Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Monza wel of niet GSE toch gekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2015 om 14:22 #17270691
De beslissing is gemaakt, de wel niet GSE ( topic) is toch aangekocht.
Na vele gespreken via telefoon met de verkoper zijn we toch gaan kijken, en moet eerlijk zijn het is een knetterharde Monza.
De Man was er echt van overtuigd het een GSE betrof, hij zei, ik ben nu 77 jaar oud en ga geen mensen oplichten! U belt Romijn maar zei hij daar heb ik m gekocht. ik zei dat ik daar ook niet aan twijfelde en waarschijnlijk ook op goed vertrouwen heeft gekocht.
we hebben uiteindelijk er voor gekozen omdat het echt een hele mooie auto is :thumbup en super rijd en loopt, tja zeg het maar om eerlijk te zijn vindt ik het wel goed, hij zit redelijk vol optie’s en is mij mooi zat.zit geen roest plekje aan. nu nog ff een 24v er in lepelen ligt al klaar :D :D
hou jullie op de hoogte
gr Sjoerd
22 februari 2015 om 14:24 #18275007Ben benieuwd of je achter de waarheid gaat komen aan de hand van zijn nummer.
(Bij het RDW als MONZA 3.0 E AUTOMATIC ingeschreven)Veel goede kilometers met deze pracht Opel
22 februari 2015 om 15:41 #18275008Ik twijfel eerlijk gezegd ook of het een echte GSE is aangezien:
Me opvalt dat het dashbord bruin is op de fotos (zo lijkt het en niet grijs)
De deurpanelen lijken bruin ipv grijs.Ik um vrij hoog vind liggen kwa vering.
Het gewicht niet klopt met een echte GSE,automaten zijn altijd zwaarder als handbakken (kwa gewicht dan in de tijd van monza senator)
Maar goed of het wel of geen GSE is maakt geen klote uit aangezien de chassies alle universeel waren dwz of ze werden met GSE spullen voorzien of met een kaal interieur en 22E het chassie was precies hetzelfde,succes dermee :)
Prachtige auto by the way
22 februari 2015 om 16:00 #18275009Kun je bij deze bouwjaren al iets met een VIN nummer?
23 februari 2015 om 00:21 #18275010Mooie wagen! Maar heb je nou 2 GSE’s? Die grijze en deze? Is er geen manier om dat via Opel NL te kunnen achterhalen of het al dan niet een GSE op kenteken is? Maargoed, maakt ook niet zo veel uit als je ziet wat er op en aan zit. Als er alle componenten van een GSE op zitten dan is het gewoon een GSE. En de aanduiding GSE is een verzamelnaam voor allerlei opties die dat pakket standaard aan boord had.
23 februari 2015 om 07:26 #18275011Peter,
De vorige eigenaar had dat geprobeert te achtehalen, lukte m niet, Wij hadden het nummer van Romijn gekregen, maar die waren niet zo vriendelijk toen we hem vragen over de Monza stelden, het antwoord was, wat denken jullie niet ik weet dat het een echte GSE is!! pffff oke laat maar :ass wist niet dat je kwaad werd :puke .
goed duik er nog wel ff in
23 februari 2015 om 07:44 #18275012De enige manier om er achter te komen of het daadwerkelijk een gse is, is het adrema plaatje (in kleur gespoten plaatje op je slot plaat waar allerlei nummers op staan)
Dan moet er 576 bij staan. Staat dit er niet bij, is het geen af fabriek GSE. Maar een later opgebouwde.
23 februari 2015 om 08:04 #18275013nou dan heb ik geluk kijk plaatje foto net gemaakt :thumbup :thumbup
super bedankt voor deze info :thumbup
23 februari 2015 om 08:18 #18275014Volgens het adrema heb je een originele GSE :thumb
(ook de opties die erbij horen)check zelf maar.
http://www.kywieman.nl/Opel/Adrema/Adrema.xlsx23 februari 2015 om 22:58 #18275015Super mooi. Was mijn hele adrema hobby al weer vergeten. :thumb :thumb :thumb
Kom net bij Opel4Ever weg.
Rob had het er over dat er niet alleen grijs maar ook een bruine GSE uitvoering is.
Qua Recaro stoelen, dashboard en deurpanelen dan.Alleen het chrome gedeelte blijft vreemd.
23 februari 2015 om 23:36 #18275016Waarom zit daar in die Monza een extra groot reservoir voor de ruiten sproeiers…
Dat zat normaal alleen bij de A2 modellen met koplamp wissers..(A1 had die grote hoge ronde pot)..
