monza ongeluk

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 76 tot 93 (van in totaal 93)
  • Auteur
    Berichten
  • #17911598
    kaneelschep
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 November 2004

      Dus je wil alleen rijke jongeren de mogelijkheid geven zich te pletter te rijden in oldtimerts? :P hahaha.. Dat lijkt mij nogal onredelijk. :D Ik had geen cent behalve wat ik zelf bij elkaar werkte toen ik jong was. Daarom reed ik dus een BMW 2002 uit 1974 voor praktisch niks. Dat ding ging ook bijna 200 en woog ook niks.
      En de premies die elk jaar maar omhoog gaan?? Kom op.. Nu sla je door.. Ik betaal 78 euro per jaar voor mn mercedes 500sec. Das nie echt heel hoog hè? ;) En dat was het trouwens 5 jaar geleden ook al :D
      Lijkt me duidelijk dat we tot nu toe dus nog helemaal nergens voor op draaien.
      Die gozer kan gewoon nie rijden.. Wat voor auto en hoeveel premie ie er ook voor betaald zal dat niet veranderen.
      En misschien is ie wel rijk genoeg om jouw hogere premie toch te betalen.. verandert er dus geen bal :jerry

      #17911599
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        hmm, nu al eentje, die niet goed leest en op zn teentjes is getrapt :mrgreen:

        ‘rijke jongeren’ :shock: :shock: :shock:
        :wtf
        waar heb jij het over, iedere jongere betaald gewoon dezelfde premie,
        als zij voor een niet-oldie betalen :shock:

        En dat bijv de eerste 5 jaren, als zij hun rijbewijs hebben. :thumb

        Nu heeft dezelfde groep ook beperkingen bij het afsluiten van een niet-oldie verzekering,
        kiezen zij bijv voor een snelle wagen, dan zal de premie flink hoger zijn, omdat zij in een risico/leeftijds groep vallen. :wors

        Die beperkingen hebben zij niet bij een oldtimer verzekering,
        want NU zijn er nog voldoende verzekeringen waar je een oldie zo WA kan afsluiten
        zonder leeftijd en trede verlies beperkingen. :puke

        #17911600
        eddepet007
          Lid sinds:
          11 February 2005

          Snap niet waar iedereen zich druk om maakt
          Ten eerste zijn er niet echt veel jongeren die “een snelle oltimer” rijden
          Ten 2de meesten die toch voor oldie kiezen zijn er gek mee
          Ten 3de pecentage gezien wat er aan onglukken door jongeren in oltimer gebeurt ligt niet echt hoog
          Ten 4 de Idd betaal al jaren bijna zelfde premie

          Dus eigenlijk zinloze discussie
          Als je oa in de manta wereld kijkt hoeveel jongeren (onder de 24) van wrakken super nette en strakke auto s maken
          Kan ik eigenlijk alleen maar lof voor hebben

          #17911601
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            zie hier in de schadewereld helaas de ‘duistere’ kant, ed. :thumbdown

            laten we wel voorop stellen, dat ik geen tegenstander ben
            van jongeren in oldies, vindt ut geweldig dat er nog voldoende zijn,
            die de moeite nemen, om uit liefde voor hun oldie van ‘niets’..iets moois maken. :wors ;)

            #17911602
            kaneelschep
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 November 2004

              Alle oldie-verzekeringen voor deze jongeren in zoverre aanpassen,
              door bijv na behalen rijbewijs dezelfde premie toepassen als op nieuwe wagens
              na 5 jaren zouden deze gasten evt terug kunnen vallen naar een voordelige oldie-premie.

              Jeetje.. ik wist niet dat je boos werd joh! Ik heb prima gelezen, ik zal het je helpen herinneren.
              Je zegt het bovenstaande.
              Dat betekent praktisch gezien dus dat er voor rijkere jongeren altijd nog precies dezelfde mogelijkheid is om die oldtimer aan gort te racen. Wat je dus juist tegen wilde gaan.
              Maar voor jongeren met minder geld verdwijnt de mogelijkheid om een oldtimer te rijden dus compleet. Want dat kunnen hel veel jongeren gewoon niet opbrengen. En dat vind ik persoonlijk nergens op slaan.

              Ontmoedigen door de kosten maar hoog genoeg te maken wordt al honderden jaren gedaan en raakt altijd alleen maar de onderlaag van de samenleving.
              Mensen met poen zat interesseert dat niks. En die hebben daardoor ook nog steeds geen respect voor je oldtimer.
              Maar dat zei ik eerder dus ook eigenlijk al gewoon ;)

              Eddy zegt het trouwens ook erg raak ;)

              #17911603
              jeroenk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 February 2012

                Zonder over een kam te willen scheren (waarvan ik weet dat ik het een beetje ga doen) ….

