Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Mosselman 20N turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2009 om 23:00 #17552250
origineel gepost door fredericki200
bs autotune heeft hem bij mij ook ingebouwd suppppper kerel
:thumbup ziet er goed uit en werkt super en nog redelijk betaalbaarnu de pkaas nog terug he:P of ben je al weer op de bank geweest?
gr john
21 november 2009 om 07:46 #17552251ben dr al geweest maar da hoor je nog wel.
21 november 2009 om 10:52 #17552252nou, ik ben ook wel benieuwd, waarom deed ie het nou niet goed op de bank ?
21 november 2009 om 21:37 #17552253het bedrijf die de nokkenstok erin gezat heeft had er een hydro ingestopt (hoorde ik later) en hij stond +- 14 graad verkeerd.
de rest spreekt voorzich23 november 2009 om 19:47 #17552254AnoniemLid sinds:
1 January 1970:kewlpics nieuwe motor
24 november 2009 om 14:51 #17552255Dat ziet er netjes uit :) alleen dat kleppendeksel vind ik jammer, is dat toch niet gegraveerd hoop ik?
Je bent een rundd als je met kleppendeksels stunt :P
24 november 2009 om 16:20 #17552256Dat komt van Randd tunig af,… de grapjas
27 november 2009 om 15:17 #17552257origineel gepost door Yosta
Wat voor carterpan heb jij eronder zitten?
27 november 2009 om 15:56 #17552258origineel gepost door fredericki200
het bedrijf die de nokkenstok erin gezat heeft had er een hydro ingestopt (hoorde ik later) en hij stond +- 14 graad verkeerd.
de rest spreekt voorzichIs dat slecht dan hydro erin? Wel eens gehoord dat sommige vaste stoters nodig hebben maar nooit gehoord waarom dat nou beslist moet. Iemand?
mooi project trouwens!
27 november 2009 om 17:02 #17552259Hangt van de nokkenas af, de nokvorm van vaste stoters is anders dan die van vaste stoters.
28 november 2009 om 10:46 #17552260het probleem bij een hydro nokkenstok is dat bij hogere toeren de stoters niet gevuld worden met olie, als ik he goedzeg
en bij een standaard is er geen probleem maar bij een sport nokkenstok gaat hij veel meer toeren maken, vandaar, dat de kleppen niet helemaal open gaan
dat is dus mijn probleem:puke
dus ander nokkenstokje besteld:vertag dus volgend jaar hopelijk een beter blokje met meer pferden bij de powertesting dus john eerste aanmelding is binnen:P28 november 2009 om 10:49 #17552261Heb zelf een kent 234 nokkenas in de 2.4, met hydro-stoters!? Wordt door kent cams aangeraden dit met vaste te doen samen met versterkte klepveren. Zijn er nadelige effecten dat ik beide niet heb?
Sorry misschien beetje -offtopic28 november 2009 om 11:42 #17552262Ja, de 1e reden noemt Frederik al, de 2 reden is dat de kleppen kunnen gaan zweven met als gevolg dat je nokkenas beschadigd en je klepzittingen kapot gaan, ook kan de klep(of meerdere) afbreken.
Als je (heel)veel toeren maakt, denk ook even aan je waterpomp, is berekend tot zo’n 6000 omw/min met pieken tot 6500.
wat geadviseerd wordt bij Kent, staat wel op hun site: http://www.kentcams.com/
29 november 2009 om 01:50 #17552263origineel gepost door fredericki200
het probleem bij een hydro nokkenstok is dat bij hogere toeren de stoters niet gevuld worden met olie, als ik he goedzeg
en bij een standaard is er geen probleem maar bij een sport nokkenstok gaat hij veel meer toeren maken, vandaar, dat de kleppen niet helemaal open gaan
dat is dus mijn probleem:puke
dus ander nokkenstokje besteld:vertag dus volgend jaar hopelijk een beter blokje met meer pferden bij de powertesting dus john eerste aanmelding is binnen:Pik schrijf je nu al op de lijst:P:P
29 november 2009 om 01:50 #17552264origineel gepost door Asko
Heb zelf een kent 234 nokkenas in de 2.4, met hydro-stoters!? Wordt door kent cams aangeraden dit met vaste te doen samen met versterkte klepveren. Zijn er nadelige effecten dat ik beide niet heb?
