Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › MONTEURS HIER HELP HELP vectra gts gaat in zijn noodloop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2009 om 20:36 #17483665
1.9 Systeem is geheel anders dan de 2.2 diesel.
10 juni 2009 om 15:42 #17483666vandaag is er nieuwe software in gezet
zal strak weer even een stukkie rijden met een zware aanhanger
en dan kijken of hij er weer invliegt
zit nu software van 2005 in
als dat het ook niet is proberen we de turboregelklep en hj gaf van de week ook nog de egr aan
dus we houden vol
kijken wat hij straks doet
10 juni 2009 om 15:45 #17483667keep it up :angel
10 juni 2009 om 17:40 #17483668nou ben weer thuis
en de nieuwe software is het ook niet
gaan het weekend de turboklepregeling proberen
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
16 juni 2009 om 18:42 #17483669morgen turboklepregeling vernieuwen
hoop dat dat het is want anders gaat hij in de wilgen
:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
18 juni 2009 om 14:25 #17483670Die noodloop problemen zijn inderdaad veel voorkomend en kunnen blijkbaar te wijten zijn aan tal van dingen. Ik heb al gelezen:
– Turbo
– Vacuumslangen en turboslangen
– EGR klep en Vacuumactuatoren.
– Boost sensorHet eerste wat ik ga doen is de EGR-klep eens poetsen omdat dit toch is moet gebeuren. En alle slangen en de boost sensor controleren. En dan hopen dat het daar al mee opgelost is.
Groeten Jan,
Jij ook nog veel succes !!18 juni 2009 om 15:50 #17483671Net vacuumleidingkje met een scheurtje ingekort en terug vastgezet. Hij trekt weer stevig door en voorlopig geen foutcode of noodloop te bespeuren. Misschien nog eens dubbelchecken of de leidingkjes wel goed zitten?
Groeten Jan
18 juni 2009 om 15:50 #17483672dat denk ik van niet maat heb het ook al allemaal gedaan maaaaarrrrrrrr nnnnoooooppppeeeessss:thumbdown
19 juni 2009 om 14:01 #17483673turboregeling vernieuwd
dat potje
maar dat is het ook niet
morgen andere egr klep erop en weer kijken
en dat houd het bijna opwe zullen weer zien
22 juni 2009 om 17:40 #17483674EGR klep is het ook niet
mijn hoop is bijna wel
zullen eens allemaal nieuwe vacuum slangetjes erop zetten
en anders wordt hij ingeruild
en komt er niet weer een vectra voor terug
denk dat ik zelfs overstap op een ander merkmaar de corsa blijft
22 juni 2009 om 21:02 #17483675het is gwoon zwaar klote heb het ook laatst gehad met een aanhanger toen werd ik wel pist moet ik weer op de vlugstrook gaan staan om ff contact uit/aan te doen voel me zo focking zielig….
23 juni 2009 om 05:49 #17483676we gaan nog 2 dingen proberen anders weten we het niet meer
en je kan wel gewoon onder het rijden het contact uit en aan doen
doe ik ook altijd
hoef je niet aan de kant
24 juni 2009 om 10:18 #17483677origineel gepost door Dietrich Concept
en je kan wel gewoon onder het rijden het contact uit en aan doen
doe ik ook altijd
hoef je niet aan de kant
Doe ik ook. Belachelijk dat het nodig is, maar het werkt prima.
26 juni 2009 om 02:49 #17483678haha… ja dat kan ook maar me vriendin is daar niet zo opgesteld … normaal doe ik het ook met vrienden of als ik alleen zit maar raar dat vrouwen dar neit van houden.
BTW ik heb er weining last nu nog van.. merkte wel dat ie het alleen deed als die koud is.
26 juni 2009 om 19:22 #17483679eureka heb het gevonden
we hebben de turbodruk een beetje lager gezet en nu gaat hij niet in zijn noodloop
dus hoop dat het zo blijft
:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
26 juni 2009 om 19:30 #17483680:thumbup:thumbup:thumbupdas helemaal top.
soms kun je met sommige dingen gigantisch lang aan het zoeken zijn:swear
26 juni 2009 om 19:39 #17483681hoe zet je turbodruk wat lager dan??
26 juni 2009 om 19:51 #17483682origineel gepost door Dietrich Concept
@da Prutser wrote:
Waarschijnlijk is je turbodruk korte tijd te hoog.
