Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › monza 24v ombouw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2011 om 22:44 #17928188
ja, van de ene kant kan ik me niet voorstellen dat de luchtmassameter van dergelijke invloed is dat hij stilvalt. van de andere kant: als ik de gasklep beweeg om hem op toeren te houden zeg maar, valt hij gelijk weg.
30 oktober 2011 om 22:51 #17928189AnoniemLid sinds:
1 January 1970we hadden bij het aansluiten van de boom een zwarte +kabel verwisselt met een massa,
das zo’n zwarte die op het eind uitkomt, die moet namelijk een + zijn, op de accu.hier op de foto nummer 1
30 oktober 2011 om 23:04 #17928190Die heb ik bij mij ook op de plus liggen ;)
30 oktober 2011 om 23:10 #17928191Ron weet jij het topic nr. nog van de hele kabelboom ? ( foto )
Sla dit allemaal even op voor straks, zit ik ( hoop ik ) straks niet zo te kloten !30 oktober 2011 om 23:27 #17928192AnoniemLid sinds:
1 January 197031 oktober 2011 om 20:19 #17928193Vandaag remmenreiniger tijdens het starten in de inlaat gespoten, hij bleef lopen! Het heeft dus niet met de ontsteking te maken, waarschijnlijk zit het probleem dus in de brandstof/luchtmengsel.
Ik krijg ook nog altijd foutcode 73, morgen ga ik de luchtmassameter wisselen, kijken of dat helpt.Als mijn theorie klopt: dan zou een kapotte lmm dus een verkeerd signaal naar de computer sturen, die weet dan niet hoeveel benzine hij moet inspuiten? klopt dat ongeveer?
als het de LMM niet is, dan zal het de drukregelaar of de injectoren zijn. Injectoren betwijfel ik eigenlijk want hij loopt in het begin wel netjes op 6 cilinders
31 oktober 2011 om 22:07 #17928194AnoniemLid sinds:
1 January 1970miss zou deze theorie op code 73 ook kunnen: [is het niet zo, dan gaarne even verbeteren] :wors
Je LMM zou een seintje moeten krijgen van de comp,
in hoeverre de luchtklep open mag gaan staan.
doet ie dat niet, geeft ie een impuls terug, waardoor je blokkie ff op non-actief wordt gezet. :hmmzdoor remreiniger in je inlaat te spuiten heb je de comp en lmm even omzeild of voor de gek gehouden :mrgreen:
het wordt zo wel een leerzame topicje :shock:
edit: hier een linkje hoe de LMM werkelijk werkt :thumb
>>>>>>> http://www.autototaal.net/werking-luchtmassameter-verschil-map-sensor-luchthoeveelheid-diagnose.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
1 november 2011 om 13:52 #17928195Hij loopt!!! Heb de LMM gewisseld en hij sprong gelijk beter aan en bleef lopen! :D
dank aan iedereen die me geholpen heeft :wors
1 november 2011 om 14:57 #17928196AnoniemLid sinds:
1 January 1970proficiat, dat zijn goede berichten :jerry
1 november 2011 om 17:20 #17928083he he eindelijk :D . Beter laat dan nooit toch?
Ben blij voor je dat die loopt, en al een proefrit gemaakt ?
Alweer een topic die goed is afgewerkt :thumb
1 november 2011 om 17:56 #17928084Nee nog niet gereden, zit met tentamens deze week dus kan helaas niet zoveel doen, moet ook de uitlaat nog op maat maken. Ik twijfel nog of ik er kathalysators onder zet. De een zegt dat hij beter loopt met, de ander zegt dat het niet uitmaakt. En natuurlijk het kabelwerk afwerken
ik was ook nieuwsgierig naar de staat van de oude LMM, dus die heb ik eens open gemaakt. Picture says it all;
1 november 2011 om 18:14 #17928082AnoniemLid sinds:
1 January 1970Je lambda blijft aangesloten, motorisch verder niet veel verschil , ok, iets meer pk’s,
door het wegvallen van de kats. :Dbtw: en met die LMM heb de motor voor de uitbouw nog gelopen :shock:
1 november 2011 om 18:20 #17928156Dat vraag ik mij ook af als ik zo die foto zie :hmmz
Dat die er nog op gelopen heeft sta ik nog van te kijken, oke starte en weer afslaan !
