Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Monza Gse
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 mei 2015 om 17:14 #1826606530 mei 2015 om 19:03 #18266066
Das een condensor hierin koelt de freon af van gas naar vloeistof die weer ingespoten word en weer verdampt en dan weer als damp door de compressor verpompt word naar de condensor….
Welk type onsteking heb je genomen?
Der zijn der nl een aantal voor een cih 6.30 mei 2015 om 19:51 #18266067Ik heb de verdeler die in het blok zit deze is zonder de vervroeging en de standaard bobine en module kabel hiertussen is van een manta gsi zou moeten werken.
30 mei 2015 om 20:40 #18266068Ik heb de ontsteking van een 83tig A2 30E en die is in feite hetzelfde als die latere dwz ook een hallgever enz enkel ik heb vliegkracht en vacuum vervroeging en jij hebt die latere poes pas onsteking,je heb je die aluplaat met dat zwart blokje de verdeler en een kabelboompje als je +12V en massa en toerental signaal aansluit ben je klaar bij een 83tiger als jij hetzelfde doet en die poespas weg laat en je verdeler aansluit zonder die poespas moet ie ook een vonk geven.
Die bobine op de aluplaat met dat zwart blokje met die stekker zal idd van een 4 cil wel gelijk zijn,alleen je verdeler is anders,dus check ff alles na zou ik zeggen,vonken moet ie doen als alles in orde is.
2 juni 2015 om 20:59 #18266069Vanavond de ontsteking aangesloten en getest werkt naar behoren alleen nog een andere verdeler met de mechanische vervroeging regelen of een juiste kabelboom voor de voorontsteking.
Niemand in de buurt van Nijverdal met een Gse bj +/- 84 waar ik onder de motorkap kan kijken?8 juni 2015 om 19:04 #18266070Heb een gse uit 86. Staat in Hardenberg, weet niet of dat te ver weg is..
8 juni 2015 om 19:10 #18266071Ik heb de ontsteking werkend maar nu het volgende de motor slaat alleen aan als ik het relais van de pomp loskoppel motor loopt dan tot de benzinedruk weg valt.
9 juni 2015 om 06:12 #18266072Makkelijke oplossing, pomp aan geschakelde plus hangen.
Goede oplossing, probleem opsporen en verhelpen, maar dat kan wel ff duren…
14 juni 2015 om 12:23 #1826607315 juni 2015 om 07:21 #18266074Als de kabelboom uit een monza/senator komt, zou dat nog wel eens de stekker kunnen zijn voor de boordcomputer.
15 juni 2015 om 09:49 #18266075Dat lijkt me niet mogelijk. Dit omdat de de boordcomputer binnen de auto zit.
Ik dank dat deze aansluiting voor het vacuüm potje is.
Wat bij LE-jetronic geleverd werd.15 juni 2015 om 11:31 #18266076Volgens mij ook dat vacuumpotje. Vorm van de stekker en locatie klopt iig. Alleen zou er dan ook een stukje rubber moeten missen in het dempings materiaal op het vuurscherm. Dat vierkante blokje zit er op de foto nog in.
Zonder dat potje loopt ie wel alleen niet zoals het moet qua vervroeging.
Als het goed is klik je ergens tussen de injectie kabelboom en de veerpoot bestuurderszijde de kabelboom van de onsteking op het geheel.
Dan gaat er een stekker naar een sensor voor je KVS reservoir (zit met een clip vast op de steun van het tankje)
Er gaat een stekker richting de krukaspulley, als je voor het blok staat zit ie een beetje rechtsonder.En nog een onstekingskastje bij je veerpoot.
Alles bij elkaar zorgt dit systeem voor de juiste vervroeging.
16 juni 2015 om 06:02 #18266077Idd, zie het nu, was ff in de wat mer L jetronik en motronic.
Maar dit is idd LE, die hebben het brandstof relais idd aan het schutbord. Dan is deze stekker idd van het vacuum potje (dat zwarte ding met het paarse dopje op)
27 juni 2015 om 16:04 #1826607827 juni 2015 om 16:45 #18266079Lijkt het haast wel op. Je kan ook alles er uit trekken, en naast de auto alles goed nachecken. Denk dat het een stuk makkelijker werkt.
23 juli 2015 om 19:44 #18266080Geen idee of je al wat verder bent, maar plaatje 1 is zeker weten LE2 ivm die extra stekker voor de ontsteking. Foto 2 is LE. Ik vraag me alleen af hoe dat in vredesnaam in 1 auto past?heb je ook 12 injectorstekkers oid?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.