Ik heb een 1979 Monza 2.8 H. Motor is (zover ik weet) in prima staat. Carburateur idem dito (geheel gereviseerd en ben zelf goed bekend met de 4A1’s). Ontsteking is in orde (vervroeging functioneert). Ontsteking en contacthoek staan netjes op respectievelijk 5 en 38 graden. Echter, in het algemeen vind ik dat de wagen langzaam accelereert. Ik weet, het is geen 3.0 E, maar toch. Ik tank (nog steeds) 98 benzine. Heeft iemand een idee of misschien de ontsteking toch iets anders afgesteld dient te worden tegenwoordig?
Hij heeft hydraulische klepstoters. Compressie is goed: 11,2 – 10,5 – 10,7 – 10,3 – 10,8 – 11,3. Luchtfilter is haast nieuw. Kleur van de bougies moet ik checken.
Te langzaam?
Test ff van o -100 km/h, is in………………seconden?
Let wel met bedrijfswarme motor = minimaal 15 minuten mee rijden.
En das zijn geen stadskilometers. ;)
Auteur
Berichten
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.