Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Monza GSE Motor houd in.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 mei 2013 om 17:10 #17257512
Hallo allemaal,
Sinds vandaag op het Opel forum na er vaak op gekeken te hebben. Zit met een probleem met mijn Monza uit 1984, auto heeft jaren stil gestaan na een volledige restauratie en er zit nu weer een nieuwe APK op na 5 jaar! Viel nog wel mee wat er moest gebeuren, hulp pitman-arm een lekkende uitlaat op de de overgang spruiytstuk/uitlaat en dat was het!
Maaar de motor loopt niet lekker, lijkt te smoren als je het gas intrapt, pakt niet lekker op, soms loopt ie wel goed maar vaker niet :hmmz Heb eigenlijk alles al nagekeken maar kan geen oorzaak vinden. Het overigens een schakel met 180pk.Grt Marcel
4 mei 2013 om 17:58 #18139665Loopt ie stationair wel goed? Dan kan het de LHM zijn. Deze zit aan je luchtfilterhuis vast. Zit een brede stekker aan.
4 mei 2013 om 18:05 #18139666AnoniemLid sinds:
1 January 1970Welkom op het forum. We zien graag je foto’s en voorsteltopic verschijnen in het daarvoor bestemde deel.
De lmm geeft aan de computer door hoeveel brandstof er ingespoten moet worden.
Heb je de misschien de LMM gewijzigd of uitgewisseld?4 mei 2013 om 18:59 #18139667brandstofdruk en nog belangrijker de hoeveelheid wel juist?
4 mei 2013 om 19:02 #18139668Bedankt voor je reactie, er is niets gewijzigd of vervangen, heb zo`n beetje alle contacten al nagelopen, niets geks gevonden. Als je vol gas geeft wil hij hoger in toeren zoms wel doortrekken. Loopt stationair prima en bij normaal rijden met weinig gas is er ook niets aan de hand.
4 mei 2013 om 19:18 #18139669Wat overigens ook vreemd is dat tijdens het rijden bij het verdraaien van de airco schakelaar de motor stil valt! Bij nogmaals draaien pakt de motor weer op. Intrappen van de koppeling wekt de motor ook direct weer tot leven, ik zat zelf te denken aan een massa probleem. Maar waar precies is me nog niet duidelijk.
4 mei 2013 om 19:26 #18139670AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als je de airco aanzet, slaat de electro-magneetische koppeling aan en gaat de pomp draaien. Hiermee krijgt de motor er een zware belasting bij en valt in toeren terug. Maar deze terugval wordt opgevangen door een stationaire klep de electronisch word aangestuurd. Deze klep zit bij je inlaatspruitstuk. Mogelijk krijgt deze geen signaal als de airco ingeschakeld wordt en valt dus de motor uit.
4 mei 2013 om 20:01 #18139671Tis inderdaad net dat de stationairklep wat traag / slecht reageert. Dat de motor inhoud kan wel eens komen door die jaren stilstand. De benzine injectors kunnen hier heel slecht tegen en het lijkt wel of deze vervuild zijn. Slaat de motor wel mooi gelijk op 6 cilinders aan als je hem start?
4 mei 2013 om 21:28 #18139672De motor loopt direct mooi rond zonder enig probleem. Zitten uiteraard nieuwe bougies in, filters en olie vervangen. Ook de brandstof pomp heb ik preventief vervangen. Overigens is de airco nog niet afgevuld dus die kunnen we uitsluiten als mogelijke oorzaak. Ik heb inmiddels een reinigings middel in de tank gedaan om de injectoren te reinigen. Ik denk dat ik eerst de LMM maar eens ga checken.
4 mei 2013 om 21:34 #18139673als je de aircoschakelaar verdraait gaat de pomp niet draaien als het systeem niet is afgevuld, maar de vacuumkleppen werken allemaal wel gewoon in het kachelhuis etc.
dus meer richting die kant zoeken, als hij groot vacuum vraagt en dan uitvalt….
4 mei 2013 om 21:49 #18139674Ook hier maar eens gaan zoeken of ik iets kan vinden, bedankt voor de tips, ik laat wel even weten hoe het afloopt.
5 mei 2013 om 11:20 #18139675Brandstof filter niet dicht zitten zodat ie niet doortrekt?
Je hebt maar een 165 pk motor 180 is een fabeltje van Opel 20E is hetzelfde blok en die hebben 110 deel 110 door de 4 cil is dat 27,5pk per cilinder doe dat x 6=165 en dan moet je blok in goede staat zijn..
De latere motoren uit de Omega Sennie B hadden 177pk en dat kwam door vele kleine wijzingen zoals ontsteking injectie verandering van spruitstuk nokkenas profiel kleppen..
Die motoren met 177 zijn sneller en zuiniger als de 180pk blokken ;)
5 mei 2013 om 11:30 #18139676ja… nou weten we het wel.. met die 180pk meuk. :D
zit er niet ergens domweg een knik in een brandstof slang?
heel simpel… maar met grote gevolgen.poreuse vaccum slangetjes
beetje rondspuiten met remmenreiniger wil vaak al aangeven waar de motor wat valse lucht trekt
6 mei 2013 om 18:50 #18139677Die 180pk zijn inderdaad wat overdreven maar dat is is natuurlijk geen nieuws! Brandstof leiding van voor tot achter is fonkelnieuw en er zit ook een nieuw brandstof filter op. Leidingen lopen allemaal netjes zonder knikken o.i.d. De branstof pomp heb ik preventief gewisseld zonder resultaat. Alle vacuum leidingen zijn ook tip top in orde. Ik zal eerst proberen de LMM te vervangen om te kijken af dat het probleem is.
19 mei 2013 om 17:18 #18139678Goed plan om de monza weer op de weg te brengen.
Kunnen we nog enigzins tegenwicht bieden aan de lelijke auto’s vandaag de dag (nissan cube :puke )Als hij inhoud als je gas geeft zou je het ook nog in de ontsteking kunnen zoeken.
Probeer bijvoorbeeld is om het ontstekingsmoment af te stellen.
Probeer ook eens te controleren of de brandstofpomp genoeg opbrengst geeft.
Per minuut zou er ongeveer 2 liter benzine opbrengst moeten zijn1 juli 2013 om 20:01 #18139679Hier even een update, loopt helaas nog niet lekker, benzine drukregelaar vervangen zonder resultaat! (duur grapje, kost 80euro) Een ander LMM geprobeerd ook geen resultaat, ook de ontstekingsmodule vervangen ook geen resultaat! Ik wordt er een beetje moe van inmiddels, wie nog tips of kan anderszins hulp bieden? Gr Marcel :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.