Heeft die Monza koplamp wissers?Persoonlijk heb ik nog nooit in mijn leven een ander interieur gezien als grijs bij een GSE iedereen weet denk ik wel wat ik bedoel,bruin heb ik wel soms gezien met die mmm gele stoelen.
Maar een bruin dashbord met bruine deurplaten met grijze recaro,s dat ken ik niet sorry en heb der nog nooit van gehoort of dat het in mijn boeken is voor gekomen als zijnde een GSE combinatie.
Leer bij een senator CD in het bruin zwart ken ik wel maar leer bv bij een monza GSE ken ik ook niet,terwijl ik hier een GSE met leer heb…Voor mij lijkt het alsof de gewone a2 stoelen met leer zijn overtrokken…(ziet wel cool uit en zit best lekker :P)
24 februari 2015 om 01:40 #18275017Ben,
misschien geeft de foto een vertekend beeld, mijn stoelen zijn ook bruin niet grijs :thumbup
mijn dasch is gewoon zwart (grijs) niet bruin@GSE wrote:
Waarom zit daar in die Monza een extra groot reservoir voor de ruiten sproeiers…
Dat zat normaal alleen bij de A2 modellen met koplamp wissers..(A1 had die grote hoge ronde pot)..
Heeft die Monza koplamp wissers?Persoonlijk heb ik nog nooit in mijn leven een ander interieur gezien als grijs bij een GSE iedereen weet denk ik wel wat ik bedoel,bruin heb ik wel soms gezien met die mmm gele stoelen.
Maar een bruin dashbord met bruine deurplaten met grijze recaro,s dat ken ik niet sorry en heb der nog nooit van gehoort of dat het in mijn boeken is voor gekomen als zijnde een GSE combinatie.
Leer bij een senator CD in het bruin zwart ken ik wel maar leer bv bij een monza GSE ken ik ook niet,terwijl ik hier een GSE met leer heb…Voor mij lijkt het alsof de gewone a2 stoelen met leer zijn overtrokken…(ziet wel cool uit en zit best lekker :P)
25 februari 2015 om 10:43 #18275018Hierbij de uitleg van het adrema plaatje.:
220 Auto uit Duitsland
N6 3.0E met 4 traps automaat448 Cassettedek
50T Elektronische spiegels link rechts verwarmbaar
51K Kombinationscode für 512 + 514 + 519, Bordcomputer, Halogen-Fernscheinwerfer, ABS passt
53X 536+538 Scheibe blau, Verbundglas Frontscheibe mit Blaubandkeil + Antenne im Frontscheibe
546 Elektrische ramen
558 Antene in voorglas
576 GSE
58D Kombinationscode Zentrale Türverriegelung (für Fahrer- und Beifahrertür)(585) + Geteilter Hintersitzrücken, einzeln umklappbar (583) = Serie bei Monza GSE
615 Elektronische dakraam
654 leren stuur
733 voor en achter spoilerType fouten onder voorbehoud ;)
Of terwijl een goed uitgeruste GSE. Alleen geen sperr en niveau regeling.
Maar goed wel een Elektronische dakraam25 februari 2015 om 10:51 #18275019Als je voor orginaliteit gaat nog effe een origineel leren stuurtje terug er in zetten.
Verder een prachtige perfecte Monza, ben er zuinig mee.
25 februari 2015 om 13:13 #18275020Niks op de hele auto aan te merken idd, behalve stuurtje. An zich leuk stuur, maar meer iets voor een klassieke alfa spider oid. Doet wat italiaans aan.
25 februari 2015 om 13:42 #18275021Je heb er weer een mooie Monza bij hoor!
Idd, wel een mooi leerstuurtje erin en hij is helemaal compleet.
