Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Mosselman 20N turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2010 om 20:04 #17552275
Dit systeem heeft goed gefunctioneerd , en je kan er de turbo zo op het blok zetten, ik had een eigen spruitstuk gemaakt maar wist van het bestaan af.
Ik reed met de gewone LE jetronic maar dan rijker afgesteld.
Werd een benzinde drukregelaar op gezet die door de turbo druk nog meer druk op de injektor zette.
Met dit spul had ik voor het eerst een MAnta die een beetje power had zonder al te veel rare streken.
Succes ermee en laat de foto’s maar komen!!1 februari 2010 om 21:57 #17552276ga zo door, super bedrijf he bs autotune:thumbup
1 februari 2010 om 22:02 #17552277AnoniemLid sinds:
1 January 19702 februari 2010 om 19:15 #17552278Het is dat er niet zoveel ruimte zit tussen de turbo en de chassisbalk, anders zou een smalle 8mm spacerplaat met thermokoppel tussen turbo en spruitstuk ook een mogelijkheid zijn.
Als je dan perse de temp wilt meten2 februari 2010 om 22:34 #17552279AnoniemLid sinds:
1 January 1970Met de chassisbalk zou het nog net gaan, maar het turbohuis komt dan nog dichter bij de motorsteun en de accumulator moet ik dan weer verbouwen die loopt nu al net over de motorsteun heen.
Of ik moet toch wat met de motorsteunen gaan doen….. :hmmz17 februari 2010 om 23:34 #17552280AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb de EGT sensor in de turbo gezet ben er wel gerust op dat het goed gaat.
De gasklep positie sensor zit er op met een aluminium plaatje heb gelijk alles wat aluminium is netjes gestraald ziet er als nieuw uit.
Olie aanvoerslang met een meet punt gemaakt, de olieretour was effe denken de afsloop in de slang was nihil, heb dit opgelost door het turbo oliesmering huis wat te verdraaien.
18 februari 2010 om 08:51 #17552281heel mooi gedaan! waar komt dit blok eigenlijk in te hangen?
18 februari 2010 om 10:00 #17552282Originally posted by Yosta
:kewlpics nieuwe motorheb die kleppendeksel vaker gezien
blok lag toen in een rode b ascona dacht ik18 februari 2010 om 21:19 #17552283AnoniemLid sinds:
1 January 1970De motor moet in deze auto komen.
6 maart 2010 om 19:08 #17552284AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb verleden week de intercooler van @ar oude turbo motor overgenomen. Themperatuur zender heb ik er zelf ingemaakt.
7 maart 2010 om 20:59 #17552285das een bekende cooler
9 maart 2010 om 16:37 #17552286AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ben met de c24ne benzine rail begonnen, er komen c20let injectoren in. (krappe 200pk mogelijk)
Ik ga met 3bar benzine druk rijden met de boost komt er nog 1bar bij, zou de rail wel blijven zitten of moet ik de rail nog extra vastzetten?
9 maart 2010 om 18:44 #17552287Zit ie alleen met twee M6’jes aan de injectorhouders vast?? Lijkt mij een goed idee om twee extra steunen te maken zodat de boel écht vast zit.
Als de boel breekt heb je onmiddelijk een benzinedouche over je uitlaatspruitstukkie heen………..10 maart 2010 om 11:04 #17552288Zou het zekers beter vastzetten, vraag anders eens aan lars of hij een foto plaatst hoe ik het ooit heb gemaakt op zijn motor.
10 maart 2010 om 23:17 #17552289Hebben jullie enig idee hoeveel kracht je op een m6 boutje kunt uitoefenen? kunnen iets van 16000 N trek hebben, dat is 1600 kg…:vertag
Voor die tijd heb je al wel de draad uit je inlaatspruitstuk getrokken..
Maar je injectoren zetten zich niet af tegen het inlaatspruitstuk, de druk komt inwendig op de injectoren te staan.
10 maart 2010 om 23:22 #17552290Dat verhaal klopt wel, maar dat is niet de reden om je injectorrail niet vast te zetten, je moet dit juist wel doen omdat anders de injectorrail van de injectorplaten kan afbreken, dat heeft niks met druk te maken, maar meer met andere zaken zoals trillingen e.d.
Het beugeltje kan je heel simpel maken van een stripje achterlangs tussen 1 van de bouten op je gasklephuis en de plek waar je massakabels vastzitten, tenminste, zo heb ik het eens gedaan.
11 maart 2010 om 17:58 #17552291http://img54.imageshack.us/g/dsc02304d.jpg/
het is denk ik een zelfgemaakte benzine rail aangezien het het bij verschillende automateriaalzaken los kunt kopen en dan op maat maken
12 maart 2010 om 16:24 #17552292het is eigenlijk niet zo goed te zien maar het zit niet echt veel anders vast als de jouwe
dat spul wat jij erop hebt gaat echt niet scheuren hoor!12 maart 2010 om 18:54 #17552293AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb een stripje zoals Henk 400rr voorstelde erop gemaakt, het geheel zit nu een stuk beter vast.
13 maart 2010 om 07:39 #17552294alleen ik zie nu plastic plaatjes waar het op vast zit:hmmz
daar twijfel ik wel een beetje aan dat scheurt wel uit
bij mij zitten er allu platen op waarschijnelijk cnc gefreest13 maart 2010 om 12:00 #17552295Precies dat is de rede dat er alu injector houders op zijn gekomen.
13 maart 2010 om 17:39 #17552296dat had er volgens mij meer mee te maken dat de kunststof na verloop van tijd en door temperatuursverschilen broos werd en ging scheuren. :P
23 mei 2010 om 23:25 #17552297AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb de motor ingebouwd, alles past voor zover gelukkig, nog een hoop kleine dingetjes te doen.
Voor meer info en pics zie Project Manta B turbo
24 mei 2010 om 15:00 #17552298ziet er top uit:) suc6 verder
25 mei 2010 om 12:06 #17552299Mocht je nog van die silicone slangen nodig hebben: in Waalwijk ben ik laatst achter een adresje gekomen waar ze ze op voorraad hebben liggen zodat je ze kan passen.
Ook wel redelijke prijs geloof ikhttp://www.autosportcompany.nl/
Is voor jou ook dichtbij :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.