Mooie Vectra met wat kuren

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Mooie Vectra met wat kuren

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    whiterabbit1975
    Deelnemer

Beste forum leden,

Ik ben sinds oktober 2017 de trotse eigenaar van een zware Vectra GTS 2.2 executive van 2006 met de motor z22yh, Prachtige auto:)

Ik wil de auto graag beeetje opknappen

Om te beginnen
      Nieuwe koplampen (Zijn beetje verweerd :p Opel kwaaltje heb ik begrepen)
      Dak en motorkap spuiten.
      Nieuwe velgen zit wat stoeprand schade op.

Ik vroeg mij af of iemand zijn mening kan geven met betrekking tot het volgende.  :help:

Sinds kort heeft de auto wat kuren. (Wel handig om eerst de auto motorisch goed te krijgen, voordat ik cosmetisch aan de gang ga :))

Bij koud weer en koude start rammelt de auto voor een kleine seconde, ik heb een filmpje maar is gemaakt met 1 van de tropische dagen afgelopen maand. Je kunt het nog een klein beetje horen denk ik :)   Koude start

Tevens lijkt dat de auto bij het optrekken weinig vermogen heeft, op het moment dat ik de 3000 toeren raak in zijn 2 of 3 gaat hij er echter wel als een speer vandoor :p

Het lijkt er ook op of er iets aanloopt in de motor. filmpje 1 & filmpje 2

Ik ben benieuwd naar jullie mening, mocht er tijd zijn natuurlijk.

En dank jullie voor de eventuele info. :toppie:

Groet,
      Bas

Opeltje17
      Deelnemer

Ik hoor niks geks op de filmpjes.

Zijn de kettingen al een keer gedaan? Hoe zijn de wervelkleppen er aan toe?

whiterabbit1975
        Deelnemer

Hoi Opeltje17,

Dank voor je response, voor zover ik weet zijn de kettingen nog niet gedaan, auto staat nu op 162k.   De wervelkleppen geen idee hoe ik deze moet checken, toch maar weer een ritje naar de dealer :(

Wat betreft het geluid, op  filmpje2 tussen de 5 en 13 seconden meen ik toch echt een soort van fluitende klop ?!? te horen (sorry van de beschrijving)

Dank! en Groet

Bas

Opeltje17
          Deelnemer

Als ie geluid maak met een koude start zijn dat 9 van de 10x je kettingen die zou je dan moeten laten vervangen.

Wat betreft de wervelkleppen, staat genoeg over geschreven op het www zoek anders even op ”Z22YH Swirlflaps” dan zul je zat vinden.

Nu je het zegt lijkt het wel of je iets van een licht fluitje hoort ja, kan ook je carterventilatie potje zijn(PCV klep) die gaan nog welleens stuk bij de Z22YH.

whiterabbit1975
            Deelnemer

@Opeltje17 wederom dank voor de info , Ik ga er even mee aan de slag, that is de wervelkleppen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.