Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › monza 24v ombouw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 oktober 2011 om 07:37 #17928113
oke, ik was in de veronderstelling dat de voorpijp van de c30se te diep onder de auto zou komen, maar dit heb ik dan verkeerd begrepen.
bedankt :thumb
25 oktober 2011 om 07:41 #17928114AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Jo1 wrote:
M.b.t. de rechterchassisbalk hoef je alleen aan de bovenzijde een sleuf van circa 15mm breed, en zo lang als de dynamo is, in te zagen. Vervolgens de zijkant naar buiten kloppen en de sleuf weer dicht lassen. Dat is net genoeg.
De bedrading kun je van de automaatboom behouden, je hebt maar enkele kabels nodig.Zijn er maten van de inzaag/omvouwpunten in beide chassisbalken bij gebruik van dynamo (links) en aircopomp (rechts)?
Dit scheelt een hoop werk, anders moeten we eerst afmeten met het nieuwe blok erin tijdelijk in.
25 oktober 2011 om 07:49 #17928115volgens mij niet, ik ga het blok vandaag ook ff los erin hangen om te meten, zal ook foto’s maken
25 oktober 2011 om 11:32 #17928116@noci wrote:
Jo1, heb je er :kewlpics van ?
Had ik ook al gevraagd Senatorman, maar helaas geen reactie :hmmz
als jij dat zou willen doen Jigsaw, zou dat ons straks veel werk schelen :thumb :thumb
Helaas moet iemand de eerste zijn, in dit geval jij Jigsaw :(25 oktober 2011 om 16:40 #17928118nog ff een vraagje tussendoor, de ontstekings kabelboom van de LE jetronic, en dat groene potje aan het schutbord, kan ik daar nog iets mee of kan ik alles van de oude onsteking wegdoen? ik kan het topic van ron niet meer vinden met de zoekfunctie, daar stond dat geloof ik ook in
25 oktober 2011 om 16:53 #17928119@Jo1,
een fototje zou inderdaad handig zijn voor de beeldvorming
26 oktober 2011 om 16:08 #17928120AnoniemLid sinds:
1 January 1970We wachten vol spanning de foto af, misschien ook van het “groene potje”
26 oktober 2011 om 21:45 #17928121de beruchte plek:
opmeten en aftekenen:
inzagen:
omtikken:
bleek niet genoeg te zijn:
snede dieper de balk in maken en meer materieel wegtikken, hierna was het wel voldoende.
gleuf aan de bovenkant bijna 2cm breed, snede in de zijkant van de balk was een centimeter of 4
andere kant:
26 oktober 2011 om 21:54 #17928122AnoniemLid sinds:
1 January 1970ok, dus even ombuigen is niet voldoende, maar de balk moet echt zo’n 1 cm versmald worden.
voor de afmeting dus zo’n 10 tot 12 cm, en eigenlijk recht boven de stabilisatorstang.
26 oktober 2011 om 21:58 #17928123jup, recht boven de stabi stang en dan aan beide kanten 5-6 cm, eigenlijk zo lang de dynamo is zoals Jo al aangaf. daarna ook nog eventjes een snede naar beneden maken zodat je echt wat materiaal kunt wegtikken
27 oktober 2011 om 07:26 #17928125Dank je wel Jigsaw, dit scheelt voor veel mensen weer een hoop werk :thumb
Heb er gelijk foto’s van gemaakt zodat ik het straks niet meer hoef te zoeken :D:wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors
27 oktober 2011 om 07:34 #17928126Sorry, heb ik geen foto van.
Is bij o.a. de voyage van M400, misschien dat hij foto wil maken.
Hoe dan ook, om een klein beetje uitleg te geven, het volgende.
De chassisbalk loopt naar voren smaller toe.
Die breedte heb ik aan gehouden, zolang als de dynamo is. De opstaande rand niet omvouwen, maar gewoon naar binnen slaan.
Mocht ik alsnog een foto vinden, plaats ik deze hierbij.
Niet gevonden, maar getracht het op de jouwe bij te tekenen.
De rode lijnen inslijpen, en vervolgens niet de opstaande rand omvouwen, maar de gehele plaat naar binnen slaan, zodat de balk dus boven smaller wordt, net zo smal als het voorste gedeelte van de chassisbalk.
Oh, ja daarna wel nog even dicht lassen.
