Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › monza ongeluk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2012 om 05:36 #17911573
Als ik de foto’s moet beoordelen dan zie ik lange remsporen en een stuur wat gewoon recht staat richting boom. Wellicht moet iemand hem even vertellen dat dat ronde ding wat je voor je ziet een stuur is en dat je daarmee de bochten met je auto kan maken.
Misschien moet nu maar voor een mercedes gaan, dan heeft hij een vizier om op het midden van de weg te blijven.
Als je leest dat ie 20 jaar is en 2x in korte tijd een eenzijdig ongeval, slippen en met hoge snelheid door een bocht (waar toevallig ok nog een tegenligger komt) dan weet je eigenlijk genoeg.
1 april 2012 om 06:07 #17911574AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het verzekerings gedoe omtrent een oldie verzekering mag van mij op de helling,
minimaal 5 of 10 jaren rijbewijs verplicht,
tot die grens, 5 of 10 jaar, of zeg het maar, verbod om oldie te rijden. :fy1Deze leeftijdsgroep betaalt voor een kleine 16kleppert bijna het vijfvoudige. :agent
Nu rijden ze voor ongeveer 100 euries in zo’n ‘dikke’ bolide, zonder terugval in noclaim tredes :shock:De echte oldie liefhebbers krijgen op den duur de flink duurdere rekening gepresenteerd,
met dank aan dit soort ‘gasten’ :pukebtw: Zonde van deze boom, hoop dat deze gast iig wel een rekening krijgt van een boom-chirurg :mrgreen:
Over de Monza in kwestie kunnen we kort zijn, ………RIP :wors
1 april 2012 om 06:18 #17911575Volgens mij moet je nog steeds 24 zijn voor oltimer verz teminste dat was wel de eis eerder
1 april 2012 om 08:08 #17911576AnoniemLid sinds:
1 January 1970Volgens mij mag het ook niet de hoofdauto zijn, maar dien je ernaast nog een “gewone” auto te bezitten
1 april 2012 om 10:38 #17911577AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als ‘PA’ bijv de wagen op zn naam heb en verzekering? tja…. dan is het einde zoek :hmmz
Vandaar ook die meerjaren diploma eis, die ik als voorbeeld stel,
dan weet je op papier zekers, dat het veiliger is voor bestuurder, oldie en verzekering :thumb
De meeste jongeren krijgen rijles in een voorwiel aangedreven stadsauto,
diploma gehaald, ervaring nope !!En dan klimmen er nog een aantal te snel in een achterwiel aangedreven oldie/bolide :shock:
Met deze 2 [gelukkig] eenzijdige ongevallen is dat probleem zo duidelijk aangetoond,
dat hier een bestuurder met de nodige ervaring………………… volledig zoek was :thumbdown1 april 2012 om 11:38 #17911578Schaf een systeem in om bv mensen onder de 22 maar max 70kw te laten hebben of iets rond die geest….
Is bij motoren toch ook..
1 april 2012 om 12:24 #17911579AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zonde van de Monza.
@ GSE; Heb een Astra C16SE Automaat met 74 kw, maar hij is dus echt niet snel hoor..
En die zou ik dan tot mn 22ste niet mogen rijden? :hmmz1 april 2012 om 12:37 #17911580In de meeste gevallen geld verz enkel als je ook andere auto hebt
Zijn ook verzekeringen die alleen oltimer accepteren
Maar goed ken ook jonge bestuurders die zeer voorzichtig met manta s zijnDit zal wel een uitzondering zijn ga ik vanuit. Blijft wel zonde natuurlijk
1 april 2012 om 12:42 #17911581de monza was gewoon alrisk verzekerd
vorige gschade had 2500 euro gekost en daar deed de verzekering al moeilijk over omdat de auto eingelijk niet verzekerd was omdat hij nog geen 24 was en de auto meer dan 100pk had
hem was dus ook aangeraden een andere verzekeraar te vinden
hoe hij nu verzekert was weet ik niet maar ik denk dat hij bij zijn volgende auto een vlinke premie zal moeten betalen1 april 2012 om 13:04 #17911582AnoniemLid sinds:
1 January 1970en dat met een leuke taxatiewaarde [geschatte waarde voor verzekering 7000] , kassa
genoeg over om hem nogmaals op poten te zetten
en dan op naar……miss wel laten plonsen en als duikboot laten fungeren :pukehet belangrijkste nu is, dat ze die gast uit die oldie verzekering gooien :thumb
1 april 2012 om 14:56 #17911583@eddepet007 wrote:
Volgens mij moet je nog steeds 24 zijn voor oltimer verz teminste dat was wel de eis eerder
nee hoor heb mijn Manta’s ook altijd oldtimer verzekerd om mn eigen naam
1 april 2012 om 14:59 #17911584oke int begin kon het iig niet bij mijn verzekering
en nu nog niet bij alle1 april 2012 om 15:03 #17911585Ik schrijft toch ook of iets in die geest……of het 70 of 100kw of net wat zijn,of maak der 4 cil zijn zonder turbo met maximaal 1.8L inhoud…weet ik precies waar je een grens wil stellen..
