Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › monza 24v ombouw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 oktober 2011 om 20:44 #17928139
Al geprobeerd, wat me wel opvalt is dat hij steeds langer blijft lopen na een tijdje. dat grijze ronde platte doosje op de aanvoerleiding van benzine, zou dat ermee te maken hebben?
28 oktober 2011 om 20:51 #17928140AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb zelf ook zo’n rond plat doosje tussen de leiding zitten, een oude benzine filter,
heeft bij mijn [nog] geen problemen opgeleverd.28 oktober 2011 om 21:13 #17928141Hij liep net weer 10 seconden, zakt weer in toeren en valt uit. iets met stationair regeling of benzine. normaal als je een auto start dan draait hij heel even 1500-2000 toeren waarna hij stationair gaat lopen. hier gaat het bij mij mis denk ik
28 oktober 2011 om 21:50 #17928124AnoniemLid sinds:
1 January 1970benzine zal het probleem niet zijn, lijkt me,
ik had de oude benzine met loodvervanger er nog in zitten,
na vervangingen injectoren starten en lopen.tenzij je filter aan vervanging toe is,
maar neem aan dat je oude blok er voorheen ook geen hinder van had.je zou wat de benzine betreft wel even kunnen kijken of
de druk wel aanblijft, door de dikke van de 2 aanvoerleidingen los te halen,
een bakkie eronder, en dan de wagen even op contact te zetten, [niet starten dus]
kijken of de pomp daadwerkelijk door blijft pompen en/of de druk weg valt.
[bij mij bleef de pomp op contact gewoon doorlopen euh pompen]wat ook zou kunnen zijn, uitgaande dat de kabel-aansluitingen goed zitten,
miss de injectoren, voorheen werden die aangestuwd door
een andere pomp en nu door de Monza pomp, met vuile injectoren kan het zijn,
dat er dan niet voldoende benzine aangevoerd wordt in de kop.met een test hebben we kunnen zien dat de injectoren eerst de volle laag spuiten, en dan allen evenredig iets minder,
dus dat zou kunnen dat ie bij het starten hoger in de toeren zal zitten maar dan weer snel normaliseert.als ik het mis heb, ff verbeteren graag, mot geen lange discussies over welles nietes :D
28 oktober 2011 om 22:36 #17928142hier een filmpje van het starten:
http://www.youtube.com/watch?v=EsYnuRpXpYQ
in dit voorbeeld springt hij maar kort aan. als je gas bij probeert te geven slaat hij gelijk af. De startmotor draait ook erg zwaar terwijl de accu toch echt helemaal opgeladen van de lader komt (70ampere accu), de motor is ook lopen uitgebouwd en laat zich met de hand erg goed ronddraaien, maar dat is maar even bijzaak. Ik ben echt ten einde raad :( ben nu al 3 dagen met kabelwerk bezig
28 oktober 2011 om 23:37 #17928143AnoniemLid sinds:
1 January 1970hij start idd niet lekker, en je weet zekers dat het blok goed lopend was voorheen?
dan zou blok en aanbouwdelen, bobine, lmm, dynamo, etc in de monza zo moeten lopen,
verders heb je maar een paar kabels nodig om hem aan de praat te krijgen.
dus lopen moet ie in eerste instantie dan zekers doen, de verdere aanpassingen komen dan wel later.heb je de aanvoer en retourleidingen van brandstof goed aangesloten,
zeg maar wat, de aanvoer is nl dikker dan de retour.als dat blok voorheen langer heeft stil gestaan, en alles is nu ,zoals jij verteld, verder goed aangesloten,
sleutel dan de injectoren in zn geheel eraf om er zeker van te zijn dat ze allen werken.
alleen loshalen, auto op contact, en checken of alle 6 injectoren spuiten.29 oktober 2011 om 07:35 #17928144Je 24V heeft 3 stekker die jij nodig hebt NL:
1 stekker met 2 dikkere rode draden of rood/zwart die moet je met elkaar verbinden.
(als je automaat kabelboom hebt)heb je die al doorverbonden ?[/quote]
Hoef niet, nog beter het originele startsignaal (zwart/rood) van de auto rechtstreeks op de startmotor. (kleine)
29 oktober 2011 om 07:39 #17928145@Jigsaw wrote:
Motorkabelboom is weg, heb de blauw rode van de multistekker op de rode kabel van mijn auto aangesloten, dit op die 4 polige stekker die bij de oude le-jetronic brandstof relais zat. ontsteking kabeltje zit op de +12 volt van contact net als de zwarte van de multistekker
Welke multiestekker. Ik denk dat hier de fout zit.
De dikste rood/blauwe van de ronde multiestekker (naast ECU) moet naar de voeding van de benzinepomp.