27 oktober 2011 om 11:03 #17928127Nog ff een vraagje tussendoor; onder het y-stuk van de luchtinlaat komt een rubber slangetje net een t stuk naar buiten, dit zal voor de dual ram zijn. maar waar moeten deze op worden aangesloten. zwarte potje van de dual ram is inmiddels aangesloten
27 oktober 2011 om 21:41 #17928128ben nu ook bezig met de kabelboom, wat een irritante klus is dat zeg. die ronde multistekker komt als het goed is bij de voetenruimte van de bijrijder, vanuit daar verder aansluiten? ik neem niet aan dat ik voor de benzinepomp een nieuwe draad hoef te trekken naar de zekeringskast? want bij de monza zat die aansluiting ergens anders geloof ik
28 oktober 2011 om 17:07 #17928117Motor start inmiddels! Maar als je de contactsleutel loslaat dan valt hij weer stil
28 oktober 2011 om 18:06 #17928129Hij blijft soms 2 seconden lopen als hij aan is geslagen maar gaat dan langzamer in de toeren lopen totdat hij stilvalt. de motor heb ik lopend uit een donorauto gehaald en niksmet de verdeler/distributie gedaan
28 oktober 2011 om 19:38 #17928130AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Jigsaw wrote:
Hij blijft soms 2 seconden lopen als hij aan is geslagen maar gaat dan langzamer in de toeren lopen totdat hij stilvalt. de motor heb ik lopend uit een donorauto gehaald en niksmet de verdeler/distributie gedaan
:kewlpics
blijft je pomp wel doorlopen?
28 oktober 2011 om 19:43 #17928131Ja die loopt. ontsteking staat ook goed want hij net liep hij 10 seconden lang. het is alsof iets het relais/computer onderbreekt
28 oktober 2011 om 19:51 #17928132AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Jigsaw wrote:
Ja die loopt. ontsteking staat ook goed want hij net liep hij 10 seconden lang. het is alsof iets het relais/computer onderbreekt
heb jij de oude [motor] kabelboom verwijderd, want zie hier verder weinig uitleg van je,
over hoe je en wat je gedaan hebt met de bekabeling,
loopt ie nu alleen op z’n eigen kabelboom ? :hmmzbtw: een beetje ruimere uitleg zal makkellijker zijn voor de medeuser, scheelt hoopjes denkwerk :thumb
28 oktober 2011 om 19:55 #17928133Motorkabelboom is weg, heb de blauw rode van de multistekker op de rode kabel van mijn auto aangesloten, dit op die 4 polige stekker die bij de oude le-jetronic brandstof relais zat. ontsteking kabeltje zit op de +12 volt van contact net als de zwarte van de multistekker
28 oktober 2011 om 20:03 #17928134AnoniemLid sinds:
1 January 1970nog maar weer een vraag, :shock: heb je een automaatkabelboom ? :hmmz
edit, ff terug gelezen en ja je hebt een kabelboom van een automaat :thumb
lees dan hier even verder bij de uitleg van Ben
viewtopic.php?f=14&t=149100&start=25
Je 24V heeft 3 stekker die jij nodig hebt NL:
1 stekker met 2 dikkere rode draden of rood/zwart die moet je met elkaar verbinden.
(als je automaat kabelboom hebt)heb je die al doorverbonden ?
28 oktober 2011 om 20:13 #17928135Hmm nee zegt me niks op dit moment. Waar moet ik die stekker ergens vinden?
De motor liep net 10 seconden waarna hij weer in toeren zakte en uitviel. lijkt wel alsof hij teveel benzine krijgt want als je de gasklep bedient of gas bijgeeft valt hij meteen uit28 oktober 2011 om 20:17 #17928136AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Jigsaw wrote:
Hmm nee zegt me niks op dit moment. Waar moet ik die stekker ergens vinden?
De motor liep net 10 seconden waarna hij weer in toeren zakte en uitviel. lijkt wel alsof hij teveel benzine krijgt want als je de gasklep bedient of gas bijgeeft valt hij meteen uiteen ovale stekker aan je kabelboom met 2 pinnen, die doorverbinden,
bij mij zit/hangt ie aan de bestuurderskant motor.28 oktober 2011 om 20:19 #17928137Edit,; zijn doorverbonden, maakt geen verschil
28 oktober 2011 om 20:37 #17928138AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Jigsaw wrote:
Edit,; zijn doorverbonden, maakt geen verschil
deze stekker, nummer 9, dacht ik zo, is bij mij nu afgesealt met tape :hmmz
je bent er bijna, heb je de rest ook aangesloten volgens de beschrijving ?
zou haast denken aan de computer of LMM, miss die stekkers ff loshalen en weer inpluggen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.