Mosselman 20N turbo

Forumindex Forums Techniek Cih Mosselman 20N turbo

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 85)
  • Auteur
    Berichten
  • #17552250
    js 400
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      origineel gepost door fredericki200
      bs autotune heeft hem bij mij ook ingebouwd suppppper kerel
      :thumbup ziet er goed uit en werkt super en nog redelijk betaalbaar

      nu de pkaas nog terug he:P of ben je al weer op de bank geweest?

      gr john

      #17552251
      fredericki200
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 January 2007

        ben dr al geweest maar da hoor je nog wel.

        #17552252
        mr-turbo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          nou, ik ben ook wel benieuwd, waarom deed ie het nou niet goed op de bank ?

          #17552253
          fredericki200
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 January 2007

            het bedrijf die de nokkenstok erin gezat heeft had er een hydro ingestopt (hoorde ik later) en hij stond +- 14 graad verkeerd.
            de rest spreekt voorzich

            #17552254
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              :kewlpics nieuwe motor

              #17552255
              Maartuh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 August 2004

                Dat ziet er netjes uit :) alleen dat kleppendeksel vind ik jammer, is dat toch niet gegraveerd hoop ik?

                Je bent een rundd als je met kleppendeksels stunt :P

                #17552256
                marcV
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 June 2005

                  Dat komt van Randd tunig af,… de grapjas

                  #17552257
                  mantastijn
                    Lid sinds:
                    29 October 2004

                    origineel gepost door Yosta

                    Wat voor carterpan heb jij eronder zitten?

                    #17552258
                    Asko
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 October 2008

                      origineel gepost door fredericki200
                      het bedrijf die de nokkenstok erin gezat heeft had er een hydro ingestopt (hoorde ik later) en hij stond +- 14 graad verkeerd.
                      de rest spreekt voorzich

                      Is dat slecht dan hydro erin? Wel eens gehoord dat sommige vaste stoters nodig hebben maar nooit gehoord waarom dat nou beslist moet. Iemand?

                      mooi project trouwens!

                      #17552259
                      henk 400rr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        Hangt van de nokkenas af, de nokvorm van vaste stoters is anders dan die van vaste stoters.

                        #17552260
                        fredericki200
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 January 2007

                          het probleem bij een hydro nokkenstok is dat bij hogere toeren de stoters niet gevuld worden met olie, als ik he goedzeg
                          en bij een standaard is er geen probleem maar bij een sport nokkenstok gaat hij veel meer toeren maken, vandaar, dat de kleppen niet helemaal open gaan
                          dat is dus mijn probleem:puke
                          dus ander nokkenstokje besteld:vertag dus volgend jaar hopelijk een beter blokje met meer pferden bij de powertesting dus john eerste aanmelding is binnen:P

                          #17552261
                          Asko
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            22 October 2008

                            Heb zelf een kent 234 nokkenas in de 2.4, met hydro-stoters!? Wordt door kent cams aangeraden dit met vaste te doen samen met versterkte klepveren. Zijn er nadelige effecten dat ik beide niet heb?
                            Sorry misschien beetje -offtopic

                            #17552262
                            henk 400rr
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              Ja, de 1e reden noemt Frederik al, de 2 reden is dat de kleppen kunnen gaan zweven met als gevolg dat je nokkenas beschadigd en je klepzittingen kapot gaan, ook kan de klep(of meerdere) afbreken.

                              Als je (heel)veel toeren maakt, denk ook even aan je waterpomp, is berekend tot zo’n 6000 omw/min met pieken tot 6500.

