Monza Gse

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269690
    jb400
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 August 2010

      Hallo mede MonzaSenator liefhebbers,

      Ik ben sinds vorig jaar in het bezit van een Monza Gse deze heb ik gekocht met een totaal lege motor ruimte en stuurkolom.

      Ik heb een paar vraagjes over de volgende delen: heeft iemand een foto van de oliekoeler ophanging ik weet dat deze rechts voor onder het spatbord gemonteerd word maar weet niet hoe.

      Ook nog het volgende ik heb een stuurkolom van een 2.5 maar hier zitten schijnbaar andere stekker verbindingen aan met name het contactslot wie kan hier info over geven?

      Groet Jan

      #18266041
      peter777
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 January 2011

        Hmmm, jammer dat ik geen foto’s heb genomen bij het uit elkaar trekken van mijn GSE. Hij komt iig rechtsvoor (bijrijderskant) en zit opgesloten in een plastic behuizing. Aan deze behuizing zit weer een tunnel die naar de bumper loopt. In de kokerbalk zitten volgens mij de boutgaten.

        Maar een aardige rotconstructie, helemaal omdat bij mij de boel aardig vastgerot zat…

        #18266042
        steef63
          Lid sinds:
          12 April 2011

          Ik zal binnenkort wel even een foto maken van de koeler.
          Bij mij is het trouwens een stalen behuizing.

          Foto´s van de stuurkolom heb ik wel, die wil ik je wel per mail toesturen

          #18266043
          Freestyler
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 January 2006

            Als je GSE een in hoogte verstelbare stuurkolom heeft, zitten er idd verschillen met de vaste kolom.

            Er zitten dan andere stekkers op, en een ander contact slot (zo snel ff) Mogelijk dat er meer verschillen zijn.

            #18266044
            GSE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2006

              Jip die hoogte verstelbare kollomen waren een GM usa ontwerp en ook gebruikt min of meer in Chevys en Pontiacs and Buicks en wat nog meer.

              Olie koeler zou ik persoonlijk der niet opzetten:
              A die dingen werken nooit
              B meer rommel die kapot kan gaan.
              C kunt beter een 30% meer volume pomp kopen heb je vele malen meer aan als aan die koeler.

              (Egaal hoe gek ik heb gedaan met een 30E met welke temperatuur dan ook die koelers worden nooit warm)

              Je kunt de stuurkolom wel ombouwen naar een vaste kolom zoals 80% van de Monza/Senators hebben,alleen dan ben je wel ff zoet met puzzelen welke draad waar voor is.

              Je kunt hebben een A1 vaste kolom en een A2 vaste kolom verschil zit um in de lichtschakelaar de A1 heeft de alarmlicht schakelaar op de kolom zitten en de A2 in het middenconsole.
              En dan kun je nog de hoogte verstelbare kolom hebben of daar verschil in zitten tussen A1 en A2 weet ik zo niet.
              Maar de stuurkolom is niet motor keuze afhankelijk geweest een 2liter stuurkolom is gelijk aan dat van een 3.6 (A1 of A2 hoogte verstelbaar of niet)

              Persoonlijk zit de vaste kolom 100% makkelijker in elkaar dan de hoogte verstelbare en dan bedoel ik:
              Contactslot vervangen en stuur vervangen is wat lastiger en vaak krijgen die hoogte verstelbaren kolommen speling.

              Je kunt de 2 kolommen naast elkaar leggen en kijken en meten welke draad bij beide voor is en dan een schema maken en de zaak ombouwen of een hoogteverstelbare kolom zoeken.(der vanuit gaande dat je een vaste hebt nu en hoogte verstelbare stekkers.

              #18266045
              jb400
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 August 2010

                Iedereen alvast bedankt voor de reacties, voor de stuurkolom moet ik proberen een verstelbare te krijgen anders houd ik een aan tal stekkers over.

                Alle foto’s van de kolom en de oliekoeler zijn welkom.

                Groet

                #18266046
                GSE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 August 2006

                  Ik heb hier nog een verstelbare kolom liggen met alle steutels (deuren en contactslot) van een Senator A2 in super staat..
                  Ik wil deze nog ooit in mijn Monza GSE bouwen,dus ik doe um niet weg.

                  En nogmaals ik denk dat vele dit met eens zijn,vergeet die oliekoeler en koop je een grotere oliepomp daar heb je veeeeeeel meer aan als die waardeloze koelers,ik heb die rommel deraf gegooit bij mijn 30E/C30NE omdat het toch niet werkt..

                  Als je fatsoenlijke oliedruk wilt houden bij een 30E neem dan die pomp en vergeet die koeler.

                  #18266047
                  DevilraY
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 January 2005

                    @jb400 wrote:

                    Iedereen alvast bedankt voor de reacties, voor de stuurkolom moet ik proberen een verstelbare te krijgen anders houd ik een aan tal stekkers over.

                    Alle foto’s van de kolom en de oliekoeler zijn welkom.

                    Groet

                    Even Kees Wesdorp contacten, die heeft er vast nog wel een!

                    #18266048
                    Freestyler
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 January 2006

                      Heb hier sinds vandaag een sloper staan met een verstelbare stuurkolom.

                      Als je interesse hebt, stuur je me maar een pb ;)

                      #18266049
                      jb400
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 August 2010

                        Vandaag weer verder met mijn Gse gegaan maar loop nu tegen de kabel van de voorontsteking aan ik hou twee stekkers over is er verschil tussen een 2.5 en een 3.0 Gse draadboom voorontsteking?

