Monza a1,a2, c … Uitleg gezocht

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Monza a1,a2, c … Uitleg gezocht

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    wfvdijk
    Deelnemer

Hallo,

Ik ben mij wat meer in het verdiepen van een monza en kom op sites verschillende modellen tegen. A1 en A2 kan ik denk ik nog wel uit elkaar halen (koplampen?), maar wat is bijvoorbeeld het verschil tussen een A2a en een A2C?

Groet,
      Wilfred van Dijk

Sent from my iPad using Tapatalk HD

GSE
      Deelnemer

Nee der zijn weinig verschillen en heel veel vaak zit um vaak in de kleine dingen maar zo zit het in grote lijnen:
        A1 1978-1981
        A1,5 1982 Is A1 buitenkant en A2 interieur
        A2 is 1983-1986

Der zitten veel verschillen in alle dingen zoals diff die weer bij motoren horen injectie systemen die pas xxxx gekomen zijn enz

Ieder jaar werd der wel iets kleins veranderd of komst of einde van een type versnellingsbak of motor ontsteking type interieur ABS Kat enz enz vaak maar kleine verschillen en soms moet je ze weten:
        A1 chassie heeft bv de stoel gaten iets anders zitten als een A2 en geen gaten voor de frisse buitenlucht onder de paravan daaraan kun je zo zien of een auto is omgekat.

A 1,5 had bv een 3.15 diff bij een 3 gang aut als enigste terwijl de A1 enkel 3.45 diffs had en de A2 had ook een 3.7 bij de 4 cil en 2,5E enz.

Allemaal kleine verschillen die je wel leert door die dingen te slopen/om te bouwen enz.

Wat jij vroeg van A2 C enz zijn gewoon uitvoerigen sommige zijn helemaal kaal dus:

2500E motor en billig interieur en geen opties hoge veren enz….Gewoon zo,n ding wat je niet wilt hebben als je de keus hebt.

Andere auto,s zoals bv een GSE zitten vaker vol met opties zoals electrische ramen dak spiegels digidash ABS airco extra schijnwerper in de koplamp + koplampwissers leer enz dit zijn dingen die een kale Monza niet heeft.

Wat de preciese verschillen in de uitvoerigen zijn weet ik niet maar kan je advies geven neem altijd de full option auto of de GSE,en geen 2500E of 2800S die dingen moet je niet hebben…

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.