Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Monza 3.0E afstelling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 januari 2011 om 09:36 #17793816
Update:
Ontsteking is in orde, maar het grootste probleem zat hem in de vacuumslang die niet aangesloten was.. Niemand die hier aan dacht?
Auto is nu tik en draaien maar bij het tanken gisteren merkte ik dat hij opeens begon te lekken (linkerkant als je achter de wagen staat) aan de benzinetank.. Ik heb even gekeken met een looplamp en ik zag daar precies een slangetje zitten achterop de tank?
Wat is en doet dit slangetje? Of het daar precies lekt weet ik niet zeker maar liever dat dan een gat in mijn tank
Weet iemand trouwens waar ik “voorgemaakte” darmen (vooral voor vacuum enzo) kan verkrijgen? Nu zuigt mn vacuum mijn slang volledig plat..
20 januari 2011 om 09:53 #17793817AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1846862&tid=140184&author=Glennyboy]Update:
Ontsteking is in orde, maar het grootste probleem zat hem in de vacuumslang die niet aangesloten was.. Niemand die hier aan dacht?
..[/rquote]:hmmzben je er al bijna 2 weken mee bezig,
en dan zie jij dat de vacuumslang niet aangesloten iszie al dat je meer tijd in het forum heb gestoken
dan het [losse] slangetje te vinden en het ff aan te sluiten :hmmzEnnuh…..je heb al zoveel vragen gesteld over andere zaken
dan moet je niet vreemd opkijken,
dat hier iemand aan dat slangetje gaat denken. ;)veel rijplezier dan maar :thumbup
20 januari 2011 om 10:10 #17793818[rquote=1846868&tid=140184&author=MonzaRon]
ben je er al bijna 2 weken mee bezig,
en dan zie jij dat de vacuumslang niet aangesloten iszie al dat je meer tijd in het forum heb gestoken
dan het [losse] slangetje te vinden en het ff aan te sluiten :hmmzEnnuh…..je heb al zoveel vragen gesteld over andere zaken
dan moet je niet vreemd opkijken,
dat hier iemand aan dat slangetje gaat denken. ;)veel rijplezier dan maar :thumbup[/rquote]
Dit was nochtans niet slecht bedoeld, maarkom..
Sinds ik hier post op het forum ben ik 2x gaan kijken naar de wagen en ja dat heb ik steeds over het hoofd gezien omdat het koelwatersysteem niet aangesloten is en er dus genoeg “niet aangesloten” is om dit missen..
Btw dit heb ik weldegelijk gepost:
” of vacuum niet goed ivm inlaatcollector? “Ik heb de wagen gekocht met niks aangesloten dus neem het me niet kwalijk dat ik niet meteen alles weet van deze wagen.. Er staat niet bij elke nippel waar deze aangekoppeld moet worden..
20 januari 2011 om 12:14 #17793819Vaccum vervroeger…
Start net zo goed,zonder..Stationair als je toch met de onsteking hebt liggen te rommelen,deze word onder de gasklep aan de achterzijde aangesloten…
Wat betreft tank:
onluchtings slang:
http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJ0ITPElUTT1kJ1gTM9QUSF10UmgDN8lTM9EkUBBVTDit is een rekord E tank,maar de tekening is 90% gelijk met een Monza,gewoon alle slangetje aansluiten en leiden naar de vulnek..
20 januari 2011 om 12:29 #17793820AnoniemLid sinds:
1 January 19701846885&tid=140184&author=Glennyboy wrote:Ik heb de wagen gekocht met niks aangesloten dus neem het me niet kwalijk dat ik niet meteen alles weet van deze wagen..:o
lees nu het onderstaande nog is, dat is waarmee jij de topic begon :thumbup
Ik bezit een Monza 3.0E van het bouwjaar 1978 (ook al kwamen die maar uit in 79? :p) waarvan ik de motor heb verwisseld (ook door een 3.0).
