Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › monza 24v ombouw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2011 om 08:39 #17928164
ik heb wel de stekker van mijn temperatuursensor kapot, zou dat iets uit maken? dat hij daardoor misschien verzuipt of iets dergelijks?
30 oktober 2011 om 08:48 #17928165AnoniemLid sinds:
1 January 1970probeer hier dan aub ook duidelijk te zijn,
op het HTF geef je aan dat je tijdens ombouw de kabels grotendeels aan het blok heb laten zitten,
en dat de stekker van de temperatuursensor stuk is :hmmzdenk dat ie daarom wel zou moeten lopen, je computer gaat dan in een noodstand werken,
vandaar dat je controle lampje continu brand.btw: heb je de kabelboom doormidden geknipt :shock:
habe der kabelbaum durchschnitten und wieder aneinander gelöt.
en die 2 stekkers zou je kunnen wisselen,
2 users op het HTF geven daar hun antwoord al op en verwijzen je er naar,
weet alleen niet of die stekkers bij jou los zijn geweest tijdens ombouw. :hmmz30 oktober 2011 om 09:03 #17928166Mijn duits is niet al te goed dus leg het hier ook ff uit. dat stukje kabelboom, waar de stekkers van de dual ram opzitten, de gasklepsensor, krukassensor etc. heb ik destijds doorgeknipt bij de uitbouw, maar bij de inbouw van de kabelboom heb ik ze weer vastgesoldeert. misschien dat ik hier een fout in heb gemaakt, dat zou kunnen. En de aansluiting van de temp sensor is idd defect, zal er straks eens een andere opzetten
30 oktober 2011 om 09:18 #17928167AnoniemLid sinds:
1 January 1970als je verkeerd hebt gesoldeert, zou het kunnen zijn dat je comp
een verkeerde inpuls krijgt.om verdere schade te voorkomen, beter een andere kabelboom,
dan weet je zekers dat het snel goed gaat komen :thumbupedit: anders doen ff een fotootje, kan ik zo ff kijken hier,
heb nog een kabelboom, dan weet je welke kabel waar of daar moet zitten :hmmz30 oktober 2011 om 09:25 #17928168ik denk dat je gelijk hebt Ron, bij deze dan een kabelboom gezocht ;)
zal zometeen ff foto plaatsen, probleem met dat aan elkaar solderen was dat er meerdere kabels met dezelfde kleur zijn. maar hebben als het goed is alles op de juiste manier bevestigd, gecontroleerd met doormeten
30 oktober 2011 om 09:28 #17928169AnoniemLid sinds:
1 January 1970dat kan nog een aardige puzzel opleveren,
lees net bij HTF dat de LMM aansluiting er ook bij aan zat :shock:miss een simpele vraag, is het nu niet beter om een andere kabelboom te plaatsen ?
edit: sorry je was met net voor geweest met je bericht :wors
30 oktober 2011 om 09:31 #17928170Kees uit Stavenisse heeft nog een kabelboom liggen van een handgeschakelde c30se zie ik, maar dat is bieden vanaf €80, is dit een normale prijs voor een kabelboom? :hmmz
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/489726504-opel-senator-24v-manta.html
30 oktober 2011 om 09:34 #17928171AnoniemLid sinds:
1 January 1970als het goed is wel, ff bellen en vragen of de comp erbij zit,
dan weet jij zekers dat laters motor goed loopt :thumbup30 oktober 2011 om 09:47 #17928172Prijs is niet te veel, als je een nieuwe moet kopen ben je al gauw een paar honderd kwijt !
30 oktober 2011 om 11:14 #17928173AnoniemLid sinds:
1 January 1970oeps, is alleen een ‘schakelboom’, zonder comp, wel redelijk zeldzaam op de markt, vandaar ook die prijs :thumbup
30 oktober 2011 om 13:52 #17928174nou, we zijn weer een stapje dichterbij, volgens mij is het toch echt geen electronica probleem meer. Heb de temp sensor aangesloten en het motorstorings lampje gaat nu UIT bij lopende motor, de motor loopt ook nog langer door heb ik het idee, maar het probleem van wegvallen is niet verholpen. Zo gauw je aan de gasklep komt om gas bij te geven stopt hij gelijk
[youtube:mvya2r6x]http://www.youtube.com/watch?v=udnq6sJYB8A[/youtube:mvya2r6x]
30 oktober 2011 om 14:15 #17928175AnoniemLid sinds:
1 January 1970lucht en benzineprobleem zal het niet zijn,
motor heb je compleet overgezet, constante benzineaanvoer heb je ,
alleen…….de kabels die je heb doorgeknipt, welke heb je verknipt??tis denk ik ook niet zo dat alle fouten nu door de comp worden doorgegeven.
