Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › MONTEURS HIER HELP HELP vectra gts gaat in zijn noodloop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2009 om 14:17 #17483640
ik ben vandaag weer bij een garage geweest en die kon het probleem
het zit 90 % in het vacuum systeem zei hij
hij had een keer een zafira met het zelfde probleem
toen stond er een andere zafira voor de export klaar met de zelfde motor
ze hebben toen de vucuumkleppen overgezet en het probleem was weghij zij tegen mij kijk maar eens op een sloop voor vacuumkleppen en probeer dat maar
kosten zijn dan ook niet echt grootdus dat ga ik binnenkort maar eens mee bezig
wil dit jaar wel in de 5 rijden naar kroatie met de caravan
king:king:king:king:king:king:
25 mei 2009 om 15:42 #17483641zal van de week eerst de kleppen eens schoonmaken
misschien scheeld dat ook wel een stuk
:D:D:D:D:D
25 mei 2009 om 16:16 #17483642laat me iets weten dan jongen dan kan ik het ook eens proberen
25 mei 2009 om 16:33 #17483643origineel gepost door DCAT
laat me iets weten dan jongen dan kan ik het ook eens proberenja doe ik
het moet toch op te lossen zijn he
:P:P:P:P:P:P:P
26 mei 2009 om 03:41 #17483644waar zitten de vaucuum kleppen allemaal
kan iemand dat vertelllen
:kewlpics:kewlpics:kewlpics26 mei 2009 om 10:01 #17483645waar zitten de kleppen jongens
zijn er meer toch
26 mei 2009 om 14:26 #17483646kunnen we het niet bij opel nederland neerleggen
want het is toch een kwaal
ze moeten toch weten wat het is
en het is lekker makkelijk om te zeggen vervang dat maar en dat maar
ik ben inmiddels al 2000 eurie lichter en heb nog steeds het zelfde probleem
26 mei 2009 om 16:31 #17483647Magneetklep voor vacuümtank-turboladerregeling
zou het waarschijnlijk kunnen zijn
27 mei 2009 om 18:38 #17483648ik had de vacuumklep stuk , zit bij mij links voor.Hij gaf geen storing aan bij uitlezen ( komt niet altijd storing uit ) .Zelfde probleem als jij,en nu is die weer klaar,hij is te omzeilen,dan weet je gelijk of die stuk is.Ik bel mijn garage houder even,hoe hij dat gedaan heeft,is geen opel dealer.Maar hij wist het meteen,en hij had gelijk ook.Hoop dat je mijn antwoord nog wilt afwachten.
28 mei 2009 om 03:48 #17483649origineel gepost door new guy
ik had de vacuumklep stuk , zit bij mij links voor.Hij gaf geen storing aan bij uitlezen ( komt niet altijd storing uit ) .Zelfde probleem als jij,en nu is die weer klaar,hij is te omzeilen,dan weet je gelijk of die stuk is.Ik bel mijn garage houder even,hoe hij dat gedaan heeft,is geen opel dealer.Maar hij wist het meteen,en hij had gelijk ook.Hoop dat je mijn antwoord nog wilt afwachten.ja zou graag het antwoordt willen hebben
ik had nog iets gevonden wat het kan wezen
maar als dat het niet is wil graag dat van jou ook proberen28 mei 2009 om 03:49 #17483650@da Prutser wrote:
Waarschijnlijk is je turbodruk korte tijd te hoog.
Komt vaak voor bij een Y22DTR.
Je krijgt dan foutcode P0234, negatieve afwijking circuit laaddrukregeling.
De gevraagde turbodruk is bijvoorbeeld 200kPa en de werkelijke druk 240kPa.
Normaal wordt de turbodruk dan teruggeregeld door de schoepen van de turbo te verstellen.
Als dit te lang duurt grijpt de ECU in en gaat de motor in noodloop.
Met als gevolg dat je helemaal geen turbodruk meer hebt!
Laat je dealer eens met de auto rijden en kijken of de turbodruk inderdaad te hoog is.
Ik weet voor 99% zeker dat het zo is.
Het komt vooral voor als de motor zwaarder belast wordt zoals in jouw geval bij het rijden met een sleurhut.
Ik heb het al diverse malen verholpen door een extra veer te plaatsen tussen de vacuumdoos en het moertje (hier geel geverfd) wat op de stang gemonteerd zit.
Hiervoor gebruik ik een veertje waarmee je remschoenen tegen de ankerplaat gemonteerd zit bij een Corsa, Astra enz.
Hierdoor heeft het stangetje een soort van voorspanning om sneller terug te komen.
Ik monteer de veer en een carrosserieringetje (om de veer tegen te houden) en een extra moertje (om de ruimte op te vullen).
Let er op dat je het geverfde moertje weer op de zelfde plaats terugschroeft.
Als je dit niet doet heb je kans dat je turbodruk juist te laag blijft en dat wil je ook niet.