Nu heb ik gewoon mijn vragen bij de afstelling van de ontsteking.. Toen we hem gisteren proberen te starten (die redelijk vlot een doorstart maakt maar dan meteen weer stilvalt) merkte ik opeens wat uitlaatgassen die UIT de inlaatcollector kwamen………
Je kan een motor ombouwen en de rest aansluiten, respect daarvoor,
je hebt [bijna] alles aangesloten, dan weet je toch aardig wat,
anders ga je hem niet starten, toch, ok, op het ene vacuumslangetje na dan ;)maar affijn, tis goed dat de wagen weer kan rijden,
en dat je nu met plezier in je Monza plaats kan nemen :thumbupveel plezier ermee, en plaats ff een paar nieuwe motor :kewlpics
20 januari 2011 om 13:20 #17793821Ja dat vacuumgedoe is iets speciaals, vind ik toch :p
Pics zullen er komen
Is dat normaal dat er op dat ontluchtingsgedoe geen spanband zit? Nu, ik weet niet zo goed wat wel en niet overeen komt met de foto maar van mij loopt die kabel naar de achterkant van de tank (dus je ziet het voor je als je achteraan de wagen staat).
Als de tank zelf kapot is, kun je dan ergens een andere van plastic kopen?
20 januari 2011 om 14:00 #17793822Op ebay, marktplaats en noem ze maar op kan jenog wel tanks vinden tussen 100 en 200 euro of zoiets……een plastic tank??:hmmz
20 januari 2011 om 14:20 #17793823Opel4ever heeft de benzinetanks gewoon in het assortiment zitten. En nee, er zijn geen kunststoftanks voor de Monza. Die zijn er pas gekomen bij de Vectra/Calibra, dacht ik.
20 januari 2011 om 15:24 #17793824[rquote=1847025&tid=140184&author=rinus de boer]Opel4ever ..[/rquote]
Ik heb die mens gecontacteerd voor interieurpluggen en uitlaatrubbers en hij heeft niet meer van zich laten horen en toen ik belde kreeg ik zijn vrouw aan de telefoon en toen ik later nog eens belde ging hij mij een overschrijving opsturen en die is nooit toegekomen enzovoort…
Ben nooit aan mijn uitlaatrubbers geraakt via Opel4ever… Kortom, geen goede ervaring daarmee :(
20 januari 2011 om 15:50 #17793825[rquote=1847051&tid=140184&author=Glennyboy][rquote=1847025&tid=140184&author=rinus de boer]Opel4ever ..[/rquote]
Ik heb die mens gecontacteerd voor interieurpluggen en uitlaatrubbers en hij heeft niet meer van zich laten horen en toen ik belde kreeg ik zijn vrouw aan de telefoon en toen ik later nog eens belde ging hij mij een overschrijving opsturen en die is nooit toegekomen enzovoort…
Ben nooit aan mijn uitlaatrubbers geraakt via Opel4ever… Kortom, geen goede ervaring daarmee :([/rquote]
En toch heeft opel4ever heel veel onderdelen nog liggen voor de Monza, het kan zijn dat hij erg druk is natuurlijk…opzet is het zeker niet.
Ja kan MM dronten proberen, die zullen ook wel tanks hebben liggen
20 januari 2011 om 16:03 #17793826AnoniemLid sinds:
1 January 1970die van mij lekte ook eens, bleek het slangetje preus te zijn :D
check zelf maar eerst of de tank idd lek is,
want later kan het evt aan een slangetje liggen ;)20 januari 2011 om 16:57 #17793827Wil net zeggen…slangetje lek,en nu beginnen mensen over een nieuwe tank te praten?????????
Omega A station is het zelfde net als Rekord E station en Commodore C station injectie…
Alleen zit bij een Omega de vul hals los en moet je deze vast zetten dmv een slang en 2 slangklemmen.
20 januari 2011 om 17:08 #1779382821 januari 2011 om 00:36 #17793829WAAROM EEN NIEUWE TANK ALS EEN SLANG POREUS IS…..
Dan heb ik nu al mijn 3de motor derin,als ik die moest omhangen iedere keer als der een brandstof leiding hier of daar lekte..
21 januari 2011 om 08:20 #17793830[rquote=1847579&tid=140184&author=GSE]WAAROM EEN NIEUWE TANK ALS EEN SLANG POREUS IS…..
