto uitzet of hij dan ook blijft lopen.

als dan het problem zich ook voordoet heb je dus duidleijk ergens sluiting.
              Dan moetje dus eerst even kijken of er nergens een draad klem zit, of ergens een parker door je draadboom zit gedraaid.

Dit kan gebeurd zijn met radio inbouw (frame met parker achterin gemonteerd), of draden naar achter leggen, onder de dorpelkappen door.

soepkiepe
              Deelnemer

[rquote=1895704&tid=144904&author=ivar2803]beste opel rijders,

o ja, ook als ik de sproeier van de achter ruit wil gebruiken dat spuit hij aan de voorkant:wtf weet niet of dit hiermee samen hangt…

alvast bedankt voor de reacties:wors:wors:wors[/rquote]

daar kun je zelf al heel makkelijk achter komen als dat met je achterruit verwarming probleem te maken heb.
                stekkertje er weer af en kijken wat ie dan doet al sje je ruitensproeier aan doet ;)

ivar2803

tnx voor de hulp!!:wors

we gaan morgen maar eens even meten en proberen. jullie horen wel als ik meer weet :d

wim-v6
                  Deelnemer

Draadbreuk / beschadiging in de doorverbinding van auto naar kofferklep, al meerdere malen meegemaakt bij de corsa-B.

zou er wel vlot naar kijken, kan kortsluiting ontstaan.

Willem

ivar2803

oke harstikke bedankt voor de reactie.
                      Ik heb hem met het stekkertje los op de achterruit geprobeerd of de auto dan ook aanbleef, en ja hij blijft dan ook aan.
                      Dus gaan hem inderdaad vanaf de achterklep naar voren nalopen bij de kabelboom. Hoop er van het weekend tijd voor te vinden .
                      Jullie horen van mij als ik meer weet of het liefst op heb gelost :D
                      thx

angelg7
                      Deelnemer

Dan hoeft het dus helemaal niet bij de achterklep te zitten.
                        Zou eerst eens even de radio eruit trekken, en kijken of daar achter niet een parker door je draadboom zit.
                        Soms zetten mensen het frame van de radio achterin vast met een parker, die door een draadboom kan gaan.
                        Heb dit eens gehad op mijn werk, na een zijschade gerepareerd werkte div dingen niet.
                        En de klant zei dat dit wel allemaal werkte.
                        Tot we een doosje met defecte zekeringen vonden onder de stoel.
                        Toen gaf de klant toe dat het al was, wel een hele dag gezocht, en bleek dus gewoon die parker te zijn.
                        Dus kijk eens naar die parker, en anders even goed kijken waar anders eventueel je draadboom klem kan zitten/beschadigd is.
                        Ik persoonlijk denk dat je onder je dashboard of motorruimte moet zoeken, want de draadboom naar achter bestaat eigenlijk alleen uit bedrading voor de verlichting en boxen.

soepkiepe
                        Deelnemer

draadboom bestaat ook uit je ruitenwisser en ruitenwissersproeier, en wat willem zegt klopt wel, daar waar ze van de auto je klep in gaat gaan ze snel kapot, heb ik ook al eens gehad.

OrangeArrow

[rquote=1897511&tid=144904&author=ivar2803]oke harstikke bedankt voor de reactie.
                            Ik heb hem met het stekkertje los op de achterruit geprobeerd of de auto dan ook aanbleef, en ja hij blijft dan ook aan.
                            Dus gaan hem inderdaad vanaf de achterklep naar voren nalopen bij de kabelboom. Hoop er van het weekend tijd voor te vinden .
                            Jullie horen van mij als ik meer weet of het liefst op heb gelost :D
                            thx [/rquote]
                            Dus als ik het goed begrijp, ligt het niet aan de achteruitvewarming?
                            In dat geval kan het ook een verkeerde lamp zijn in de achterlichten… Ook al geregeld meegemaakt. Even de stekkers loskoppelen voor snelle diagnose. En wat willem zegt ook nakijken, kan ook goed mogelijk zijn!!

wim-v6
                            Deelnemer

Bij achterruitverwarming aan en de motor blijft lopen is het 100% kabel tussen de kofferklep en auto…

Willem

angelg7
                              Deelnemer

Als Willem zegt dat het de kabel tussen achterklep en de auto is, zul je het beste daar even kunnen kijken.
                                Willem is de opel expert.

wim-v6
                                Deelnemer

ja als je dit al een keer of 8 a 9 hebt gehad dan weet je het onderhand wel. (Alleen Corsa’s B).

willem

angelg7
                                  Deelnemer

[rquote=1897909&tid=144904&author=wim-v6]ja als je dit al een keer of 8 a 9 hebt gehad dan weet je het onderhand wel. (Alleen Corsa’s B).

willem[/rquote]

Heb al heel vaak goede tips van je op forum gezien, daarom ga ik je ook absoluut niet tegenspreken ;)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.