Monza start niet op LPG na inbouw

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Monza start niet op LPG na inbouw

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241966
    peter777
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 January 2011

      Heb vandaag mijn LPG installatie volledig ingebouwd. Een 80 liter tank icm een OMVL super verdamper. Koelslangen, gasleiding enz netjes ingebouwd. De afsluiter bij de tank en de verdamper heb ik even rechtstreeks van stroom voorzien. Heb de brandstofpomp uit gezet, en vervolgens geprobeerd te starten. Maar hij slaat niet aan? Heb het regel ventiel van de LPG slang naar de verdeler half open en helemaal open gehad maar dat hielp niet of resulteerde in een flinke backfire. Het betreft een motronic systeem en vroeg me af of ik misschien iets over het hoofd heb gezien qua electronica? Kan het zijn dat het systeem geen vonk geeft zodra er geen brandstof druk word gedetecteerd?

      Bij een L-jetronic zelfde LPG systeem ingebouwd en dat liep in een keer. Afsluiten van de injectoren was bij die auto voldoende….

      help?

      Lees net dat de injectoren voorzien moeten worden van weerstanden?

      #17924810
      eddepet007
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 February 2005

        als je normaal injecktors afsluit en liefst pomp ook en hij krijgt lpg dan zou ie moeten lopen lijkt me

        #17924811
        kywieman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 February 2009

          Als je backfire hebt dan krijg je een vonk.
          Ik denk dat hij verzuipt omdat je nu rechtstreeks de lpg afsluiter op de tank en bij de verdamper het aangesloten.
          Dus even met 2 man 1 starten en daarna de lpg instalatie aan de stroom gooien.

          Of gewoon aansluiten zo als het hoort. Met een schakel relais die geactiveerd wordt als de auto op contact gezet wordt. en na ong. 2 seconde uit gaat als de motor niet loopt.

          #17924812
          kywieman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 February 2009

            Lees net dat de injectoren voorzien moeten worden van weerstanden?

            Bij een l-jetronic systeem moet je inderdaad voor weerstanden gebruiken omdat de grijze injectoren op 6 volt werken.
            Bij le-jetronic werken de gele injectoren op 12 volt zonder voor weerstanden dus.

            #17924813
            eddepet007
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 February 2005

              maar snap effe verhaal van de werstanden niet
              als je stroom onder breekt van de injecktors dan moet het toch goed zijn of dat nu 6 of 12 volt is toch

              ben er ook effe nieuwschierig naar vandaar

              #17924814
              peter777
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 January 2011

                Ik kwam ergens een verhaal tegen op dit forum dat je bij motronic de injector stekkers moet aansluiten op een speciaal kastjevan Vogels om injectoren te simuleren tijdens het rijden op Lpg omdat anders het systeem in noodloop gaat. Weet niet of dit op gaat voor motronic 1.5?

                #17924815
                peter777
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 January 2011

                  Ah dat was in dit: viewtopic.php?f=18&t=116734&p=1544539&hilit=motronic+lpg#p1544539 topic. Mijn blok heeft geen lambda sonde, maar voor de rest lijkt het wel aardig op elkaar.

                  #17924816
                  peter777
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 January 2011

                    Zonet de verdamper in de andere monza.gezet en dat ding werkt prima…. Veiligheids relais in eigen monza gezet en dat mocht niet baten. Zie ik iets over het hoofd?

                    #17924817
                    peter777
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 January 2011

                      Gelukt! Was een massa draadje op de afsluiter vergeten. Loopt in een keer goed!

                      #17924818
                      eddepet007
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 February 2005

                        dus injecktors hoeven geen weerstand

                        #17924819
                        peter777
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 January 2011

                          Hmmm misschien toch wel. Na 1 minuut stationair valt de ontsteking weer eens weg. de injectoren droog laten tikken lijkt me geen goed idee.

                          #17924820
                          peter777
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 January 2011

                            Alle schakelaars en relais zitten er nu in zoals het hoort, en ik kom tot de volgende conclusie:

                            Injectoren MOETEN er op zitten anders geen vonk. De LHM moet er ook aanhangen anders dus ook geen vonk. Bij de L-jetronic is dat allemaal niet nodig en kun je bij wijze van spreken het gas mengstuk rechtstreeks aan de lucht inlaat hangen zonder enige vorm van electronica. Als dit blok de geest geeft dan komt er een C30NE in met 30E aansturing/ontsteking dat is een ding wat zeker is :(

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.