Dan heb ik nu al mijn 3de motor derin,als ik die moest omhangen iedere keer als der een brandstof leiding hier of daar lekte..[/rquote]
Ik was gewoon nieuwsgierig of je daar vlot kon aan geraken en of er varianten in plastic bestonden
Ik moet nog controleren of de slang poreus is. (heb ik toch gezegd..)
Het zou de slang achterop de tank moeten zijn en ik heb gezien dat deze precies iets fijner is. Ik heb enkel benzineleiding van 8 en 7,5mm liggen. Hoeveel mm zou die ongeveer zijn denken jullie?
21 januari 2011 om 08:36 #17793831AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1847626&tid=140184&author=Glennyboy]
Het zou de slang achterop de tank moeten zijn en ik heb gezien dat deze precies iets fijner is. Ik heb enkel benzineleiding van 8 en 7,5mm liggen. Hoeveel mm zou die ongeveer zijn denken jullie?[/rquote] :wtfIk zou zeggen, kruip er ff onder, dan weet je het zo :thumbup
21 januari 2011 om 09:22 #17793832[rquote=1847634&tid=140184&author=MonzaRon][rquote=1847626&tid=140184&author=Glennyboy]
Het zou de slang achterop de tank moeten zijn en ik heb gezien dat deze precies iets fijner is. Ik heb enkel benzineleiding van 8 en 7,5mm liggen. Hoeveel mm zou die ongeveer zijn denken jullie?[/rquote] :wtfIk zou zeggen, kruip er ff onder, dan weet je het zo :thumbup[/rquote]
Nja, wil ik wel maar met een lekkende (niet zomaar een paar druppels) durfde ik toch niet rondrijden dus staat de wagen weer waar hij vroeger stond en dus niet bij mij thuis hier.. En zaterdag kan ik er naar toe, maar de onderdelenboer (die dan een groot kwartier rijden is van daar) sluit al over de middag ;)
Maar geen probleem, geen drama aan deze kant ;)
Groetjes
24 januari 2011 om 09:51 #17793833Even een update,
De ontluchtingsdarm zat een klein scheurtje in en bij het uitbouwen is deze compleet beginnen afbrokkelen (mama mia!). Benzinedarm van 7.5mm ging er gemakkelijk op en spande goed op dus dat is voorlopig opgelost. Ik heb deze wel anders geplaatst, langs de achterbumper (binnenkant weliswaar) en dan over de benzinetank omdat ik deze niet kon monteren zoals deze oorspronkelijk was zonder de benzinetank onderuit te halen?
Verder een volgend probleem. Toen we een paar km gereden hadden begon de wagens opeens te schudden, dacht hierbij aan los wiel of dergelijk maar vanaf je de ontkoppeling induwde viel de motor meteen stil… Ik heb deze dan nog 1x aan de praat gekregen om dan 1km verder weer stil te vallen en geen leven meer in te krijgen. Dit zou misschien wat lucht in de benzine kunnen betekenen maar de tank is nooit volledig leeg geweest (er kwam nog steeds een klein stroompje uit de ontluchting).
Verder merkte mijn vriendin op dat hij wat raar rook en bij de motorkap stonk hij wel wat maar niet overdreven. Nu is dit misschien de ontkoppeling die niet goed afgesteld is (iets te hard aangespannen ofzo) maar daardoor zou hij toch niet stil vallen? Iemand een idee?Ter verduidelijking: het schudden van de wagen kwam door de motor want bij het slepen van de wagen liep deze mooi vooruit.
En een heel belangrijk iets in dit verhaal: Als je gas bijgeeft kreeg je soms wat van die gierende geluiden, typisch zoals je hoort wanneer een V-snaar doorslipt… Nu heb ik echter al vernomen dat dit misschien de waterpomp zou kunnen zijn? En wat hierbij nog belangrijk is, de radiator lekt linksonderaan bij het voetje maar was volgegoten wanneer deze geluiden zich voordoen. Kan een klein lekje opgelost worden zonder andere radiator?
Groetjes,
Glenn24 januari 2011 om 10:30 #17793834Je kan een radiateur laten repareren. D’r zijn bedrijven, die zelfs het gehele “honingraat” gedeelte vervangen. Een lekje kun je laten dichtsolderen. Of dit een permanente oplossing is……..dat weet ik niet. Gooi in ieder geval niet van de chemische stopmiddeltjes erin, die verstoppen alleen maar je koelsysteem.
