Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › monza 24v ombouw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 oktober 2011 om 21:00 #17242251
ik ga binnenkort, over een kleine week ook beginnen aan mijn monza. Namelijk een C30SE inbouwen. Nu heb ik dit nog nooit gedaan, ofja…ik heb een C kadett een keer omgebouwd van 1.2 naar 2.0, maar een monza is toch net ff wat andere koek.
ik heb al wat informatie opgezocht met datgene wat veranderd moet worden.op dit moment heb ik een 3.0E motor met getrag 265
een paar details weet ik nog niet, dus ik vraag ze even allemaal voor de zekerheid, dan kan ik alvast alles voorbereiden en straks hopelijk in 1x doorwerken
-stabi stang 2cm zakken
kan ik hier gewoon alu blokjes voor gebruiken met een gat erin? met getapte draad of niet?uitlaat verlassen
heb de complete voorpijp van de c30se inclusief kat dus dat moet wel goedkomen, kat ga ik toch achterwege latendynamo verplaatsen naar andere kant
ga ik niet doen, ik heb een airco installatie en die wil ik graag behouden, ik zal dus kleine stukjes uit mijn chassisbalk moeten zagen en een beetje moeten verlassen. of volstaan 2 mokerslagen ook?benzineleidingen verplaatsen
welke maat heb ik precies nodig? 2 stukken van 2 meter, 8mm doorsnee?kabelboom aanpassen
ik heb de kabelboom van de c30se en het gedeelte van de automaatbak eraf geknipt, kan dat kwaad? heb ik daar nog niets van nodig? heb ik trouwens de computer van handgeschakelde nodig?vliegwiel/koppeling
custom vliegwiel met koppeling/drukgroep heb ik allemaal al in huis :)ben ik nog iets vergeten? wat is trouwens aan te raden, motor met bak en al eruit halen? of kan ik de bak laten zitten en alleen de motor eruit tillen?
16 oktober 2011 om 21:15 #17928089AnoniemLid sinds:
1 January 1970Volgens mij kan je de bak met motor tegelijk eruit, en erin takelen, alleen dien je wel je auto in zijn geheel op bokken te zetten, omdat de staart van de bak naar beneden moet kantelen.
Ik ben ook binnenkort toe aan de ombouw, en ga je topic volgen.
Vergeet de foto’s van je ombouw niet te nemen, en te plaatsen. :thumb
17 oktober 2011 om 06:36 #17928090is div keren gedaan effe zoeken op ron s topic staat ook wel info op
17 oktober 2011 om 07:20 #17928091het verschil is dat dat ik een handgeschakelde wagen heb met een airco installatie, maakt het net weer ff anders
17 oktober 2011 om 10:41 #17928092AnoniemLid sinds:
1 January 1970De ombouw blijft grotendeels hetzelfde
de stabis heb ik 2,5 cm laten zakken, vindt 2cm wel krapjes, neem RVS, 2 gaten erdoor,
en de plaatjes op maat maken zodat die mooi onder je stabis past :thumbupmet de kabelboom uitkijken, in die multistekker zitten bruikbare kabels, lees topicje :D
met een A2 zou je minder werk hebben dan met een A1,
een aantal electronica zaken die ‘overal’ op fora’s zogenaamd bekend zijn,
komen niet [altijd] overeen met de werkelijkheid, zoals bij mn A1, lees nogmaals topicje :hmmzHet is niet altijd plug en play, ja, ok, het blok draait, maar zoals boven vermeld,
de rest is dan net ff anders :Dde motor en bak kun je verder in zn geheel erin hangen. :thumb
17 oktober 2011 om 13:37 #17928093M.b.t. de rechterchassisbalk hoef je alleen aan de bovenzijde een sleuf van circa 15mm breed, en zo lang als de dynamo is, in te zagen. Vervolgens de zijkant naar buiten kloppen en de sleuf weer dicht lassen. Dat is net genoeg.
De bedrading kun je van de automaatboom behouden, je hebt maar enkele kabels nodig.17 oktober 2011 om 15:43 #17928094Jo1, heb je er :kewlpics van ?
17 oktober 2011 om 18:56 #17928095Hoe wil je met je ac pomp weg gaan komen en dan bedoel ik?
Voor zover als ik weet zijn de pompen en het systeem net wat anders tussen een Monza en een Sennie B,ik durf niet te zeggen of het gaat werken een Sennie B pomp op een Monza Senator instalatie…
Zoek dat ff uit voordat je begint zou zonde zijn als je alles gevult en dicht hebt en het ac systeem werkt niet goed..
17 oktober 2011 om 19:44 #17928096Iemand op het OHF rijd dezelfde combinatie als ik, iemand in engeland ook. Ik moet alleen een nieuwe leiding laten maken. voor de rest zou het gewoon moeten werken.
nog 2 vraagjes;
Ik wil gelijk de wiellagers voor en de remschijven vervangen. Op internet staan echter verschillende maten. zijn zimmermann schijven bruikbaar voor een monza?18 oktober 2011 om 18:04 #17928097Waarom zou dat niet werken? Wel even alle ringetjes vervangen en vullen maar……
19 oktober 2011 om 18:31 #17928098Waarom het niet zou werken:
De pompen van de Sennie B zijn mmm hoe zal ik het ff zeggen variabel en blijven hetzelfde leveren en niet toerental afhankelijk en die van een Monza zijn capaciteits afhankelijk van motor toerental.