25 februari 2015 om 13:55 #18275022super bedankt voor de leuke reakties :thumbup
idd stuur is ook niet mijn keus, vorige eigenaar was 77 jaar oud vondt het wel mooi. die gaat er zeker uit, nog ff tegen een leren stuur aanlopen :thumbup
25 februari 2015 om 18:59 #18275023Ik dacht dat een GSE standaard gesperrt was? Maar daar ben je zo achter :D
25 februari 2015 om 21:38 #18275024AnoniemLid sinds:
1 January 1970@manta2.0iohc wrote:
Ik dacht dat een GSE standaard gesperrt was? Maar daar ben je zo achter :D
kan je wel met 100% verzekeren dat dat niet zo is
niet alle gse,s waren met sper afgeleverd…..en als rob
opel4effer zegt dat er gse,s in het bruin afgeleverd zijnkun je er gerust vanuit gaan dat dat ook zo is ;)
toendertijd kon je ook bestellen wat je wou
t zou mij niets verbazen als je toen bij opel een gse bestelde met chromen bumpers
dat ze die gewoon afleverden ;)by the way
wederom een mooie aan winst sjoerd :thumbup
je hebt wel meer leuk spul staan zie ik op de plaatjes ;)25 februari 2015 om 22:48 #18275025Ik ken de hele Rob niet en meer als 99,9999% mensen op de planeet ken ik niet maar,ik persoonlijk heb na mijn idee toch al heel wat GSE,s en Senator CD,s gezien en ik persoonlijk ben nog nooit geen bruin Recaro interieur tegen gekomen enkel het grijs,maar op de fotos die Sjoerd plaatste is de kleur niet heel goed zichtbaar dus ik kan beter Sjoerd vragen is het interieur anders dan het interieur van mijn broertje zijn ex Monza?
25 februari 2015 om 23:40 #18275026Als het goed is dan is dat interieur van je broertje zwart en die andere is chocola bruin. Kijk zelf elke dag tegen dat zwarte interieur aan in mijn loods kan het inmiddels wel dromen. Dat bruine heb ik wel vaker gezien. Rob (was) de opel4ever man voor een babbel en een onderdeel, en deze man heeft meer monza’s uit elkaar getrokken dan ik in mijn leven heb gezien. Alles wat er was aan monza/senator heeft ie wel in handen gehad, en gezien de adremaplaat op de bruine GSE is dit toch wel een echte. Heb bij mij ook nog even gekeken en de 576 staat ook op mijn plaatje. Er zijn trouwens ook nog recaro interieurs zonder de blokjes er op. Deze zijn helemaal zwart/grijzig.
Plaatje van internet geplukt:
En naast interieur uit dit topic. Hmmm, kan ook met de kleurbalans van de camera te maken hebben, ben er afgaande op de foto’s niet helemaal over uit wat het nou is.
26 februari 2015 om 04:54 #18275027Die Van Johan is idd anders van kleur Ben, die is echt noem het zwart antraciet?, mijne is echt bruin, er zit echt kleurverschil in.
idd Peter ik heb ook compleet effenen voorbij zien komen in monza’s. bekijk die Monza op marktplaats met V8 maar. zijn recaro’s dan effen.
Voel ik hier een Monza meeting bij mij thuis aankomen? :D ik zorg voor lekker eten en koffie, er is wel wat slaapplaats bij ons, en ruimte zat achter op de tuin om een hele partij monza’s te bergen achter gesloten hek.
dan sávonds bij een biertje samen eens flink discussiëren over de GSE’s :jerry :jerry :thumbup :thumbup
26 februari 2015 om 05:22 #18275028helemaal gek van 2 tackt motoren Louwe, :D :D het is allemaal begonnen met nostalgie voor kreidlers, (en nog) nu is het ook overgeslagen naar Opel :D :D . de motor die je ziet is een oude RD500 4cilinder 2tackt, deze is omgebouwd tot racer maar wel met kenteken, is nog niet klaar ben aan het worstelen met dikkere carburateurs er achter te zetten maar wil nog niet lukken :swear :swear . staat ff op laag pitje nu met de komst van de monza’s
@louwe 16 klepper wrote:
@manta2.0iohc wrote:
Ik dacht dat een GSE standaard gesperrt was? Maar daar ben je zo achter :D
kan je wel met 100% verzekeren dat dat niet zo is
niet alle gse,s waren met sper afgeleverd…..en als rob
opel4effer zegt dat er gse,s in het bruin afgeleverd zijnkun je er gerust vanuit gaan dat dat ook zo is ;)
toendertijd kon je ook bestellen wat je wou
t zou mij niets verbazen als je toen bij opel een gse bestelde met chromen bumpers
dat ze die gewoon afleverden ;)by the way
wederom een mooie aan winst sjoerd :thumbup
je hebt wel meer leuk spul staan zie ik op de plaatjes ;)26 februari 2015 om 18:53 #18275029monza meeting is geen gek plan :) woon zelf in het noorden dus geen problemo
23 maart 2015 om 05:09 #18275030Gister al een mini Monza meeting gehad Peter :thumbup :D leuk om jou ontmoed te hebben en ook nog eens erg leerzaam, alle monza’s bekeken, ff gereden in de Monza 24v top avondje :thumbup :thumbup :thumbup
@peter777 wrote:
monza meeting is geen gek plan :) woon zelf in het noorden dus geen problemo
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.