24 januari 2011 om 12:19 #17793835Breng die auto maar naar een garage je gaat van kwaad tot erger…
Elke keer als je bij die auto komt heb je meer problemen..
En je hebt zelf de kennis niet,en om hier iedere keer 10 vragen te beantwoorden die los van elkaar staan,is vrij zinloos want als je 1 ding hebt gemaakt heb je der weer 3 bij…
Laat die Monza maar nakijken door een vakgarage,want dit is gewoon zinloos,1 vraag beandwoord dan heb krijg je der weer 3 terug…
Leuk is leuk en goed is goed maar dit is eindeloos,en zelf heb je der niet de kennis van om het tot een goed einde te maken…
25 januari 2011 om 08:33 #17793836[rquote=1850409&tid=140184&author=GSE]Breng die auto maar naar een garage je gaat van kwaad tot erger…
Elke keer als je bij die auto komt heb je meer problemen..
En je hebt zelf de kennis niet,en om hier iedere keer 10 vragen te beantwoorden die los van elkaar staan,is vrij zinloos want als je 1 ding hebt gemaakt heb je der weer 3 bij…
Laat die Monza maar nakijken door een vakgarage,want dit is gewoon zinloos,1 vraag beandwoord dan heb krijg je der weer 3 terug…
Leuk is leuk en goed is goed maar dit is eindeloos,en zelf heb je der niet de kennis van om het tot een goed einde te maken…[/rquote]
Ik volg avondschool autotechnieken waar ik er nu woensdag weer zal naar kijken ja.. Dat er steeds problemen opduiken is wel heel logisch omdat we steeds verder in het verhaal geraken hé..
Eerst reed de wagen niet, werd de motor verwisseld, nu draait de motor en kunnen we nu pas merken wat daaraan scheelt, doordat de motor draait kunnen we rijden en merken we nu pas wat er nog allemaal aan scheelt..
Dat ik de kennis niet bezit van een monza is misschien waar maar ik ben wel ijverig om veel bij te leren…
Ik vind je antwoord echt niet passen GSE… Ik doe mijn best om deze wagen in orde te krijgen en het enige wat ik van jou krijg is de indruk dat ik twee linkerhanden heb en het beter overlaat aan iemand anders.. Waar is dan de draagkracht van een forum?? Nogmaals, het probleem wat hierboven staat weet ik nu pas door ermee te rijden..
Ik vind dit heel spijtig..
25 januari 2011 om 10:24 #17793837Ik trek me deruit trug,ik ga niet dagelijks een quiz beantwoorden,sorry het beste dermee.
25 januari 2011 om 12:12 #17793838Als ik het zo lees wat hier allemaal op dit forum komt te staan, ben ik het wel met GSE eens.
Zou eerst eens de cursus afmaken en een vraagbaak of een cd via MP bestellen daar kan je al heel veel antwoorden op terug vinden.Het is niet dat we je niet willen helpen maar net als Ben al zegt het wordt steeds weer een ander iets wat er stuk gaat of verkeerd is :fy1
25 januari 2011 om 15:20 #17793839En met de zoek functie kom je een heel eind op dit forum.:D
25 januari 2011 om 16:50 #17793840[rquote=1851275&tid=140184&author=noci]Als ik het zo lees wat hier allemaal op dit forum komt te staan, ben ik het wel met GSE eens.
Zou eerst eens de cursus afmaken en een vraagbaak of een cd via MP bestellen daar kan je al heel veel antwoorden op terug vinden.Het is niet dat we je niet willen helpen maar net als Ben al zegt het wordt steeds weer een ander iets wat er stuk gaat of verkeerd is :fy1[/rquote]
tja.. volgens mij vraagt er ene gewoon om raad, om een barrel weer klaar te krijgen.
tja, soms kan dat zo gaan.
forum is er toch voor om te vragen.
dat een hulp zoekende de zoekfunctie niet gebruikt, of google, kan ik ook niks aan doen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.