Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Mooie foto's TR
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juni 2008 om 12:30 #17382553
origineel gepost door corsawubbe
ik ben ook sinds kort eigenaar van een corsa, maar wat is een TR??? ik heb een 4-deurs sedan. is dat dan ook een tr??4 deurs sedan heet gewoon corsa sedan volgens mij .
de tr heeft maar 2 deuren , zo is het mij ooit verteld ;)
15 juni 2008 om 16:46 #17382554Een TR is een 2drs. sedan gebouwd tot mei ’85. Daarna heette hij gewoon sedan net als de 4drs.
15 juni 2008 om 18:08 #17382555he
weet iemand of de achterbank van een tr het zelfde bevestigt zit als een 5 deurs sedan.
grt sylvester
17 juni 2008 om 03:54 #17382556na wat spuitwerk aan bumpers en grill enz. staat mijn TR er ondertussen zo bij :
17 juni 2008 om 07:16 #17382557Ziet er goed uit…!
nou nog wat lager, en hij is af :)
17 juni 2008 om 20:55 #17382558origineel gepost door custom
Ziet er goed uit…!nou nog wat lager, en hij is af :)
ja idd , maar ja helaas is niet iedereen hier mee eens , want gister ontdekten we een grote kras vanaf de spiegel tot het achterscherm over de auto en een kras in de lak tot op het ijzer van 2 cm lang :cry
en na een nadere inspectie heb ik ontdekt dat ze geprobeerd hebben om de tr open te breken :fy1 het slot zit helemaal los en is beschadigd .
ik vermoed dat ze of gestoord zijn of dat ze hem niet open kregen en dat ze uit pure frustatie de schroevedraaier maar in de lak hebben gezet :swear:swear
18 juni 2008 om 21:55 #17382559morgen plaats ik nog even wat meer foto’s van de TR
onder andere met de GSI ( en foto’s van de schade :cry )
19 juni 2008 om 06:49 #17382560Mijn oude/in elkaar gereden TR
23 juni 2008 om 11:42 #17382561origineel gepost door Alfred
Een TR is een 2drs. sedan gebouwd tot mei ’85. Daarna heette hij gewoon sedan net als de 4drs.Mijn 2drs sedan uit ’87 wordt ook gewoon TR genoemd door iedereen ;)
En natuurlijk een foto van z’n kontje, want daar gaat het immers om bij een TR :wors
Maarja, het enige probleem met die auto is hetvolgende:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=9044324 juni 2008 om 09:57 #17382562Gemakshalve doen de meeste dat onder ons, net zoals mijn 5drs. nog door de meeste A1 genoemd wordt. ;)
Maar je TR (:P) ziet er netjes uit, hoor. :thumbup
24 juni 2008 om 10:56 #17382563origineel gepost door Alfred
Gemakshalve doen de meeste dat onder ons, net zoals mijn 5drs. nog door de meeste A1 genoemd wordt. ;)Maar je TR (:P) ziet er netjes uit, hoor. :thumbup
Maarja, er zit dan verder ook geen verschil tussen, het enige verschil is dat bij een echte TR het op het kentekenbewijs staat ;)
Ik kwam toruwens nog een suffe reclame tegen op youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=oeheukS403A&feature=related
:D25 juni 2008 om 12:50 #17382564Zet ‘m maar ‘s naast onze TR, kan ik je een aantal verschillen laten zien. :vertag
25 juni 2008 om 19:16 #17382565origineel gepost door Alfred
Zet ‘m maar ‘s naast onze TR, kan ik je een aantal verschillen laten zien. :vertagVertel… :)
26 juni 2008 om 13:56 #17382566Allereerst zijn de interieurtjes vernieuwd, dus niet alleen maar beige, rood en groene interieurtjes. De uitvoeringsbenamingen zijn veranderd ipv ‘Staandaard’, Luxus, Berlina en SR is het LS, GL, GLS en GT geworden. De 12 NC, 13 NB, C 13 N zijn er nog bij gekomen. De stootstrips op de zijkant zijn veranderd, ze werden wat kleiner en van een zachter materiaal. Tot mei ’85 had de Corsa extra lijstjes rond de zijramen. Tot de Luxus waren ze grijs en die van de Berlina waren chroom. Ná mei ’85 hadden ze die extra sierlijsten niet meer, maar volledige raamrubbers. Verder is het ruitenwisservloeistofreservoir groter geworden ná mei ’85. De TR had overigens nog een grijze dikke streep op de onderzijde van de kofferdeksel, ná mei ’85 is dat verdwenen. En de 5drs. hatch en de 4drs. sedan zijn er ook nog bij gekomen als carrosserievariant. Meende zelfs dat het ruitenwissermechanisme ook nog anders werd.