Sorry misschien beetje -offtopicdit gaat niet goed komen hoor:o:o
29 november 2009 om 12:48 #17552265hmm ik rijdt er al een half jaar mee,
waar kan ik vaste stoters en versterkte klepveren krijgen?29 november 2009 om 16:55 #17552266kan wel als je maar niet te gek gaat doen in toeren
5000 max15 december 2009 om 12:55 #17552267hoezo chassisbalk aanpassen??!??! zijn er fotos ervan?
15 december 2009 om 18:44 #17552268AnoniemLid sinds:
1 January 1970Chassisbalk aanpassen hoeft niet, ik heb 1,5cm over, kan ik de flens rand nog omslaan, de motor is nog niet ingebouwd… dus kan geen foto´s nemen van een chassisbalk waar de verf vanaf is gebrand. :P
11 januari 2010 om 21:16 #17552269AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ben weer bezig geweest met de motor, heb twee gaatjes erbij geboort voor het 20E thermostaathuis te kunnen gebruiken ipv van het c24ne thermostaathuis, de garantie van opel zal er nu onderhand wel af zijn. :P
13 januari 2010 om 18:21 #17552270:agentvergeet niet het ijzervijlsel uit je kop/blok te halen na het boren/tappen
13 januari 2010 om 18:54 #17552271en maak de kanelen groot geneog,dus oude kanaal in blok ff uit frezen,
anders kans op je koppakking(ervaring)(verkeerd gemeten,en vanuit gegeaan dat ze elkaar volledig zouden overlappen,meten is weten 2 x meten is zeker weten)29 januari 2010 om 23:28 #17552272AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het LE jetronic injectie systeem wou ik in eerste instantie gebruiken maar omdat deze niet echt goed te regelen valt, heb ik bij BS-autotune een programmeerbaar injectie systeem gekocht.
Krukaspositie sensor moest er ook op komen bij de 22E en c24ne zit hiervoor in het distributie huis een opname voor de sensor op mijn 20N zat dit niet. Dus aan de hand van het c24ne olie pomp deksel een beugeltje gemaakt voor de sensor en van de diesel oliepomp klep heb ik een ribbetje af moet halen.
De verdeler komt te vervallen hiervoor in de plaatst komt een DIS bobine. Ik moet nog een verdeler ombouwen om de aandrijving van de oliepomp te behouden.
Op het 22E inlaatspruitstuk zit toevallig al een bultje voor eventueel een sensor te plaatsen, hier plaats ik de lucht temperatuur sensor in. (Gat is al geboord)
Ik zit nog te twijfelen waar ik de uitlaatgassen temperatuur sensor ga plaatsen, in het uitlaatspruitstuk wat te plaatsen maar 8mm dik of in het turbine huis 12mm van de flens kant af er is hier wel genoeg materiaal dikte.
Het spruitstuk is niet meer nieuw te krijgen het turbine huis wel mocht het scheuren. :hmmz
30 januari 2010 om 07:59 #17552273ik zou zelf een wide band lamda plaatsen, i.c.m. een a/f meter. Dit lijkt mij veel nuttiger dan een uitlaat temp meter (heb nog nooit turbo gebouwd, dus hang me er niet aan op)
30 januari 2010 om 14:54 #17552274AnoniemLid sinds:
1 January 1970Er komt ook een wide band lambda op samen met een KDFI.
Temperatuur voor en na de turbo zit nogal verschil in, dit is de reden van de uitlaatgassen temperatuur meting.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.