Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › monza 24v ombouw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2011 om 10:28 #17928207
heb er even een foto van gemaakt, ik kan hier totaal niets vreemds ontdekken…
lager+koppeling is gloednieuw
8 november 2011 om 11:14 #17928208AnoniemLid sinds:
1 January 1970plaat verkeerd om gemonteerd?
8 november 2011 om 11:43 #17928209Volgens mij ben ik dom geweest. Ik heb de foto van mijn lager vergeleken met een ander lager, volgens mij heb ik het afdekplaatje laten zitten…zie de weerhaakjes die in het messinghuis grijpen. Dat hoort volgens mij niet
8 november 2011 om 12:38 #17928087AnoniemLid sinds:
1 January 1970ja idd, er ziet nog een stalen afdekring op, die er niet op hoort :(
8 november 2011 om 14:38 #17928210@Jigsaw wrote:
druklager is gemonteerd, kan zijn dat deze inderdaad nu scheef zit, toen ik voor het eerst de koppeling intrapte hoorde ik een klap, maar daarna ging alles naar behoren, totdat ik dus met lopende motor de koppeling in probeerde te trappen, ga morgen eens naar het druklager kijken.
zucht, kan ik die hele bak weer demonteren, met van die fijne bouten waar je niet bijkomt -_-
Die bouten kun je makkelijker bij als je de achterste bak steun ( eerst aandrijfas demonteren) los maakt en de bak achterover laat komen, wel de bak op een steun laten rusten!
Ik neem aan dat je de bouten bedoeld die boven op de bak zitten ?
8 november 2011 om 15:02 #17928211ja, de bouten bovenaan de bak die zowat tegen het schutbord aanzitten, heb net nog een poging gewaagd, maar ze zijn echt onbereikbaar.
en de aandrijfas demonteren, bij welke koppling kan ik hem het best losmaken?
8 november 2011 om 15:11 #17928212As maakt niet zo veel uit ik haal hem zelf helemaal eronder uit dan heb ik er ook geen last van ;)
Je moet wel 3 of 4 verlengstukken op je dop/ratelset zettten dan kun je vanaf achter de bak meestal zo bij de bouten :wors
Suc6
8 november 2011 om 15:46 #17928213Hmm die dikke koppeling van de tussenas met die rubberschijf ertussen zit ook murvast en de koppeling achter de pak passen geen sleutels op, of doe ik iets verkeerd
8 november 2011 om 16:01 #17928214?
Haal hem zelf altijd bij de cardan en bak los en dan de bouten van het ophanglager.
Snap niet dat jij er geen sleutel op kan krijgen ?8 november 2011 om 18:14 #17928215Sorry ik was te snel, er zaten nog metalen clipjes om de moertjes heen waardoor ik er geen sleutel op kreeg
8 november 2011 om 19:03 #17928216laatste foto’s:
Volgens Ronald Bolz zou het lager op deze manier gewoon goed moeten zitten. Hij gokt erop dat de ontkoppelvork tegen de drukgroep aankomt, gaat een vork dan zo diep naar binnen?
8 november 2011 om 19:11 #17928217AnoniemLid sinds:
1 January 1970De bak? ken je daar de geschiedenis van. is het je eigen bestaande bak?
zit namelijk te denken dat de ratel uit de bak komt. Misschien het lager van de primaire as.
8 november 2011 om 19:12 #17928218is mijn eigen bak inderdaad, normaal nooit problemen gehad. Geluid hoor je ook echt alleen maar bij ingetrapte koppeling
8 november 2011 om 19:21 #17928219AnoniemLid sinds:
1 January 1970ontkoppeld de plaat dan? Snap best dat je dit nog niet geprobeerd hebt, maar als de plaat WEL ontkoppeld, en dus de price-as niet draait bij ingetrapte koppeling, en dan de herrie begint, weet je dat je niet in je bak hoeft te zoeken, omdat hierin alles stilstaat.
Zou de plaat toch verkeerd om kunnen zitten. Dan komen de veertjes tegen de bouten van het vliegwiel aan als je de koppeling instapt.
Laat je de koppeling los, dan wordt de plaat vastgezet, en dan hoor je niet de veren teven de vliegwielbouten aankomen8 november 2011 om 19:27 #17928088Of de plaat ontkoppeld durf ik niet 100% te zeggen, ik denk haast van wel, wat ik wel 100% zeker weet is dat de plaat goed om gemonteerd zit, dit heb ik zeker 3x gecheckt voordat ik hem monteerde. Drukgroep zit er ook erg strak opgemonteerd.
Ik denk niet dat het de bak is, want soms begint de herrie ook bij een niet volledig ingetrapte koppeling en het geluid wordt alleen maar erger hoe verder ik de koppeling intrap
8 november 2011 om 19:37 #17928220AnoniemLid sinds:
1 January 1970gaat nu vervelend worden :( Begin nu aardig door de opties heen te raken
draai eens aan de price-as. Draait hij soepel? eventueel even boormachine op zetten, en de bak in zijn vrij
8 november 2011 om 19:42 #17928221net even rondgedraaid, draait gewoon soepel, niet anders als voorheen met de 3.0E motor
8 november 2011 om 19:47 #17928222AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dan denk ik toch dat je de drukgroep en de plaat even moeten demonteren. Misschien is er wel een veer gebroken in de plaat.
8 november 2011 om 20:30 #17928223hoe kan zoiets kapot gaan? heb t allemaal nieuw gekocht :(
8 november 2011 om 20:43 #17928224AnoniemLid sinds:
1 January 1970Alles kan stuk
8 november 2011 om 23:06 #17928226AnoniemLid sinds:
1 January 1970zie al dat je weer aan het sleutelen bent geraakt :(
ben zelf nog niet zo’n kenner op dit gebied
maar lees hier even, miss kun je hier iets mee,
het tweede gedeelte, daar staat iets over het afstellen van die bewuste ‘vork’ :hmmz>>>> http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJ4ETPElUTT1kJ2ATM9QUSF10UmMDN8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;
9 november 2011 om 10:51 #17928225heb de bak eraf liggen, lager en vork er eens uitgehaald, maar kan geen grote beschadigingen kunnen ontdekken…ook op de drukgroep niet.
Ik zou bijna gaan denken dat ik TOCH de plaat verkeerd om heb gemonteerd
9 november 2011 om 11:45 #17928227AnoniemLid sinds:
1 January 1970kleine moeite om de drukgroep er ook even af te halen, dan zie je meteen of de plaat goed om zit
9 november 2011 om 13:14 #17928228aan de koppeling was niks te zien en zat goed gemonteerd
9 november 2011 om 16:36 #17928229AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tja als alles goed eruit ziet, en functioneert dan maar weer in elkaar zetten toch. Veel opties meer heb je niet
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.