Monza probleempjes….

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Chiel D

Beste lezers,

Ik heb vorig jaar een Opel Monza gekocht. Deze gestald en binnenkort ga ik hier eens aan beginnen. Het is een 3.0GSE, mantzel uitgevoerd. Best bijzonder karretje. De bedoeling is deze te strippen voor zover noodzakelijk en opnieuw te laten spuiten.

De volgende vragen heb ik op dit moment…

Wat is de zwaarste dynamo voor een c30ne motor? Zit in de diesel uitvoering de zwaarste?

Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een dubbel DIN autoradio(2x zo hoog als normaal)? De asbak/aansteker gebruik ik gelukkig niet:) dus deze ruimte zou ik ervoor kunnen benutten dacht ik…..

En wie weet waar je nieuwe gasveren voor de achterklep kan kopen???

Ik hoop dat een van jullie hier antwoord op heeft…

Groeten,

Chiel uit Zeeland

noci
      Deelnemer

Welkom op de site Chiel.

Maar stel jezelf eerst even voor is wel zo leuk !:fy1

Is de C3.0NE een met multie riem of V snaar ?:hmmz
        Voor de gasveren zie deze link: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=121382
        Of bij opel4ever bestellen staat ook in die link vermeld !;)

Jigsaw
        Deelnemer

Zwaarste dynamo voor c30ne is 90a. Voor de c30se( multiriem) was ook een 120a leverbaar. Als je een c30ne met multirie hebt zou je die ook kunnen nemen

bettus accu
          Deelnemer

me pa heeft net een monza binnen gekregen met hele goeie gasveren.

als je niet oppast dan krijg je de achterklep voor je hoofd haha.

ik hoor het als er interesse is.

GSE
            Deelnemer

Zwaarste dynamo voor een Monza was 80 of 85ah..
              Die heb ik der nu zelf opzitten maar ben vergeten of het 80 of 85ah is.

Sennie B was 90ah de zwaarste 120ah heb ik nooit gezien…

Multie riem of V-snaar maakt niks uit,kunt de poulie gewoon omwisselen..

In Australie kun je een 140ah bestellen van Bosch deze past weer op de V8,s en die V8 dynamo,s zijn weer gelijk aan die van een Monza/Senator,omdat mijn V8 dynamo precies gelijk is aan die van een Monza/Senator met die verstelling via die draadspindel.

Jigsaw
              Deelnemer

kan zijn dat ze standaard niet geleverd worden, maar toen mijn dynamo defect ging kreeg ik een ruildynamo, was een Bosch 90Ah. En volgens monza-senator.de zijn er ook C30SE motoren geweest met een 120Ah dynamo. hoewel ik ze zelf ook nog niet tegen ben gekomen

Past die 140Ah ook op een C30SE ?

bettus accu
                Deelnemer

op een monza kan ook geloof ik standaard 90Ah in zitten. heb er vorig jaar 1 gesloopt waar er 1 op zat die was toen ook meteen verkocht.

GSE
                  Deelnemer

Nou ik had op de sloop een dynamo van een Sennie B afgehaalt dit was een 90AH die paste 100% op een Monza (met CD spanner)
                    en nu heb ik der 1 van 80 of 85AH die is 100% identiek alleen de sticker is anders..

Kan goed dat het dezelfde dynamo,s zijn met alleen een andere sticker.

140ah,moet ook op een 24V passen de 24V zijn weer gelijk aan die van een Monza GSE en Sennie CD,op de poulie na dan.

GSE
                    Deelnemer

80 of 85AH zat bij een Monza met a/c of veel opties zoals verwarming in de stoelen en veel electrische poes pas.

Anoniem

Welkom op het forum, Even voorstellen in het voorsteltopic is wel zo leuk. Daarnaast zijn wij gek op foto’s dus houdt altijd tijdens de projecten je camera in de aanslag. haha

Betreft de dynamo. Ik heb een A senator met een 110A dynamo erop. Heb deze toendertijd speciaal laten maken. Achteraf beetje onzin, omdat het gewoon nieuwe defecte accu lag waarom mijn motor traag rond draaide.:D

Chiel D

Ha,

Bedankt voor jullie snelle reacties! Er zit nu een 85Ah in gemonteerd, met v-riem aangedreven. Als deze standard al in GSE(met airco) zit dan zal het wel voldoende zijn. Ze hebben de airco er deels uitgesloopt……..en deze ga ik dus weer herstellen. Alle bedrading zit er nog en de pomp ook, dus dat scheelt weer. Uit een sloper heb ik een complete installatie gedemonteerd. Als alles hiervan nog goed is heb ik uiteindelijk een reservepomp….wellicht handig.

Ik zal me in de daarvoor bestemde rubriek wel ff voorstellen, sorry voor deze nalatigheid.

Chiel;)

Jigsaw
                          Deelnemer

wees er zuinig op, een monza is al zeldzaam, laat staan met airco ;)

we zijn eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar de :kewlpics:kewlpics

@GSE
                            : hebben die dynamo’s uit AUS een bepaald typenummer of weet je waar ze te krijgen zijn ?

rinus de boer

[rquote=1856993&tid=141626&author=Jigsaw]wees er zuinig op, een monza is al zeldzaam, laat staan met airco ;)

we zijn eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar de :kewlpics:kewlpics

[/rquote]

Sluit ik me helemaal bij aan. En voor je beeldvorming, er zijn in Nederland nog ongeveer 180 Monza’s op kenteken (en daarvan is een deel slapend).

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.