Monza Gse

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #18266065
    jb400
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 August 2010

      Hier een plaatje van mijn airco koeler.

      Ik heb vandaag een standaard ontsteking gemonteerd maar ook deze doet niets.

      #18266066
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Das een condensor hierin koelt de freon af van gas naar vloeistof die weer ingespoten word en weer verdampt en dan weer als damp door de compressor verpompt word naar de condensor….

        Welk type onsteking heb je genomen?
        Der zijn der nl een aantal voor een cih 6.

        #18266067
        jb400
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 August 2010

          Ik heb de verdeler die in het blok zit deze is zonder de vervroeging en de standaard bobine en module kabel hiertussen is van een manta gsi zou moeten werken.

          #18266068
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Ik heb de ontsteking van een 83tig A2 30E en die is in feite hetzelfde als die latere dwz ook een hallgever enz enkel ik heb vliegkracht en vacuum vervroeging en jij hebt die latere poes pas onsteking,je heb je die aluplaat met dat zwart blokje de verdeler en een kabelboompje als je +12V en massa en toerental signaal aansluit ben je klaar bij een 83tiger als jij hetzelfde doet en die poespas weg laat en je verdeler aansluit zonder die poespas moet ie ook een vonk geven.

            Die bobine op de aluplaat met dat zwart blokje met die stekker zal idd van een 4 cil wel gelijk zijn,alleen je verdeler is anders,dus check ff alles na zou ik zeggen,vonken moet ie doen als alles in orde is.

            #18266069
            jb400
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 August 2010

              Vanavond de ontsteking aangesloten en getest werkt naar behoren alleen nog een andere verdeler met de mechanische vervroeging regelen of een juiste kabelboom voor de voorontsteking.
              Niemand in de buurt van Nijverdal met een Gse bj +/- 84 waar ik onder de motorkap kan kijken?

              #18266070
              commodore
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 July 2004

                Heb een gse uit 86. Staat in Hardenberg, weet niet of dat te ver weg is..

                #18266071
                jb400
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 August 2010

                  Ik heb de ontsteking werkend maar nu het volgende de motor slaat alleen aan als ik het relais van de pomp loskoppel motor loopt dan tot de benzinedruk weg valt.

                  #18266072
                  Freestyler
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 January 2006

                    Makkelijke oplossing, pomp aan geschakelde plus hangen.

                    Goede oplossing, probleem opsporen en verhelpen, maar dat kan wel ff duren…

                    #18266073
                    jb400
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 August 2010

                      Hallo iemand een idee wat op onderstaande stekker aangesloten wordt?

                      #18266074
                      Freestyler
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 January 2006

                        Als de kabelboom uit een monza/senator komt, zou dat nog wel eens de stekker kunnen zijn voor de boordcomputer.

                        #18266075
                        kywieman
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 February 2009

                          Dat lijkt me niet mogelijk. Dit omdat de de boordcomputer binnen de auto zit.
                          Ik dank dat deze aansluiting voor het vacuüm potje is.
                          Wat bij LE-jetronic geleverd werd.

                          #18266076
                          peter777
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 January 2011

                            Volgens mij ook dat vacuumpotje. Vorm van de stekker en locatie klopt iig. Alleen zou er dan ook een stukje rubber moeten missen in het dempings materiaal op het vuurscherm. Dat vierkante blokje zit er op de foto nog in.

                            Zonder dat potje loopt ie wel alleen niet zoals het moet qua vervroeging.

                            Als het goed is klik je ergens tussen de injectie kabelboom en de veerpoot bestuurderszijde de kabelboom van de onsteking op het geheel.

                            Dan gaat er een stekker naar een sensor voor je KVS reservoir (zit met een clip vast op de steun van het tankje)
                            Er gaat een stekker richting de krukaspulley, als je voor het blok staat zit ie een beetje rechtsonder.

                            En nog een onstekingskastje bij je veerpoot.

                            Alles bij elkaar zorgt dit systeem voor de juiste vervroeging.

                            #18266077
                            Freestyler
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 January 2006

                              Idd, zie het nu, was ff in de wat mer L jetronik en motronic.

                              Maar dit is idd LE, die hebben het brandstof relais idd aan het schutbord. Dan is deze stekker idd van het vacuum potje (dat zwarte ding met het paarse dopje op)

                              #18266078
                              jb400
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 August 2010

                                Vandaag weer verder met de Monza gegaan alleen ik heb twee verschillende kabelbomen naar de Computer is de een een lejetronic en de andere een le2jetronic?

                                #18266079
                                peter777
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 January 2011

                                  Lijkt het haast wel op. Je kan ook alles er uit trekken, en naast de auto alles goed nachecken. Denk dat het een stuk makkelijker werkt.

                                  #18266080
                                  peter777
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 January 2011

                                    Geen idee of je al wat verder bent, maar plaatje 1 is zeker weten LE2 ivm die extra stekker voor de ontsteking. Foto 2 is LE. Ik vraag me alleen af hoe dat in vredesnaam in 1 auto past?heb je ook 12 injectorstekkers oid?

                                  16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.