Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Monza heeft kuren *nog eens update*
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 augustus 2010 om 13:54 #17225041
Gisteren leuk met de Monza naar sevenum gaan kijken :D. Was me een zeer leuk dagje. Héél de dag zonder problemen verlopen. ‘s Avonds weer lekker terug gekeerd naar Weelde. Echter begon de Monza kuren te krijgen nog geen kilometer verder. Met horten en stoten reed hij :o. Als je de koppeling in trapte viel hij dan ook gelijk uit. Ff de boel aan de kant gezet, en hop hij starte weer gelijk. Dus dacht dat het maar een éénmalig iets was. Dus terug de snelweg op tegen een rustig tempo. 15km verder “stoot, stoot” vermogen verlies, en niet meer reageren op het gaspedaal. Dus lekker de pechstrook op :fy1:argue om het euvel eens nader te bekijken. Niks te zien onder de motorkap, dus alles stekkers eens los getrokken en uitgeblazen. Weer proberen te starten, en hop daar ging hij weer als een trein :D. Ik natuurlijk zeer blij en snel erin gesprongen om men weg verder naar huis te zetten. Echter na 5 km “stoot stoot” en weer uitvallen. Auto weer aan de kant en hier niet meer aan de praat te krijgen. Dus het thuisfront verwittigd dat ze me maar moesten komen halen. Na 10minuutjes toch nog eens proberen te starten. En ja hoor “it’s alive!!!” hij deed het weer. Weer 10km kunnen rijden zonder problemen om da weer uit te vallen en niet meer aan de praat te krijgen. Weer 10minuten gewachten en daarna starte hij weer vanzelf. Gelukkig bleef hij het sinds dien de ganse weg doen tot ik thuis kwam (hij reed toen weer perfect). Dus daarnet een gaan zoeken naar het probleem, en het duurde niet lang voor ik het gevonden had. Bleek de bougiekabel die in de bobijn zit volledig doorgesmoord te zijn :o:swear en de bobijn zelf is inwendig ook gesmolten. Echt een wonder dat hij het nog tot thuis gedaan heeft :wors. Echter zal ik nu een nieuwe bobijn + bougiekabels kunnen steken. Maar als hiermee het euvel verholpen is ben ik al zéér blij!!
22 augustus 2010 om 14:13 #17716448hm… moet je wel vanuit gaan dat dat het probleem is.
goodluck.
22 augustus 2010 om 16:44 #17716449Heb het nog nooit gehad,en verwacht dat dit gewoon een fout van de bobine is…
Vervangen en het moet goed zijn..22 augustus 2010 om 18:07 #17716450heb al nieuwe bougiekabels + bobijn besteld op ebay :D hopelijk draait hij weer snel
22 augustus 2010 om 19:42 #17716451AnoniemLid sinds:
1 January 1970zijn die kabels van ebay dan wel echt goed :hmmz
zou meteen bougies en verdelerkap erbij vervangen,
heb je meteen alles vernieuwd :thumbup22 augustus 2010 om 19:55 #17716452bougie’s en verdeelkap + rotor zijn 3000km geleden vervangen dus die moeten nog wel eventjes meekunnen. in principe zijn de bougiekabels nog goed (buiten degene die van de bobijn vertrekt naar de verdeelkap), volgens mij is het idd vooral de boboijn geweest die voor de problemen heeft gezorgt. We zullen zien of het goede kabels zijn als ze aankomen. En anders kopen we er weer nieuwe :D
22 augustus 2010 om 20:01 #17716453AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb ook wel eens zitten te dubben over die eb kabels,
beter dan voor paar 10en meer goede erin, dan achteraf van Eb,
die goedkoper, maar lekkage gevoeliger kunnen zijn.succes, bjorn, en laat ff horen hoe die kabels zijn,
als die goed zijn, ff linkje plaatsen graag :thumbup22 augustus 2010 om 20:13 #17716454Ik leer steeds meer Belgisch hier…een bobijn is een bobine :P:P
22 augustus 2010 om 20:17 #17716455origineel gepost door rinus de boer
Ik leer steeds meer Belgisch hier…een bobijn is een bobine :P:PDat kan je er nog in lezen…
Dat een bougie in Belgie ook wel kaars genoemd wordt, snap ik ook nog.
Maar zodra het meer Frans wordt, dan wordt het echt moeilijk…22 augustus 2010 om 20:27 #17716456Ach, zo leer je nog eens wat over de grens ;)
Ik hoop voor je bjorn dat het probleem is opgelost, hou ons op de hoogte.