miss toch een soldeerfoutje, bijv in kabel LMM, die ook als belangrijke factor mee wil spelen :hmmz30 oktober 2011 om 14:17 #17928176de kabelboom heeft bij het schutbord in de buurt een aftakking, waar de kabels van de LMM, gasklep, krukassensor enzo opzitten, bij die splitsing heb ik hem verknipt
30 oktober 2011 om 14:28 #17928177AnoniemLid sinds:
1 January 1970probeer deze eerste optie eens, die heb je nog wel snel gedaan, [uurtje] :D
schroef die rail met de injectoren er eens af en test de injectoren,
spuiten er bijv maar 2 of 3 voldoende, dan zou de motor miss wel starten,
maar dan is het ook weer snel voorbij.andere optie is al je soldeerwerk na te kijken op een foutje, [3 uur] :D
miss toch bij de gasklep of LMM draadje verkeerd gezet,
btw: deze optie heb veel meer werk dan de bovenstaande,
denk alleen wel dat je vooralsnog moet zoeken in je gesoldeerde bedradingMaar dan weet je tenminste wel of de injectoren wel of niet goed werken,
altijd goed en een zekerheidje voor het blok om langer mee te gaan.30 oktober 2011 om 14:36 #17928086Ik ga zometeen een reserve kabelboom halen bij ronald bolz in duitsland, deze sluit ik eerst aan om alle electronica problemen uit te sluiten. Ik denk zelf ook dat hier de fout zit, daarna kan ik naar de injectoren kijken, of eventueel de drukregelaar? Dit is volgens mij wel een rotklus aangezien de inlaatspruitstukbouten helemaal verstopt zitten
30 oktober 2011 om 15:02 #17928178AnoniemLid sinds:
1 January 1970kijk eens aan, tijd voor aan andere boompie, denk de oplossing is in zicht
ronald zit idd dicht bij je, das een handige 24V klusser. ;)van de bouten in het inlaatspruitsstuk is er maar eentje lastig,
maar het is zekers te doen :thumbup30 oktober 2011 om 21:04 #17928179Kabelboom gewisseld, heeft niet geholpen :(
heb wel foutcodes uit kunnen lezen, hij geeft de volgende foutcodes;
31: No crank signal
73: Air flow voltage low30 oktober 2011 om 21:48 #17928180AnoniemLid sinds:
1 January 1970maar je hebt wel een goede kabelboom zonder soldeerpunten op plaatsen waar ze niet horen te zitten :D
check die even met de gerepareerde kabelboom van je,
of je geen fouten hebt gemaakt bij het solderen. [ff doormeten]denk nog niet aan je computer, de meeste input die
de comp naar binnen krijgt is op massa-basis, dus je comp zou nog in orde kunnen zijn.
miss dat er via de lmm toch een + naar de comp is gegaan :hmmzik moet dat verder even uitzoeken hier, heb daar een nog schema van.
voor zover ik hier kan meelezen, komen we nu nog op het probleem ‘lucht’ uit,
dat ie te weinig krijgt toegediend vanuit ……….??30 oktober 2011 om 22:01 #17928181ik moet erbij zeggen dat ik geen luchtfilter erop heb, maar volgens mij zou dat niet uit mogen maken. Moet dat luchtweger huis trouwens een externe massa krijgen? Volgens mij niet namelijk. Ik heb het idee dat die kapot is namelijk, dat verklaart misschien ook waarom hij gelijk uitvalt als je gas probeert te geven?
30 oktober 2011 om 22:20 #17928182AnoniemLid sinds:
1 January 197031 : deze foutcode verdwijnt als je motor loopt [dus wachten tot laters]
73 : is je LMM, spanning te laag
probeer een andere LMM :thumbup
30 oktober 2011 om 22:27 #17928183Hmm, in een engelse beschrijving die ik heb gevonden van de motronic zou die krukasfout na 1x weg moeten gaan, maar je zou gelijk kunnen hebben. Morgen maar weer een ritje naar Heinsberg maken dan :thumb
30 oktober 2011 om 22:28 #17928184Gaat de klep wel goed op en neer in je LMM ? geen zwaar of klemmend punt ?
Anders doen wat Ron zegt !30 oktober 2011 om 22:32 #17928185AnoniemLid sinds:
1 January 1970als ik het goed heb, krijgt de LMM massa vanuit de computer,
de comp verdeelt in de meeste gevallen massa-impulsen naar z’n bestemmingen.kheb er iminddels zoveel input van binnen gekregen, pff,
hoop alleen dat je er wat mee kan doen :wors30 oktober 2011 om 22:32 #17928186klep reageert goed op het vacüum heb ik getest. moet wel zeggen dat de LMM ongeveer een jaartje in een schuur heeft gelegen, die dingen schijnen vrij gevoelig te zijn. En als ik me niet vergis is me dat ding ook al eens uit handen gevallen, zou allemaal zo maar eens kunnen dat die kapot is
30 oktober 2011 om 22:42 #17928187AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb ook al eens gelezen dat er iemand code 73 had, omdat z’n filter smerig was,
maar hij kon er wel mee rijden, dus….. tja, het is een zoektocht in het duistere :hmmz -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.