Je inspuit ventiel is anders,en nog wat andere dingen,ik heb niet gezegd dat het niet werkt maar pluis ff uit of je 2 verschillende systemen kunt mixen,en blijkbaar gaat dat.
Wilde alleen ff melden dat het jammer zou zijn als je de a/c niet werkend zou krijgen of laat vullen en dat het voor niks geweest zou zijn.
19 oktober 2011 om 18:56 #17928099Een variabele pomp op een Sennie B?? Wat is daar dan variabel aan? Die pomp wordt gewoon met een magneetkoppeling in- en uitgeschakeld. Daar is niks variabels aan. Bij deze oude sysytemen, want dat zijn het beide, is de capaciteit afhankelijk van een goed werkend capilair en of expasieventiel. En er wordt al helemaal niks ingespoten.
19 oktober 2011 om 20:24 #17928100Gse heeft gelijk, de sennie.b pomp loopt volgens mij altijd mee en met een klep binnenin de compressor word de gewenste capaciteit geleverd, op internet moet ergens een uitleg staan. ik zal de beschrijving van de ac ombouw ook nog even opzoeken
20 oktober 2011 om 09:29 #17928101Gegenüber den Senator A und Monza Fahrzeugen ist die Klimaanlage des Senator B und Omega A um ca. 30 Prozent leistungsfähiger. Die wesentliche Neuheit aber ist der neuere V5-Kompressor. Der Kraftschluß zum Motor durch die Magnetkupplung wird nicht, wie bei den bisherigen Anlagen, mittels eines Thermostatschalters bewirkt, sondern der Kompressor läuft immer mit, wenn die Klimaanlage an den Bedienschaltern eingeschaltet ist.
Die Kälteleistung der Klimaanlage wird durch Veränderung des variablen Hubraumes des V 5-Kompressors geregelt, Schaltstöße durch Ein- bzw. Ausschalten des Kompressors werden dadurch vermieden.
Links Monza, Rechts Senator B
Die Klimaanlage arbeitet durch diese regelung gleichmäßiger, ruhiger und wirtschaftlicher. Die Kälteleistung wird hierdurch kontinuierlich dem Kältebedarf angepaßt.20 oktober 2011 om 15:56 #17928102? dus oude pomp op het motorblok zetten en V snaar poelie bij de krukas zetten of werkt dit dan ook met zo’n nieuwe pomp ?
20 oktober 2011 om 17:15 #17928103Zou ook met de nieuwe pomp moeten werken :)
20 oktober 2011 om 18:36 #17928104Zo dan, weer wat geleerd.
21 oktober 2011 om 10:43 #17928105monza 24v met airco: (van het OHF)
ist doch kein Problem, so eine Kombination fahre ich auch. Habe damals die Rahmen vorn oben etwas aufgeschnitten (schmale Keileinschnitte + Batteriehalter demontiert) und dann mit einer Schraubzwinge zusammengedrück und wieder verschweißt. Somit wird die lichte Weite des Rahmes vorn etwas breiter, so das die Lima und Klimakompressor vom 3,0-24V unverändert am Motor verbleiben. Lediglich ein spezieller Klima-Schlauch wird benötigt. Den kannst Du auch von mir bekommen, habe damals zwei anfertigen lassen, somit ist noch einer verfügbar
21 oktober 2011 om 11:19 #17928106En nu in het Nederlands ?
21 oktober 2011 om 13:50 #17928107Doe dat maar lekker zelf
21 oktober 2011 om 17:54 #17928108AnoniemLid sinds:
1 January 1970@noci wrote:
En nu in het Nederlands ?
airco-pomp orgineel aan de 24V laten zitten, chassisbalkrand inslijpen tot zover nodig, rand omtikken en dicht lassen.
hij geeft verders aan dat ie de aircoslang speciaal heeft moeten aanpassen. :hmmzas je snel bent heb ie er nog eentje over :mrgreen:
21 oktober 2011 om 19:49 #17928109Bedankt ron, :wors
Mij duits slaat nergens op en lezen al helemaal niet ! :puke
Nu snap ik het tenminste :thumb23 oktober 2011 om 15:29 #17928110welk stuk van de voorpijp van de 24v heb ik precies nodig en waar moet ik verlassen? De 24v loopt van 2 naar 1 en voor de kats splitst hij weer in 2. De monza pijp blijft altijd met 2 pijpen doorlopen.
24 oktober 2011 om 20:56 #17928111blokje is eruit
alleen met de voorpijp omlassen snap ik nog niet, neem aan dat ik ook de lambda sonde nodig heb
25 oktober 2011 om 07:32 #17928112Is toch simpel.
Zaag de flenzen van de kats eraf (aan de zijde van de kats zelf). Las hier 2 buizen aan, welke je weer aan de dempers last. klaar. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.