Monza 3.0E afstelling

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 76 tot 77 (van in totaal 77)
  • Auteur
    Berichten
  • #17793841
    Gubje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 September 2006

      [rquote=1850335&tid=140184&author=Glennyboy]Even een update,

      De ontluchtingsdarm zat een klein scheurtje in en bij het uitbouwen is deze compleet beginnen afbrokkelen (mama mia!). Benzinedarm van 7.5mm ging er gemakkelijk op en spande goed op dus dat is voorlopig opgelost. Ik heb deze wel anders geplaatst, langs de achterbumper (binnenkant weliswaar) en dan over de benzinetank omdat ik deze niet kon monteren zoals deze oorspronkelijk was zonder de benzinetank onderuit te halen?

      Verder een volgend probleem. Toen we een paar km gereden hadden begon de wagens opeens te schudden, dacht hierbij aan los wiel of dergelijk maar vanaf je de ontkoppeling induwde viel de motor meteen stil… Ik heb deze dan nog 1x aan de praat gekregen om dan 1km verder weer stil te vallen en geen leven meer in te krijgen. Dit zou misschien wat lucht in de benzine kunnen betekenen maar de tank is nooit volledig leeg geweest (er kwam nog steeds een klein stroompje uit de ontluchting).
      Verder merkte mijn vriendin op dat hij wat raar rook en bij de motorkap stonk hij wel wat maar niet overdreven. Nu is dit misschien de ontkoppeling die niet goed afgesteld is (iets te hard aangespannen ofzo) maar daardoor zou hij toch niet stil vallen? Iemand een idee?

      Ter verduidelijking: het schudden van de wagen kwam door de motor want bij het slepen van de wagen liep deze mooi vooruit.

      En een heel belangrijk iets in dit verhaal: Als je gas bijgeeft kreeg je soms wat van die gierende geluiden, typisch zoals je hoort wanneer een V-snaar doorslipt… Nu heb ik echter al vernomen dat dit misschien de waterpomp zou kunnen zijn? En wat hierbij nog belangrijk is, de radiator lekt linksonderaan bij het voetje maar was volgegoten wanneer deze geluiden zich voordoen. Kan een klein lekje opgelost worden zonder andere radiator?

      Groetjes,
      Glenn[/rquote]

      Afgezien van het piepen van de v-snaar zou het niet kunnen zijn dat je tank vaccuum zuigt na het vervangen van de ontluchting? Dus dat deze ontluchting ergens dichtzit? Kan je controleren door stukje te rijden (als hij nog start) en dan eens de tankdop los te draaien. Hij mag dan geen zuigend geluid maken…

      #17793842
      Uniek
        Lid sinds:
        6 June 2010

        [rquote=1851275&tid=140184&author=noci]Als ik het zo lees wat hier allemaal op dit forum komt te staan, ben ik het wel met GSE eens.
        Zou eerst eens de cursus afmaken en een vraagbaak of een cd via MP bestellen daar kan je al heel veel antwoorden op terug vinden.

        Het is niet dat we je niet willen helpen[/rquote]

        http://www.filefactory.com/file/b49a0g2/n/opelforum.rar

        is de moeite wel waard om het te downloaden

      2 berichten aan het bekijken - 76 tot 77 (van in totaal 77)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.