Feit is zorg gewoon dat jonge bestuurders niet ik snelle auto komen,en in de regel is kw een maatstaaf voor snelheid..
Ik weet ook wel dat een 1.6l honda civic stukke sneller is als een 7.4L suburban met 3x de kw…
Maar ik hoop dat mensen begrijpen wat ik bedoel,laat mensen eerst eens wat ervaring opdoen in een trage auto,voordat ze in een snelle auto kruipen…Feit is gewoon dat tussen 18 en 23 veel meer ongelukken gebeuren als bij oudere bestuurders..
1 april 2012 om 15:54 #17911586precies en als ze zich zelf te pletter willen rijden moeten ze zelf weten maar je moet maar in de weg lopen als ze daar met bezig zijn.
je moet er niet aan denken dat er iemand tussen die boom en die monza had gezeten1 april 2012 om 16:04 #17911587AnoniemLid sinds:
1 January 1970@GSE wrote:
Ik schrijft toch ook of iets in die geest……of het 70 of 100kw of net wat zijn,of maak der 4 cil zijn zonder turbo met maximaal 1.8L inhoud…weet ik precies waar je een grens wil stellen..
Feit is zorg gewoon dat jonge bestuurders niet ik snelle auto komen,en in de regel is kw een maatstaaf voor snelheid..
Ik weet ook wel dat een 1.6l honda civic stukke sneller is als een 7.4L suburban met 3x de kw…
Maar ik hoop dat mensen begrijpen wat ik bedoel,laat mensen eerst eens wat ervaring opdoen in een trage auto,voordat ze in een snelle auto kruipen…Feit is gewoon dat tussen 18 en 23 veel meer ongelukken gebeuren als bij oudere bestuurders..
Ervaring opdoen is ok, maar ookal had mijn auto 200 pk, ik ga er echt niet mee scheuren ;)
Zijn er natuurlijk bij die dat wel doen, maar echt niet iedereen is zo ;)1 april 2012 om 23:39 #17911588Ik deed dat wel,en ik deed wel meer wat niet kon…en zoals ik zijn der ook vele,en daarom is het misschien toch beter om bv een maximum aan power in te stellen van bv 60kw per 1000kg of 70kw of iets in die geest…
Hetzelfde zie ik bij tractoren ook nog gebeuren:
Vrachtwagen rijbewijs is een hoop papieren en ellende,maar tractoren stelt niks voor…En tractoren met enorme kiepers vol zand die 50km per uur gaan met jongens van 16 derop die zo hard gaan als het ding gaat…..is vragen om dode en gewonde…je kunt een 16 jarige niet wegsturen met 150kw en 1000nm koppel met 25 ton gewicht en een max snelheid van 45-50 en remmen die niet werken als een als een luxe auto…..Dat gaat vroeg of laat ook een paar x mis in NL…
2 april 2012 om 06:37 #17911589Wat ben hierboven stelt, kan ik alleen maar beamen. Ik zie bij mij in de polder ook vaak hele jonge gastjes zitten op die enorme bakbeesten van tractoren, en dan met een grote kieper erachter. En dan denk ik wel eens….ik hoop dat ik niet voor zijn wielen kom…. Vooral op B-wegen, maar ook op de provinciale weg.
En die knuiter van de Monza. Een ezel in het algemeen… Zo’m gast is een Monza onwaardig (of om het even welke oldie). Geef zo’n gozer een Panda of een Kiaatje, kan die nog genoeg schade mee berokkenen (ook aan anderen), daar niet van. Maar dan gaat er ten minste geen klassieker aan ten gronde.