                        #18266050
                        GSE
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 August 2006

                          Vooronsteking?

                          Een GSE is een A2 en die hebben op de bobine +12V en toerental signaal -1 zitten,verder heb je niks kwa ontsteking,maar maak eens wat fotos dan zal ik je wel zeggen welke draad voor wat is.

                          #18266051
                          jb400
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            2 August 2010

                            Hoi het gaat om de kabel van de voorontsteking.

                            #18266052
                            GSE
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 August 2006

                              Moet ik ff kijken bij de GSE hiero of ik daar iets kan vinden…Komen me zo vreemd voor kan ze niet zo 1 2 3 op het oog thuis brengen..

                              #18266053
                              GSE
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 August 2006

                                Ik weet het,dit is het kabelboompje voor je onsteking dat bij de latere 84 en jongere A2,s werd gebruikt voor olie temp-buiten temp-gasklepstand-en toerental en aanvankelijk daarvan deed een kastje de onsteking vervroegen..Nu moet je al die sensors nog vinden.

                                #18266054
                                jb400
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  2 August 2010

                                  Klopt helemaal maar ik heb de aansluiting van deze stekkers niet in de auto zitten en aangezien ik deze er ook niet bij had toen ik de auto kocht weet ik het ook niet, misschien dat er iemand met een Gse van 84 of later in de buurt van Nijverdal woont waar ik onder de kap kan kijken?.

                                  #18266055
                                  chriske
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    31 October 2008

                                    ik heb mijn olie koeler in de monza voor de radiator geplaatst

                                    k weet dat sommige dit monteren en sommige ook niet en die hebben een andere oplossing
                                    daar heb ik respect voor maar ik heb hem gemonteerd

                                    grtz

                                    #18266056
                                    commo 67
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 December 2013

                                      kan zeker nooit geen kwaad hé Chris :D

                                      #18266057
                                      peter777
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 January 2011

                                        mooie oplossing. wat voor auto komt ie vanaf?zoek zelf ook nog een alternatief, mijn koeler is erg gaar….

                                        #18266058
                                        chriske
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          31 October 2008

                                          denk dat deze van een omega a komt zat bij die c30ne blok die ik gekocht heb
                                          vond hem te lang voor in de wiel kast
                                          maar mijn Monza vriend uit bree , zie iets van probeer eens voor u radiator
                                          deze hier peter
                                          http://www.ebay.de/itm/Olkuhler-Oel-Kuehler-Omega-A-ORIGINAL-OPEL-650783-/381218740770?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item58c2685a22″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          grtz

                                          #18266059
                                          GSE
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 August 2006

                                            Die koelers werken niet dwz de thermostaten gaan nooit open,je neemt beter een grote carter en een grotere oliepomp heb je veel meer aan..
                                            En de redenatie:koelere olie is meer oliedruk gaat ook niet op aangezien de olie door de koeler moet en deze weer weerstand heeft,dus ik zou gewoon als je iets wilt doen gewoon een grotere oliepomp nemen en die koeler weg laten.

                                            En ik zou persoonlijk een ontsteking nemen van een 83tig die is hetzelfde alleen zonder de sensors die hebben nl vliegkracht en vacuum verstelling en de latere onstekingen hebben een computer kastje wat de zaak regelt..

                                            Als je bv aan een andere motor zit te denken zoals een 24V of een latere 12V met Motronic heb je heel die instalatie niet nodig.

                                            Ik zou me niet te druk gaan maken en de meest simpele ontsteking nemen,geen gezeik met al die sensors.

                                            #18266060
                                            GSE
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 August 2006

                                              Omega A heeft de lange koeler en Senator B heeft een 4 kantige,die van de Omega leent zich het beste voor inbouw in een Monza kwa ruimte.

                                              #18266061
                                              jb400
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                2 August 2010

                                                De plaatsing van de koeler is wel goed uitgedacht helaas zit daar de airco koeler van mij.

                                                #18266062
                                                chriske
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  31 October 2008

                                                  hey jb400 en hoger achter de grill mss
                                                  of is die aircokoeler zo hoog

                                                  grtz

                                                  #18266063
                                                  GSE
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 August 2006

                                                    Vergeet die olie koeler nou gewoon die onzin,die thermostaten gaan niet open,het heeft geen klote zin om der een koeler al hang je der 7 op rij neer,het blok zal der nl toch geen olie doorheen sturen,haal de slangen maar los en laat de motor maar lopen,af en toe een druppel misschien zal der uit komen,bij alle 30E,s die ik heb gehad heb ik nog nooit of te nimmer een warme oliekoeler gehad,zelf hier bij de C30NE die de oliekoeler van de 30E derop heeft zitten kan ik de koelwater temp in het rood laten komen en dan nog doe de thermostaat niks..

                                                    Als je wilt zorgen voor koelere olie pak je een grote pomp en ene groter carter,dat werkt die koelers zijn maar een lachtertje.

                                                    Als je bv kijkt naar Australie waar het heet 45+ in de outback is en heuvelachtig daar hebben ze nog geen oliekoelers gebruikt op hun lijn 6 motors en v8,s en dan zal hier een oliekoeler nodig zijn in ons koele klimaat…

                                                    #18266064
                                                    commo 67
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      14 December 2013

                                                      ik heb een grotere oliepomp én oliekoeler
                                                      en mijn oliekoeler doet het WEL… 8)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.