                De ‘rijkere’ jongeren zijn dat in veel van de gevallen door de ouders. Een gedeelte hiervan hecht minder waarde aan geld en materiële zaken => Als er wat mee gebeurt is er immer toch niks aan de hand… Pa trekt z’n portemonnee wel. Zij vinden oldies misschien ook wel mooie wagens, maar kom, er zijn er nog meer! Deze oldies zullen niet de liefde krijgen die ze daadwerkelijk verdienen. Ze worden opgebruikt, om een boom gevouwen of krijgen allerlei moderne modificaties.

                De jongeren die ‘minder rijk’ zijn (of: minder van hun ouders krijgen), werken doorgaans hard voor hun centen. Als je dan eindelijk het geld bij elkaar hebt om een oldie (of wat dan ook) te kopen, zul je hier veel meer waarde aan hechten: Je hebt er immers hard voor gewerkt. Dit zijn dan vaak ook de mensen die tijd en liefde in hun aankoop steken.

                Natuurlijk weet ik dat er ook echte liefhebbers zijn, die het thuis niet slecht hebben die WEL zuinig met hun auto (of spullen) omgaan. Echter vormt, als je het mij vraagt, de eerst door mij genoemde groep een beetje het probleem.

                Ik ben zelf bijna 21, maar zou dolgraag een een oude wagen willen opknappen! :wub
                Helaas ontbreek het mij, in verband met mijn stage en gewone werk aan tijd en werkplaatsruimte. Heb niet zoveel uren over in de week dus een knutselplek huren o.i.d. zal (nog) niet het investeren waard zijn. Ik hoop na mijn opleiding hier de gelegenheid voor te hebben!

                #17911604
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  @kaneelschep wrote:

                  Alle oldie-verzekeringen voor deze jongeren in zoverre aanpassen,
                  door bijv na behalen rijbewijs dezelfde premie toepassen als op nieuwe wagens
                  na 5 jaren zouden deze gasten evt terug kunnen vallen naar een voordelige oldie-premie.

                  Jeetje.. ik wist niet dat je boos werd joh! Ik heb prima gelezen, ik zal het je helpen herinneren.
                  Je zegt het bovenstaande.
                  Dat betekent praktisch gezien dus dat er voor rijkere jongeren altijd nog precies dezelfde mogelijkheid is om die oldtimer aan gort te racen. Wat je dus juist tegen wilde gaan.
                  Maar voor jongeren met minder geld verdwijnt de mogelijkheid om een oldtimer te rijden dus compleet. Want dat kunnen hel veel jongeren gewoon niet opbrengen. En dat vind ik persoonlijk nergens op slaan.

                  Jammer dat je weer terug valt op rijkere jongeren, dat kant noch wal raakt,
                  en het een aanmoediging vindt het hebben van een oldie, tegenover jongeren die minder geld hebben :hmmz :shock:

                  mij om het even, het was een leerzame discussie,
                  en zie dat het balletje de verkeerde kant op rolt ;)

                  #17911605
                  eddepet007
                    Lid sinds:
                    11 February 2005

                    Maar goed
                    Laat de jongeren ook keer voordeel hebben
                    Heb zelf mijn eerste e kadet klaar gemaakt gekocht met fikse schade

                    Hard voor gewerkt
                    Als ik hem toen niet op mijn pa s naam had gezet had ik hem niet kunnen rijden
                    Dus dat was eigenlijk ook beetje smokkel

                    Weet dat je goed in de schade wereld zit
                    Maar dan weet je ook dat het percentage gti tjes golf jes en dat soort spul vele malen hoger ligt dan oldie (ook jammer hoor ) gun niemand ongeluk
                    En auto rijden is al zo duur. Dus laten we blij zijn dat we ze nog kunnen rijden

                    #17911606
                    bettus accu
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 March 2009

                      @eddepet007 wrote:

                      Snap niet waar iedereen zich druk om maakt
                      Ten eerste zijn er niet echt veel jongeren die “een snelle oltimer” rijden
                      Ten 2de meesten die toch voor oldie kiezen zijn er gek mee
                      Ten 3de pecentage gezien wat er aan onglukken door jongeren in oltimer gebeurt ligt niet echt hoog
                      Ten 4 de Idd betaal al jaren bijna zelfde premie

                      Dus eigenlijk zinloze discussie
                      Als je oa in de manta wereld kijkt hoeveel jongeren (onder de 24) van wrakken super nette en strakke auto s maken
                      Kan ik eigenlijk alleen maar lof voor hebben

                      volledig mee eens! dit forum is al een voorbeeld. zie hoeveel jongeren bij ”projecten” een oldie klaarmaken voor zichzelf. die mensen zijn zo gehecht aan hun bolide dat ze echt niet onnozel gaan rijden want daar zitten hun eigen centjes in.