2 april 2012 om 14:14 #17911590panda,kia :hmmz
dan was hij nu waarschijnlijk dood geweest :mrgreen:
2 april 2012 om 15:19 #17911591Zo’n jongen geef je een trapauto en een flesje fanta met een rietje :jerry
2 april 2012 om 16:47 #17911592toen ik de auto aan hem verkocht dacht ik al “die gaat er niet lang plezier aan hebben”
met de proef rit ging het er al behoorlijk hard.
na een maand reed hij hem al in elkaar,maar nu goed.
eeuwig zonde van die wagen.
ik hoop dat hij zelf er goed van af gekomen is.2 april 2012 om 18:55 #17911593hehe moet dan soms wel lachen dat sommige dan zeggen dat een monza ‘te snel’ is voor beginnend bestuurder.
vind de 3,0e juist niet snel en goed beheersbaar.
niet iedere beginnend bestuurder is gelijk, anders was ik allang dood geweest :angel
2 april 2012 om 21:12 #17911594Mja idd monza is heerlijke auto
Maar menige corsa is sneller3 april 2012 om 11:49 #17911595Ben er sowieso wel voor om oldtimer verzekeringen pas bij 22+ jaar en/of 5 jaar rijbewijs toe te laten. En sowieso de verplichting een regulier verzekerde auto te hebben naast deze verzekering.
Dit soort gasten verneuken ‘t zwaar voor de mensen met oldies als hobby…
Mr.F heeft een c16se automaat astra-f die nogal wat weegt. Die gaat dus niet al te rap.
Zet er een Corsa A gsi tegenover met een c16se, en je bent als een dwaze aan ‘t weg rijden… Denk dat ze hier gewoon ene eis moeten zetten dat X pk zoveel KG’s aan gewicht moet hebben.3 april 2012 om 11:57 #17911596@Aapje wrote:
Ben er sowieso wel voor om oldtimer verzekeringen pas bij 22+ jaar en/of 5 jaar rijbewijs toe te laten. En sowieso de verplichting een regulier verzekerde auto te hebben naast deze verzekering.
Dit soort gasten verneuken ‘t zwaar voor de mensen met oldies als hobby…
Mr.F heeft een c16se automaat astra-f die nogal wat weegt. Die gaat dus niet al te rap.
Zet er een Corsa A gsi tegenover met een c16se, en je bent als een dwaze aan ‘t weg rijden… Denk dat ze hier gewoon ene eis moeten zetten dat X pk zoveel KG’s aan gewicht moet hebben.Dat wil natuurlijk niet zeggen dat zoiets voor iedereen zou gelden. Niet iedereen van <23 trapt kneiterhard in een auto, ook niet als het om een (snelle) oldie gaat.
Echter, op het moment dat je binnen afzienbare tijd twee ongelukken veroorzaakt (dus ook eenzijdige), waar geen technische toedracht voor is (zoals een klapband), vind ik dat je best weer eens bij het CBR op bezoek mag…
Het is gewoon jammer dat dit soort :swear mensen het voor de anderen verpest. Er zijn genoeg jongeren met <5 jaar rijbewijs waarvan oldies ook een hobby is, dit zou je toch niet zomaar mogen verbieden. Althans, dat vind ik.
Als er dan toch een soort van regulering zou moeten komen doe het dan op basis van pk/ton ofzo.
3 april 2012 om 14:02 #17911597AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het gaat niet om snelheid of om wel of niet een oldie laten te besturen door ‘jongeren’ :wors
Dat de jongeren een snelle wagen of oldie rijden maakt me niet uit,
vindt gewoon dat de oldie-verzekering paal en perk moet gaan stellen
bij het toelaten van jongeren met 0.0 ervaring,
die dan in een oldie stappen vanwege een goedkope verzekering en geen wegen belasting,
over echte oldie liefde gesproken, nope !!!! :???:Alle oldie-verzekeringen voor deze jongeren in zoverre aanpassen,
door bijv na behalen rijbewijs dezelfde premie toepassen als op nieuwe wagens
na 5 jaren zouden deze gasten evt terug kunnen vallen naar een voordelige oldie-premie. king:Er zullen wel users zijn die hier niet achter staan,
ik denk dat met een regel zoals boven gesteld is, de meeste oldie-eigenaren blij zullen zijn :DIk zie genoeg oldie-schades om me heen, en hoor van schade-experts voldoende over dit probleem van de oldies,
waarvan de chauffeur vaak een jongere is.
Door de vele schade-aanvragen verlegd de verzekering tot nu toe het probleem naar de bezitters van oldies,
door de premie jaarlijks te verhogen, met dank aan deze jongeren :???:Het zou niet zo moeten zijn, dat de ouderen, de grootste groep oldie bezitters,
op moeten gaan draaien voor deze ‘Cheap’ rijders :puke -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.