Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › monza schoonmaken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juli 2010 om 09:24 #17223225
ik was van plan om volgende week de monza een totale schoonmaakbeurt te geven inclusief het motortje
motortje is droog maar een beetje stoffig nu komt mijn vraag:ois het een verstandig plan om dit met een hoge druk spuit te doen?:hmmz
ik deed het in het verleden wel met een toyota straatslet met lopende motor nooit geen problemen mee gehad.:agent
maar ik ben iets voorzichtiger en zuiniger op mijn monzaadje:Dik heb tevens op 1 velg zwarte stipjes (ik denk teer) het komt er wel vanaf maar moeilijk iemand een idee?
en iemand nog verdere tips?:wors
en ja daarna komen er nog meer:kewlpics (ron)
6 juli 2010 om 14:19 #17696306ik maak mijn motor schoon, met ‘engine degreaser’…op warm blok aanbrengen…laten afkoelen en dan afspoelen…maar niet met hoge druk…denk om de electronica…! Daarna spuit ik het blok in met WD40…blijft ie een lange tijd mooi…:thumbup
teer is gemakkelijk te reinigen met benzine…:thumbup
succes…en natuurlijk…:kewlpics
6 juli 2010 om 14:58 #17696307AnoniemLid sinds:
1 January 1970we wachten daar al zo lang op, :mad:
durf het haast nie meer te vragen, patrick :D :kewlpics
===========================khad op m’n brocks ook uitgedroogde teerpuntjes,
was nie meer schoongemaakt na de schade,
en dat was een lange tijd.
die zaten er lekker in de lak ‘gebakken’, benzine, poetsmiddel,
velgenreiniger, terpentijn of zelfs thinner :okreeg het er maar niet af. :hmmz:mad:
toen maar ff met fijne waterproof ‘teststukkie’ geschuurd,
eerst 2 velletjes van 1500 tegen elkaar gewreven,
om de uiteindelijke korrel nog fijner te maken, [had geen 2000 meer].
de teerpuntjes voorzichtig weggeschuurd met waterproof,
nadien de velgjes gecleanerd met commandant groen,
en ze zijn weer super, van binnen en buiten :thumbupnormaal is het wel te verwijderen met velgenreiniger,
desnoods terpentijn, maar ast te lang erop zit,
kan het ook lang duren voor het er weer af is :D7 juli 2010 om 06:14 #17696308Hoge druk op je auto beveel ik niet aan, en zeker niet in je motorcompartiment. Zelfs als je alle electronica goed afdekt, is er kans dat er ergens vocht inslaat.
Zo’n motorontvetter is een goed alternatief. Opspuiten, even in laten werken en zonodig met een kwast de hardnekkige stukjes doen.
Echt opgedroogd teer is kl*tespul om ergens af te krijgen. Daarom maak ik m’n velgen om de twee a drie ritten schoon. Even werk, dat wel, maar dan gaat het nergens inbutteren.
7 juli 2010 om 07:59 #17696309oh als het moet dan gooi ik de bandjes eraf en maak ik ze weer als nieuw:o
maar zo zien ze er nu ook wel uit, op de sputtertjes na.:agent
ik heb net een paar velgjes voor de winter gekocht die wil ik ook graag opknappen :agent
(volgende week even ophalen en betalen;))nogmaals dank stefan:wors
7 juli 2010 om 08:13 #17696310AnoniemLid sinds:
1 January 1970:kewlpics
7 juli 2010 om 09:07 #17696311ik zal fotootjes voor en na plaatsen ron:afro
7 juli 2010 om 10:08 #17696312AnoniemLid sinds:
1 January 1970heel mooi patrick, succes met de schoonmaak ;)
7 juli 2010 om 10:13 #17696313anders kan je altijd nog dit soort dingen proberen:
http://www.carfantasy.nl/meguiars-bug-en-tar-remover-p-3719.html
&
http://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Bug_Squash_473ml_PB-BS16_100735.aspxdie 2 producten zijn wel goed! doen in mijn ervaring altijd nog wat ze moeten doen!!!
dus als het andere niet lukt.. voor een tientje ben je klaar! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.