Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Morgen de astra inruilen op de vectra 2.2 DTI 2000
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 december 2011 om 08:25 #17244283
Is iemand bekend met deze vectra?
http://link.marktplaats.nl/507976186Ik moet gaan stationnen, en een vectra B past momenteel beter in het budget dan een astra H.
De 2.2 staat volgens een vriend bekend als een sterke motor.Welke type ABS-module was nu de storingsgevoelige? Bosch of die andere?
Waar moet ik nog meer op letten bij een B behalve wat roest aan deuren en wielkasten?Alvast bedankt.
Gr.
Pastra16 december 2011 om 08:43 #17960300Hele mooie vec met volledig leer :wub
Tja heb zelf een 2.2dti geweldige rijders auto nooit ergens problemen mee (behalve roest :swear op de door jou al aangegeven plaatsen)Het grootste probleem zit hem volgens mij in de brandstof pomp.
En dat loopt gelijk in de :vertag dus info
De mijne heeft 3ton op de teller probleem loos wel bij 202.000 nieuwe pomp in gekomen
Mijn vorige 2.0dti zelfde probleem
Mijn broer had een astra sport met 2.0dti ook bij om en nabij 2ton pomp kapot
dus daar zit hem volgens mij het enige grote probleemMaar goed vec is zoals gezegd :wors
Groet Gerhard
16 december 2011 om 08:58 #17960301Dat is beroerd, want deze vectra zit dus rond die 2 ton.
Ik dacht dat echt alleen bepaalde types 2.0 in zafira’s astra’s en dus ook de vectra dat probleem had met de brandstofpomp, en niet de 2.2dti.
Is de 2.2DTI eigenlijk een ketting of riem?Gr.
Patrick16 december 2011 om 09:18 #17960302Bij mijn 2.2 (omega) is de pomp ook reeds vervangen. Al bij 135.000 km zelfs.
Motor is met een ketting. :wors16 december 2011 om 09:23 #17960303Dat is +/- €1400,-…
De auto is dealeronderhouden, dus zal als ik bij de auto ga kijken de boekjes bekijken en de dealer bellen er over waar de auto in onderhoud geweest is.Gr.
Pastra23 december 2011 om 08:10 #17960304Gisteren ben ik wezen kijken!
De auto is een plaatje! Hij had hem niet gepoetst oid, dus kon hij ook geen rare dingen verbergen.
Proefrit kon niet omdat de auto ingebouwd stond en ik geen tijd genoeg had.
Dus dat lag niet aan hem maar aan mij.
Morgen wil ik er weer heen om een proefrit te maken.Hoeveel ik terug krijg voor de Astra viel me allerzins mee(’99 met bijna 3ton op de klok)…
Als de proefrit bevalt dan zal ik zo goed als zeker een vectra gaan rijden…We gaan het meemaken…
23 december 2011 om 13:27 #17960305ben benieuwd, wat betreft die pomp, goed onderhoud doet wonderen. die van ons(2.0dth) heeft nu 360.000 km gelopen en de pomp nog niet vervangen bij ons. ken ook iemand die heeft in 2 jaar tyd 2 pompen versleten en mijn andere maat reed 2 jaar zonder problemen
23 december 2011 om 13:35 #17960306We zullen het meemaken, ik hoop dat het niet gelijk het eerste is wat een pechgeval gaat opleveren…
Revisie kost ook al €400,-…
Op onderhoud bezuinig ik niet, de huidige auto krijgt ook om de 15.000 de beurt die nodig is.
De calibra om de 10.000…Ga morgen ook het bedrijf bellen waar de auto in onderhoud was…
Gr.
Pastra24 december 2011 om 18:22 #17960307achteras rubbers willen ook wel eens vast gaan zitten waardoor ze geluid gaan maken
pompen gaan idd ook regelmatig stuk
ook goed de turbo controleren met die km stand
stabelisatorstang rubbers voor willen ook wel eens gaan kraken, net als bij de astra´s en zafira´s24 december 2011 om 18:33 #17960308AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ff antwoord op je eerste vraag: De hayes kelsey abs computer is gevoelig, maar voor een paar euro zelf te repareren hoor. Maargoed mijn vorige vectra was van 1996 met 2 ton op de klok en die had altijd z’n 1e abs ecu nog.
24 december 2011 om 18:43 #17960309kijk die vec maar goed na pat.. die b&a is nou niet echt vertrouwd
3 januari 2012 om 10:35 #17960310Aankomende donderdag gaat het echt plaatsvinden.
De astra wordt ingeruild op de Vectra zoals in de advertentie staat.Dit wordt voor mij de eerste vectra, en hoop er een hele berg plezier en gemak van te beleven.
Gr.
Pastra3 januari 2012 om 20:00 #17960311Welkom bij de club
:thumb hoop dat je er een boel plezier aan gaat belevenHeb je nog mod plannen
4 januari 2012 om 10:23 #17960312Ik heb al een kleine verzameling zelfdimmende binnenspiegels klaar liggen.
1 daarvan, die uit de huidige Astra G, verhuisd naar de Vectra.-ik wil graag voor de stoelverwarming knopjes met standen er op;
-er moeten wat lampjes achter het dash vervangen worden.En roest behandeling, helaas, zal ook moeten gebeuren. Dit wil ik van het voorjaar doen.
Ik zal me binnenkort ook wel aanmelden op VTN denk ik…
Gr.
Pastra4 januari 2012 om 12:12 #17960313neeeeeeeeeeeeeeeeeeee niet jij ook op vtn :jerry
geintje natuurlijk we zien je daar vanzelf wel
ps voor je het vergeet http://www.vectra-team.nl :jerry :jerry :jerry
4 januari 2012 om 12:29 #17960299Google is my best friend hahahhahaa
Maar ik zit er al :wors
Gr.
Pastra4 januari 2012 om 13:59 #17960314@Pastra wrote:
Google is my best friend hahahhahaa
Maar ik zit er al :wors
Gr.
Pastranou, tot aan die kant dan :thumb
4 januari 2012 om 17:01 #17960315Probleem van de DIESELPOMP heeft niks met onderhoud te maken, eerder met geluk, het is namelijk de aansturing die er aangaat als de pomp stuk is…
Die zit inwendig in de pomp….
Waar op letten:
– REMLEIDINGEN!!!!!!!!!!!!! onder de gehele auto, maar vooral boven de Achteras!!
– Rotten op de Subframe ophanging (Carroserie / Vooral diesels) voorzijde.
– Subframe voor (Alleen Diesels)Willem
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.