Op het moment dat je de sleutel los laat, valt ook deze spanning weg?, en krijgt ie geen brandstof?29 oktober 2011 om 07:51 #17928146Maar jo, de voeding van de benzinepomp in de monza is toch een rode kabel die bij de rembekrachriger de motorruimte inkomt? Daar zit hij op aangesloten
29 oktober 2011 om 08:57 #17928147AnoniemLid sinds:
1 January 1970die toch maar eens proberen :thumb
29 oktober 2011 om 09:12 #17928148Vanmorgen weer even gestart. hij deed het, althans dat dacht ik! Hij liep bijna 15 seconden normaal zoals het hoord, dus ook met het loslaten van de contact sleutel, maar hij begon iets.in toeren te zakken dus ik wilde naar de motorruimte lopen om wat gas bij te geven maar inmiddels was.hij al zover gezakt dat hij weer uitviel
29 oktober 2011 om 09:29 #17928149AnoniemLid sinds:
1 January 1970leg hier maar eens uit, hoe jij je kabels hebt aangesloten,
dan is het voor een ieder in te vullen waar het probleem zou kunnen zijn ;)29 oktober 2011 om 09:39 #17928150De dikke rood blauwe kabel van de ronde multistekker zit op de rode monza kabel die via de zekeringskast naar de pomp loopt. de zwart gele van de 2 polige onstekingsstekker zit zit op de 12v van het contactslot. de groene zit op de toerenteller (en werkt). De zwarte kabel van de ronde multistekker zit ook op de 12v over contact. Iets opvallends: mijn motorstoringslampje blijft ten alle tijden branden. bij contact, bij starten en bij lopende motor
29 oktober 2011 om 09:56 #17928151hier poging 2:
je hoort duidelijk dat hij normaal begint te lopen maar daarna inzakt. ik heb in dit filmpje de pomp even over het contact gelegd omdat ik 100% zeker wilde zijn dat hij ten alle tijden meeliep
[youtube:26wjdbru]http://www.youtube.com/watch?v=sGAfHMOfTvk[/youtube:26wjdbru]
29 oktober 2011 om 10:20 #17928152AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Jigsaw wrote:
De dikke rood blauwe kabel van de ronde multistekker zit op de rode monza kabel die via de zekeringskast naar de pomp loopt. de zwart gele van de 2 polige onstekingsstekker zit zit op de 12v van het contactslot. de groene zit op de toerenteller (en werkt). De zwarte kabel van de ronde multistekker zit ook op de 12v over contact. Iets opvallends: mijn motorstoringslampje blijft ten alle tijden branden. bij contact, bij starten en bij lopende motor
heb je de raad van Jo al opgevolgd ?? :hmmz
29 oktober 2011 om 11:07 #17928153Ja, de rode kabel op dat blokje bij de rembekrachtiger is toch de voeding van de benzinepomp of ben ik nu gek? want als ik die doorverbind met de 12v over contact loopt de pomp ook bij het op contact zetten
29 oktober 2011 om 11:20 #17928154AnoniemLid sinds:
1 January 1970die rode [driehoekstekker] is constant +, bij mij geen functie meer :thumbup .
ast goed is, dikke blauw-rood moet via je relais naar de + pomp toe,
[bij mij zit het relais op het eind, bij de comp]kan zijn dat je relais moeilijk gaat doen nu,
test dat even uit, wat ik al zei, door de aanvoer benzine los te koppelen en kijken of die idd door blijft pompen [op contact]
dan weet je zekers dat brandstof aanvoer in orde is. :thumbupwat dan over blijft, ast probleem er dan nog is, of de injectoren, of richting electric zoeken :hmmz
29 oktober 2011 om 11:36 #17928155Als ik zo kijk op het filmpje lijkt mij dat die geen brandstof meer krijgt. Brandstof druk !
Als de ontsteking er mee stopt valt de motor gelijk uit en dat doet die niet hij valt langzaam stil. ( volgens het geluid op het filmpje ).
Probeer eens wat Ron zegt trek de benzine aanvoerleiding los en stop die slang is in een emmer dan kan je zien of die zijn druk houd !
Zit het brandstof filter niet verstopt ?29 oktober 2011 om 11:41 #17928157Ron,
de Injectoren kan bijna niet want hij loopt even goed en dan valt die terug, dan zou het alleen nog de aansturing naar de injectoren kunnen zijn maar dan moet de spanning langzaam terug vallen, en dat is dan echt vreemd, dan heb je sluiting in de aansturing of de computer zelf is overleden !!!
Jigsaw,
Kijk eens of de massa van je injectoren wel goed vast zit !!!29 oktober 2011 om 11:45 #17928158AnoniemLid sinds:
1 January 1970heeft problemen met de benzinedruk, of niet voldoende of die valt weg :???:
29 oktober 2011 om 11:56 #17928159Drukregelaar op de injectiebuis maar eens wisselen dan? Als de pomp loopt hoor ik wel de benzine door de galerij stromen
29 oktober 2011 om 12:33 #17928160Bij gasbijgeven valt hij ook in 1x weg. of hij verzuipt lijkt wel, of krijgt geen benzine meer. als je een half uurtje wacht, loopt hij weer even fatsoendelijk. de leidingen heb ik getest, maar als ik ze loshaal zit er nog erg veel druk op de aanvoer, hoort dat?
29 oktober 2011 om 16:43 #17928161AnoniemLid sinds:
1 January 1970als het blok voorheen netjes heb gelopen, zoals jij heb vermeld,
dan niets verwisselen aan het blok, lijkt me. :thumbupen, blijft de druk gelijk uit je aanvoerleiding tijdens de test ?
29 oktober 2011 om 17:38 #17928162Jup druk blijft gelijk, en heeft gewoon gelopen. blok heeft wel een jaar stilgestaan, wel droog in een garage. volgens het OHF heb ik een stekker verwisseld; drehzahlgeber en leerlaufstellung??? drehzahlgeber, is dat de krukaspulsgever?
30 oktober 2011 om 08:25 #17928163Dat is de 3polige stekker van de krukassensor, is zo’n zelfde stekker als van de gasklep of volgens hun stationair-toerentalregelaar. Maar in dat geval zou die helemaal niet moeten lopen.
Dus denk ik niet. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.