                      voor de rest is dit een beetje zinloze discussie. want zeg zelf, kijk naar de schade. die gast is niet goed snik geweest want het is een weg waar je 60 mag? nou dit is niet met een gangetje van 60 gegaan hoor. ik denk eerder 80. en dan ook nog die slipsporen. dit is niet een kwestie van ervaring hebben. dit is gewoon een kwestie van onnozelheid.

                      kijk, iedere jonge jongen wilt kijken wat er uit een auto te halen valt. begrijp mij goed; een keertje stoplichtsprintje of wat dan ook. of op de duitse snelwegen ff het gaspedaaltje intrappen. dat is verantwoordelijk. maar ga aub niet met 120 over bospaden rijden. dan vraag je er ook om.

                      gewoon logisch nadenken met wat je doet, en vooral waar je het doet.

                      #17911607
                      jeroenk
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 February 2012

                        Amen.

                        #17911608
                        eddepet007
                          Lid sinds:
                          11 February 2005

                          Mooi gesproken voor een jonge met een snelle oldie. Bettus

                          #17911609
                          bettus accu
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 March 2009

                            hij is helaas nog niet zo snel :( duwsnelheid :jerry

                            #17911610
                            rinus de boer
                              Lid sinds:
                              2 July 2004

                              @bettus accu wrote:

                              hij is helaas nog niet zo snel :( duwsnelheid :jerry

                              hard zat !! :jerry

                              #17911611
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                @rinus de boer wrote:

                                @bettus accu wrote:

                                hij is helaas nog niet zo snel :( duwsnelheid :jerry

                                hard zat !! :jerry

                                Voor een jongere !! :mrgreen: :jerry

                                #17911612
                                bettus accu
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 March 2009

                                  :jerry

                                  :D

                                  #17911613
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    @bettus accu wrote:

                                    :jerry

                                    :D

                                    :thumb —-> ;)

                                    #17911614
                                    nielss
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Hmmm….echt zonde van de Monza!

                                      Een Snelle auto wil echter ook niet alles zeggen,
                                      Toen ik 18 was, was ik in het bezit van zowel een Manta A, met een 2.4 erin,
                                      als een E Kadett Caravan 1.2s king:

                                      Op de Manta was ik echt super zuinig, en reed er voorzichtig mee, met de Kadett nam ik elke
                                      bocht (beetje overdreven) met piepende banden :hmmz
                                      (anders moest ik weer opnieuw optrekken :D )

                                      Ik denk dus niet dat pk per kg restricties een goede oplossing zou zijn.

                                      Trouwens, als je met hoge snelheid in een bocht boven op de rem gaat staan, dan schiet elke
                                      auto (zonder ABS) gewoon rechtdoor, ook een Suzuki Salto o.i.d. toch?

                                      Groetjes,

                                      Niels

                                      #17911615
                                      EppeRRR
                                        Lid sinds:
                                        14 March 2005

                                        @bettus accu wrote:

                                        @eddepet007 wrote:

                                        Snap niet waar iedereen zich druk om maakt
                                        Ten eerste zijn er niet echt veel jongeren die “een snelle oltimer” rijden
                                        Ten 2de meesten die toch voor oldie kiezen zijn er gek mee
                                        Ten 3de pecentage gezien wat er aan onglukken door jongeren in oltimer gebeurt ligt niet echt hoog
                                        Ten 4 de Idd betaal al jaren bijna zelfde premie

                                        Dus eigenlijk zinloze discussie
                                        Als je oa in de manta wereld kijkt hoeveel jongeren (onder de 24) van wrakken super nette en strakke auto s maken
                                        Kan ik eigenlijk alleen maar lof voor hebben

                                        volledig mee eens! dit forum is al een voorbeeld. zie hoeveel jongeren bij ”projecten” een oldie klaarmaken voor zichzelf. die mensen zijn zo gehecht aan hun bolide dat ze echt niet onnozel gaan rijden want daar zitten hun eigen centjes in.

                                        voor de rest is dit een beetje zinloze discussie. want zeg zelf, kijk naar de schade. die gast is niet goed snik geweest want het is een weg waar je 60 mag? nou dit is niet met een gangetje van 60 gegaan hoor. ik denk eerder 80. en dan ook nog die slipsporen. dit is niet een kwestie van ervaring hebben. dit is gewoon een kwestie van onnozelheid.

                                        kijk, iedere jonge jongen wilt kijken wat er uit een auto te halen valt. begrijp mij goed; een keertje stoplichtsprintje of wat dan ook. of op de duitse snelwegen ff het gaspedaaltje intrappen. dat is verantwoordelijk. maar ga aub niet met 120 over bospaden rijden. dan vraag je er ook om.

                                        gewoon logisch nadenken met wat je doet, en vooral waar je het doet.

                                        +1 voor beide reacties.

                                      18 berichten aan het bekijken - 76 tot 93 (van in totaal 93)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.