                              wat geadviseerd wordt bij Kent, staat wel op hun site: http://www.kentcams.com/

                              #17552263
                              js 400
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                origineel gepost door fredericki200
                                het probleem bij een hydro nokkenstok is dat bij hogere toeren de stoters niet gevuld worden met olie, als ik he goedzeg
                                en bij een standaard is er geen probleem maar bij een sport nokkenstok gaat hij veel meer toeren maken, vandaar, dat de kleppen niet helemaal open gaan
                                dat is dus mijn probleem:puke
                                dus ander nokkenstokje besteld:vertag dus volgend jaar hopelijk een beter blokje met meer pferden bij de powertesting dus john eerste aanmelding is binnen:P

                                ik schrijf je nu al op de lijst:P:P

                                #17552264
                                js 400
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  origineel gepost door Asko
                                  Heb zelf een kent 234 nokkenas in de 2.4, met hydro-stoters!? Wordt door kent cams aangeraden dit met vaste te doen samen met versterkte klepveren. Zijn er nadelige effecten dat ik beide niet heb?
                                  Sorry misschien beetje -offtopic

                                  dit gaat niet goed komen hoor:o:o

                                  #17552265
                                  Asko
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    22 October 2008

                                    hmm ik rijdt er al een half jaar mee,
                                    waar kan ik vaste stoters en versterkte klepveren krijgen?

                                    #17552266
                                    larsjeG40
                                      Lid sinds:
                                      23 January 2008

                                      kan wel als je maar niet te gek gaat doen in toeren
                                      5000 max

                                      #17552267
                                      Sheto
                                        Lid sinds:
                                        14 December 2009

                                        hoezo chassisbalk aanpassen??!??! zijn er fotos ervan?

                                        #17552268
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          Chassisbalk aanpassen hoeft niet, ik heb 1,5cm over, kan ik de flens rand nog omslaan, de motor is nog niet ingebouwd… dus kan geen foto´s nemen van een chassisbalk waar de verf vanaf is gebrand. :P

                                          #17552269
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            Ben weer bezig geweest met de motor, heb twee gaatjes erbij geboort voor het 20E thermostaathuis te kunnen gebruiken ipv van het c24ne thermostaathuis, de garantie van opel zal er nu onderhand wel af zijn. :P

                                            #17552270
                                            boyanka
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              8 June 2005

                                              :agentvergeet niet het ijzervijlsel uit je kop/blok te halen na het boren/tappen

                                              #17552271
                                              manta19sr
                                                Lid sinds:
                                                24 July 2007

                                                en maak de kanelen groot geneog,dus oude kanaal in blok ff uit frezen,
                                                anders kans op je koppakking(ervaring)(verkeerd gemeten,en vanuit gegeaan dat ze elkaar volledig zouden overlappen,meten is weten 2 x meten is zeker weten)

                                                #17552272
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  Het LE jetronic injectie systeem wou ik in eerste instantie gebruiken maar omdat deze niet echt goed te regelen valt, heb ik bij BS-autotune een programmeerbaar injectie systeem gekocht.

                                                  Krukaspositie sensor moest er ook op komen bij de 22E en c24ne zit hiervoor in het distributie huis een opname voor de sensor op mijn 20N zat dit niet. Dus aan de hand van het c24ne olie pomp deksel een beugeltje gemaakt voor de sensor en van de diesel oliepomp klep heb ik een ribbetje af moet halen.

                                                  De verdeler komt te vervallen hiervoor in de plaatst komt een DIS bobine. Ik moet nog een verdeler ombouwen om de aandrijving van de oliepomp te behouden.

                                                  Op het 22E inlaatspruitstuk zit toevallig al een bultje voor eventueel een sensor te plaatsen, hier plaats ik de lucht temperatuur sensor in. (Gat is al geboord)

                                                  Ik zit nog te twijfelen waar ik de uitlaatgassen temperatuur sensor ga plaatsen, in het uitlaatspruitstuk wat te plaatsen maar 8mm dik of in het turbine huis 12mm van de flens kant af er is hier wel genoeg materiaal dikte.

                                                  Het spruitstuk is niet meer nieuw te krijgen het turbine huis wel mocht het scheuren. :hmmz




                                                  #17552273
                                                  2000
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    ik zou zelf een wide band lamda plaatsen, i.c.m. een a/f meter. Dit lijkt mij veel nuttiger dan een uitlaat temp meter (heb nog nooit turbo gebouwd, dus hang me er niet aan op)

                                                    #17552274
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      Er komt ook een wide band lambda op samen met een KDFI.

                                                      Temperatuur voor en na de turbo zit nogal verschil in, dit is de reden van de uitlaatgassen temperatuur meting.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 85)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.