Rebel
25 augustus 2010 om 17:36 #17716457Heb net men bougiekabels al aangekrege, en tzien er eerlijk gezegd eigenlijk toch degelijke kabels uit hoor. Hopenlijk komt morge de bobijn aan en kan ik em weer aan de praat krijge :p
26 augustus 2010 om 19:38 #17716458Vandaag was zoals verwacht ook de bobijn gearriveerd, dus meteen de boel weer herstellen! :D Alles angesloten zoals het hoort, terug netjes vast gezet, en dan het grote moment :p. “Wuwuwuwuwuwuwuwuwuwu…….” niet willen starten :O. Ik werd al een beetje groen. Dus alles nog eens nalopen, of alle stekkers er wel opzitten en of ze goed contact maken. Weer starten “Wuwuwuwuwuwuwuwuwu….” niet willen starten :O. Dus multimetertje boven halen en overal de spanning nameten. Overal spanning zoals het hoort. Dus kon ik er niet aan uit waarom hij niet wilde starten. Nogmaals proberen “Wuwuwuwuwu… prut…wuwuwuwu…prot…” :p. Ik hoorde hem pruttele, dus ontsteking had hij en benzine had hij zeker want daar stonk hij al hard genoeg naar. Viel men eurocent ineens :p. Staat men ontsteking 180° verkeerd. Stom stom stom van mij, maar ik had alles los gemaakt om te reinigen en men nieuwe bougiekabels te plaatsen. Draai de ontsteking 180° en “Broaaaaaaam!!!!!” the Monza is Alive!!!!. Hij doet het weer héél mooi en hij schud ook niet meer op stationair toerental (maar wat wil je met zo een slechte bougiekabels die erop zaten). Dus test ritje gaan maken, en hij rijdt weer even vrolijk als voordien :D. Wat ben ik weer blij :D
Monzaron, bougiekabels zijn best wel goede hoor, passen zeer netjes en je ziet niks van vonkoverslag (heb em net in het donker laten draaien en de motor is ook nat geworden van de regen maar nergens zie je iets van vonkoverslag. Ze zijn ook even dik als degen die eraf kwamen. Voor 35€ zijn het goede kabels hoor.
26 augustus 2010 om 19:53 #17716459Dat was even zweten toen die niet wou starten zeker?
maar gelukkig loopt die nu weer goed.
Geen geld 35 euries voor zo’n setje kabels !
En ook niet te lang volgens de foto’s , heb wel eens kabels vervangen en dan moest ik er eerst een lus inleggen om ze een beetje goed weg te leggen….26 augustus 2010 om 20:10 #17716460Ge moogt gerust zijn da ik aant zweten was :p (angstzweet :p) . En die kabels zijn idd niet te lang, ze zijn volgens mij exact hetzelde qua lengte als de oude. Als er nog mensen geïnteresseerd zijn in die bougiekabels. Hier een linkje, ik had ze op 2 dagen thuis geleverd :o:thumbup
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200356539653&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
26 augustus 2010 om 20:27 #17716461Geen geld en dan nog goed passende kabels ook !
Zal eens kijken of ze er ook van een 24V hebben.26 augustus 2010 om 21:17 #17716462AnoniemLid sinds:
1 January 1970Netjes Bjorn, en bedankt voor je reactie :thumbup
Je bent natuurlijk niet altijd goed en goedkoop klaar bij ebay,
vandaar ook dat ervaringen graag op prijs gesteld worden :worsheb je nog een link van die ebay verkoper,
das wel zo handig om die erbij te plaatsen,
er zijn zoveel van die e-bay toko’s, en nie allemaal hebben die goed spul :Dedit: sorry, had de link over het hoofd gezien :)
Veel rijplezier gewenst ;)
26 augustus 2010 om 21:22 #17716463Klasse Bjorn, wens je veel rij pleizier en bedankt voor je info:)
26 augustus 2010 om 21:33 #17716464AnoniemLid sinds:
1 January 1970hier dan de aanvullende info betreffende de Bougiekabels 30E/C30NE
de lengt en de dikte van de kabels staan hierop beschreven ;)
29 augustus 2010 om 19:07 #17716465Om de hoeveel kilometers vervangen jullie de bougie’s?
29 augustus 2010 om 21:18 #17716466Ik elke 30.000 km of 2 jaar.
Wat kosten nou 6 bougies ?
dat kan de kop niet kosten en zeker niet als je langs de weg staat dat die slecht loopt !!!30 augustus 2010 om 07:28 #17716467Elke grote beurt, en dat komt bij mij neer op ene keer in de twee jaar (bij de Monza dan). Bij een grote beurt zit het er automatisch in, net zoals alle filters, enz. En dan heeft tie net 15 dkm gelopen, misschien iets meer gedurende die tijd. 6 bougietjes kosten niks. Ik beknibbel nooit op onderhoud.
30 augustus 2010 om 10:21 #17716468Lol 1x in de 5 heb ik nieuwe bougies derin gezet,omdat ik de kop heb vervangen 2 jaar terug,verder nooit niks aan bougies gedaan,als het goed loopt mooi zo laten lopen…
30 augustus 2010 om 10:24 #17716469Over bougies gesproken. Moet bij de 24V het hele aanzuig traject eraf, of ken je er gewoon bij als je die deksels eraf haal? Nog niet naar gekeken eigenlijk.
30 augustus 2010 om 10:47 #17716470De helf moet los,alles na de 2 rubberen slangen moet deraf dan kun je die rode deksel loshalen en de bougies met sleutel 14 of 15 loshalen,met zo,n lange dop.
30 augustus 2010 om 10:58 #17716471Niet dat het nu nodig is, maar het is dan maar goed dat sleutelen mij beter af gaat dan het lassen:angel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.