Hoop dat ‘t zo een beetje duidelijk is wat de verschillen zijn. :P
26 juni 2008 om 17:38 #17382567Grappig dat de meeste “TR’s” die ik ben tegengekomen een 13NB motor erin hadden, waren dus allemaal nepperts :P
Met die extra lijstjes rond de zijramen, bedoel je daarmee zegmaar dat hoekje van achter, dat bij Spijkcity wel is “ingekleurd” en bij mij wit is? Ik vond dat altijd al een beetje vreemd, zo lijkt het net alsof ze daar een stukje zijn vergeten weg te slijpen en er maar een rond afgewerkt raam hebben ingezet ;)
26 juni 2008 om 18:18 #17382568kwam ook nog twee fotootjes tegen in mijn collectie, van deze überdikke tr, die ik al eerder zag hierboven!
gr jeroen
26 juni 2008 om 18:51 #17382569Die Corsa is echt vet ja :afro
Die bovenste foto is ook erg cool gemaakt :)
30 juni 2008 om 12:45 #17382570Nóg een verschil. :P Lichtschakelaar is anders. De afstand tussen de nul stand, stadslicht en dimlicht zit vanaf mei ’85 dichter bij elkaar. Daarvoor was de afstand beduidend groter. :vertag
30 juni 2008 om 12:47 #17382571origineel gepost door TedMechanic
Grappig dat de meeste “TR’s” die ik ben tegengekomen een 13NB motor erin hadden, waren dus allemaal nepperts :PMet die extra lijstjes rond de zijramen, bedoel je daarmee zegmaar dat hoekje van achter, dat bij Spijkcity wel is “ingekleurd” en bij mij wit is? Ik vond dat altijd al een beetje vreemd, zo lijkt het net alsof ze daar een stukje zijn vergeten weg te slijpen en er maar een rond afgewerkt raam hebben ingezet ;)
Tot mei ’85 lag er iig nog geen 13 NB in de A-Corsa. Maar die lijsten bedoel ik niet. Bedoel echt de raamrubbers rondom de ramen zelf. Bij Spijk is dat gewoon achteraf zwart gemaakt. :vertag
3 juli 2008 om 06:03 #173825723 juli 2008 om 10:53 #17382573Prachtige TR! :o:wors En die wielen ook… :wub
3 juli 2008 om 10:54 #17382574Mooie corsa hoor die TR,
maar die kadett is ook vett:o
3 juli 2008 om 21:31 #17382575origineel gepost door noogy2000
kwam ook nog twee fotootjes tegen in mijn collectie, van deze überdikke tr, die ik al eerder zag hierboven!
gr jeroen
deze TR stond vorig jaar naast op ons op automaxx summer , heb nog een tijdje met de eigenaar staan praten over verlagen e.d .
die van mij was 35 mm verlaagd en die van hem 15
cm wel te verstaan :P
hij baalde best van de belgische regelgeving aangezien er nog een 1.0 in lag bij hem en dat een motorswap in nederland zo te realiseren valt zonder al teveel problemen
16 juli 2008 om 20:47 #17382576surfing @ the TR :P
18 oktober 2008 om 18:44 #17382577:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.