Maar je hebt de oorzaak dus gevonden dat kunnen we nu met zekerheid zeggen :thumb1 november 2011 om 18:24 #17928085jep heb hem lopend uitgebouwd, LMM heeft daarna wel een jaar lang in een kartonnen doos in een tuinschuurtje gelegen. Blijkbaar was dat vochtig genoeg om hem naar de eeuwige opel jachtvelden te laten gaan
6 november 2011 om 19:41 #17928197op mijn radiator zitten 2 temperatuur voelers, zijn deze voor verschillende temperaturen? Ik wil namelijk een electrische ventilator aansluiten aangezien de visco koeler kapot is. Weet iemand ook precies welke kleuren kabels precies op welke aansluiting moeten? Ik heb 2 bruine kabeltjes en nog een blauwe geloof ik
6 november 2011 om 19:45 #17928198heeft iets met de airco te maken.
Maar weet zo niet welke waar moet.6 november 2011 om 19:47 #17928199ja deze zijn van de extra koelvinnen voor de condensor, heb ze bij het demonteren losgetrokken maar weet niet meer welke waar hoort.
6 november 2011 om 23:29 #17928200Zal straks even kijken, je hoort nog van me :thumb
7 november 2011 om 12:18 #17928201Op de onderste zitten 2 bruine draden op de bovenste een blauwe en een zwarte ( zwarte is niet orgineel denk ik ! )
Succes.7 november 2011 om 14:21 #17928080Super, dankjewel :thumb
7 november 2011 om 17:16 #17928202Een blauwe en een zwart/gele zou dat kunnen kloppen?
7 november 2011 om 21:38 #17928203oke, alles ingebouwd, bekabeling werkt, motor loopt, klaar om naar buiten te rijden.
helaas….
fout ergens in de koppeling? Als ik mijn pedaal intrap begint mijn koppeling ongelofelijk erg te piepen, bij het loslaten van het pedaal gaat het weer weg, krijg hem dus ook niet in een versnelling :swear
wat heb ik fout gedaan?
7 november 2011 om 21:56 #17928204@Jigsaw wrote:
Een blauwe en een zwart/gele zou dat kunnen kloppen?
Klopt die zwart/gele zit aan de zwarte bij geknoopt !
dat is balen kan je de bak er weer achteruit halen !
Je kan kijken of de Gaffel wel goed zit, anders zit je druklager waarschijnlijk niet goed !7 november 2011 om 22:02 #17928205AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Jigsaw wrote:
oke, alles ingebouwd, bekabeling werkt, motor loopt, klaar om naar buiten te rijden.
helaas….
fout ergens in de koppeling? Als ik mijn pedaal intrap begint mijn koppeling ongelofelijk erg te piepen, bij het loslaten van het pedaal gaat het weer weg, krijg hem dus ook niet in een versnelling :swear
wat heb ik fout gedaan?
Heb zo even mee zitten lezen, wist niet direct antwoord te geven op je probleem, maar gelukkig loopt de motor.
Voor wat betreft dit piepen, lijkt mij dit iets met het druklager. mischien zit deze scheef in de hef boom, of heb je deze mischien vergeten te monteren?
7 november 2011 om 22:10 #17928206druklager is gemonteerd, kan zijn dat deze inderdaad nu scheef zit, toen ik voor het eerst de koppeling intrapte hoorde ik een klap, maar daarna ging alles naar behoren, totdat ik dus met lopende motor de koppeling in probeerde te trappen, ga morgen eens naar het druklager kijken.
zucht, kan ik die hele bak weer demonteren, met van die fijne bouten waar je niet bijkomt -_-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.