Komt vaak voor bij een Y22DTR.
Je krijgt dan foutcode P0234, negatieve afwijking circuit laaddrukregeling.
De gevraagde turbodruk is bijvoorbeeld 200kPa en de werkelijke druk 240kPa.
Normaal wordt de turbodruk dan teruggeregeld door de schoepen van de turbo te verstellen.
Als dit te lang duurt grijpt de ECU in en gaat de motor in noodloop.
Met als gevolg dat je helemaal geen turbodruk meer hebt!
Laat je dealer eens met de auto rijden en kijken of de turbodruk inderdaad te hoog is.
Ik weet voor 99% zeker dat het zo is.
Het komt vooral voor als de motor zwaarder belast wordt zoals in jouw geval bij het rijden met een sleurhut.
Ik heb het al diverse malen verholpen door een extra veer te plaatsen tussen de vacuumdoos en het moertje (hier geel geverfd) wat op de stang gemonteerd zit.
Hiervoor gebruik ik een veertje waarmee je remschoenen tegen de ankerplaat gemonteerd zit bij een Corsa, Astra enz.
Hierdoor heeft het stangetje een soort van voorspanning om sneller terug te komen.
Ik monteer de veer en een carrosserieringetje (om de veer tegen te houden) en een extra moertje (om de ruimte op te vullen).
Let er op dat je het geverfde moertje weer op de zelfde plaats terugschroeft.
Als je dit niet doet heb je kans dat je turbodruk juist te laag blijft en dat wil je ook niet.
Het best is om met de Tech2 te rijden en te zien hoe hoog de turbodruk blijft.
Ik vind het een beetje lastig uit te leggen maar ik hoop dat je er wat van begrijpt.
Succes.dit was het probleem
wij hebben het een beetje anders gedaan zal morgen nog even foto’s maken
26 juni 2009 om 20:54 #17483683Helemaal top, goed dat je het gevonden hebt, ik heb het bij mijn 2.2DTI ook twee keer gehad, de eerste keer op de Autobahn net buiten Dortmund. Autoabulance erachter en daar een Golfje2 bovenop. Sta je wel even raar te kijken op de vluchtstrook. De tweede keer met mijn vorgige Caravan ( Eifeland 5.20 meter opbouw ) erachter in de buurt van Heerenveen, 140+ op het klokkie en de Vec vond het even goed, toen gewoon de sleuten omgredraaid en weer gestart en het was weer weg. Ik had het ook alleen bij het trekken van zware last, maar heb het niet vaker dan twee keer gehad en dgaf er dus verder geen aandacht aan..
Wieuwwwww, morgen de 1.9CDTI met 150 PKtjes GTS ophalen:D
27 juni 2009 om 13:42 #17483684ja ben ook blij dat het nu weg is
ik stoorde mij er verschrikkelijk aan
maar kan nu ook een 30 cdti v6 kopen
zijn daar ook rara dingen mee weet iemand daar ook wat van27 juni 2009 om 14:45 #17483685alleen de eerste lichting bleek niet al te best te zijn.
Wij hebben op de zaak een V6 CDTI gehad.
deze heeft op 1 storing na, altijd goed gereden. storing was geen storing, en dat was de storing, na Chippen door de opel opgelost.
Willem
27 juni 2009 om 19:23 #17483686die 30 cdti v6 is van 2005 wim
dus die is al wat later dan toch8 juli 2009 om 10:50 #17483687origineel gepost door Dietrich Concept
wij hebben het een beetje anders gedaan zal morgen nog even foto’s maken
Nog steeds tevreden? Turbodruk = minder vermogen? Ben benieuwd wat jullie precies gedaan hebben, kan ik er misschien ook vanaf komen!
Groet, Eric
10 juli 2009 om 11:38 #17483688Naw nu heb ik ook zelfde probleem ,ik was onderweg naar turkije op vakantie ,de probleem kreeg ik 2 keer in 3500 km .Eerste in duitsland en andere in Turkije moest toen klimmen .Als ik onder de 2000 toeren kom en geef gas ging in noodloop ,even aan de kant ,motor uit en opnieuw starten geen probleem meer .(maar bij mij is het zonder caravan achter ,alleen auto was wel beladen )
dus als mensen oplossing hebben gevonden wil ik ook even proberen of het bij mij ook kan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.