Het best is om met de Tech2 te rijden en te zien hoe hoog de turbodruk blijft.
Ik vind het een beetje lastig uit te leggen maar ik hoop dat je er wat van begrijpt.
Succes.ik heb dit nog gevonden op het vectra GTS forum
28 mei 2009 om 15:52 #17483651dus met andere woorden de wastegate reageert niet snel genoeg:o dat wordt knutselen in het weekend:jerry
28 mei 2009 om 18:59 #17483652ik ga er morgen mee bezig
ik hoop dat dit het is
29 mei 2009 om 12:45 #17483653heb het geprobeerd
maar dit was ook niet de oplossing
ik heb ook nog de druksensor vernieuwd en de luchtmassameter
dat is het ook niet
dus we moeten weer verder zoeken
zet de oude onderdelen er weer op
en de nieuwe kunnen weer terug gelukkigdus maar tips zijn welkom
gr
dietrich
30 mei 2009 om 05:59 #17483654tjonge tjonge zullen mischien moeten overstappen naar een ander duits merk :fy1 ik ga het straks toch ook eens proberen de spanning van de veer moet mischien stranger zijn(strakker)
30 mei 2009 om 06:26 #17483655die van mij zat super strak dus dat zal het probleem niet zijn
als je hemn start moet hij hem aan trekken
dan is het goeddruk er maar eens op met een schroevendraaier dan voel je wel dat hij strak gaat of niet
bij mij ging hij alk super dus dat was het probleem niet
dus daarom dat andere geprobeert
woensdag andere software proberen
en dan ook nog eens de vacuumklep
we zullen er uit komen nu
anders gaat hij op de schroot hoop
die dingen wat ik nu kost gelukkig niks dus we kunnen mooi experimenteren
we lossen het op
als jij het hebt gevonden dan hoor ik het wel he
30 mei 2009 om 16:48 #17483656de code is P0234 A5
kom op monteurs onder ons
1 juni 2009 om 08:12 #17483657kom op monteurs
moet echt van dit probleem af anders gaat hij weg
en koop ik geen nieuwe vectra weer
dan stap ik over op een ander merk
de corsa blijft natuurlijk eeuwig ;););););) maar daar heb je die electronika shit ook niet in gelukiig
dus help ons aub
5 juni 2009 om 15:56 #17483658dinsdag komt er nieuwe software in
en we zullen nog een paar dingen veranderen
:angel:angel:angel:angel:angel
6 juni 2009 om 10:12 #17483659Dietrich,bij mij was het een regelklep voor de turbo,linksvoor als je voor de auto staat.Klein zwart ding.
Wij hebben ook eerst de slangen e.d gecontroleerd.Eerst slangen en koppelingen los gemaakt om te ontluchten,hielp niks,toen de regelklep vervangen en klaar ( kostte mij 152 euro )
En hij gaf geen STORING aan bij het uitlezen.
Staar je daar niet blind op,niet alles word geregistreerd.
Die klep kan je zelf ook wel vervangen,snelste manier ,oude er tussen laten ( wel afkoppelen ),nieuwe monteren en vast zetten met kabel bandjes.Of gewoon oude er tussen uit halen ( wat jij wilt )
Jouw probleem komt overeen met wat ik had,kijk een op de sloop voor zo’n regelklep,je zet m er zo tussen.Probeer je m even,en als die klaar is koop je m over van de sloop boer.
Links bovenin,heb je anders mail adres waar ik foto heen kan sturen,dan maak ik een foto voor je,kan je precies zien waar die zit. Duidelijker kan ik het niet maken voor je,6 juni 2009 om 10:48 #174836606 juni 2009 om 17:04 #17483661je hebt u2u new gay
6 juni 2009 om 20:18 #17483662ik heb een soort gelijk probleem met een 1.9 cdti 150 pk,de dealer zegt dat het de wervelkleppen zijn in de inlaat,hun oplossing is inlaatspruitstuk vervangen,kosten 800 nogwat euro,dat gaan we niet doen dus,misschien spruitstuk er een x afdraaien en proberen te reinigen ofzo.
ik weet niet of er in een 2.2 ook wervelkleppen zitten,mijn kennis beperkt zich tot CIH blokken:agent
6 juni 2009 om 20:23 #17483663De 1.9 en 2.2 diesel motor kan je niet met elkaar vergelijken.
zijn 2 TOTAAL verschillende motor.
zo komt de 1.9 bij fiat vandaan en de 2.2 bij opel zelf.
Wervel kleppen bij de 110kw 1.9 CDTi komt veel voor.
weet niet of reinigen zal helpen, hier op het forum heeft al een zijn inlaat vervangen van de 1.9CDTi 110kw (paazhaaz dacht ik)
Willem
6 juni 2009 om 20:33 #17483664dat de 1.9 bij fiat weg komt weet ik,maar is dat alleen het blok of ook alle aanbouwdelen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.