MONTEURS HIER HELP HELP vectra gts gaat in zijn noodloop

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum MONTEURS HIER HELP HELP vectra gts gaat in zijn noodloop

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 74)
  • Auteur
    Berichten
  • #17483640
    Dietrich Concept
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 December 2004

      ik ben vandaag weer bij een garage geweest en die kon het probleem

      het zit 90 % in het vacuum systeem zei hij

      hij had een keer een zafira met het zelfde probleem

      toen stond er een andere zafira voor de export klaar met de zelfde motor
      ze hebben toen de vucuumkleppen overgezet en het probleem was weg

      hij zij tegen mij kijk maar eens op een sloop voor vacuumkleppen en probeer dat maar
      kosten zijn dan ook niet echt groot

      dus dat ga ik binnenkort maar eens mee bezig

      wil dit jaar wel in de 5 rijden naar kroatie met de caravan

      king:king:king:king:king:king:

      #17483641
      Dietrich Concept
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 December 2004

        zal van de week eerst de kleppen eens schoonmaken

        misschien scheeld dat ook wel een stuk

        :D:D:D:D:D

        #17483642
        DCAT
          Lid sinds:
          10 December 2007

          laat me iets weten dan jongen dan kan ik het ook eens proberen

          #17483643
          Dietrich Concept
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 December 2004

            origineel gepost door DCAT
            laat me iets weten dan jongen dan kan ik het ook eens proberen

            ja doe ik

            het moet toch op te lossen zijn he

            :P:P:P:P:P:P:P

            #17483644
            Dietrich Concept
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 December 2004

              waar zitten de vaucuum kleppen allemaal

              kan iemand dat vertelllen
              :kewlpics:kewlpics:kewlpics

              #17483645
              Dietrich Concept
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 December 2004

                waar zitten de kleppen jongens

                zijn er meer toch

                #17483646
                Dietrich Concept
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 December 2004

                  kunnen we het niet bij opel nederland neerleggen

                  want het is toch een kwaal

                  ze moeten toch weten wat het is

                  en het is lekker makkelijk om te zeggen vervang dat maar en dat maar

                  ik ben inmiddels al 2000 eurie lichter en heb nog steeds het zelfde probleem

                  #17483647
                  Dietrich Concept
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 December 2004

                    Magneetklep voor vacuümtank-turboladerregeling

                    zou het waarschijnlijk kunnen zijn

                    #17483648
                    new guy
                      Lid sinds:
                      26 January 2009

                      ik had de vacuumklep stuk , zit bij mij links voor.Hij gaf geen storing aan bij uitlezen ( komt niet altijd storing uit ) .Zelfde probleem als jij,en nu is die weer klaar,hij is te omzeilen,dan weet je gelijk of die stuk is.Ik bel mijn garage houder even,hoe hij dat gedaan heeft,is geen opel dealer.Maar hij wist het meteen,en hij had gelijk ook.Hoop dat je mijn antwoord nog wilt afwachten.

                      #17483649
                      Dietrich Concept
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 December 2004

                        origineel gepost door new guy
                        ik had de vacuumklep stuk , zit bij mij links voor.Hij gaf geen storing aan bij uitlezen ( komt niet altijd storing uit ) .Zelfde probleem als jij,en nu is die weer klaar,hij is te omzeilen,dan weet je gelijk of die stuk is.Ik bel mijn garage houder even,hoe hij dat gedaan heeft,is geen opel dealer.Maar hij wist het meteen,en hij had gelijk ook.Hoop dat je mijn antwoord nog wilt afwachten.

                        ja zou graag het antwoordt willen hebben
                        ik had nog iets gevonden wat het kan wezen
                        maar als dat het niet is wil graag dat van jou ook proberen

                        #17483650
                        Dietrich Concept
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 December 2004

                          @da Prutser wrote:

                          Waarschijnlijk is je turbodruk korte tijd te hoog.
                          Komt vaak voor bij een Y22DTR.
                          Je krijgt dan foutcode P0234, negatieve afwijking circuit laaddrukregeling.
                          De gevraagde turbodruk is bijvoorbeeld 200kPa en de werkelijke druk 240kPa.
                          Normaal wordt de turbodruk dan teruggeregeld door de schoepen van de turbo te verstellen.
                          Als dit te lang duurt grijpt de ECU in en gaat de motor in noodloop.
                          Met als gevolg dat je helemaal geen turbodruk meer hebt!
                          Laat je dealer eens met de auto rijden en kijken of de turbodruk inderdaad te hoog is.
                          Ik weet voor 99% zeker dat het zo is.
                          Het komt vooral voor als de motor zwaarder belast wordt zoals in jouw geval bij het rijden met een sleurhut.

                          Ik heb het al diverse malen verholpen door een extra veer te plaatsen tussen de vacuumdoos en het moertje (hier geel geverfd) wat op de stang gemonteerd zit.
                          Hiervoor gebruik ik een veertje waarmee je remschoenen tegen de ankerplaat gemonteerd zit bij een Corsa, Astra enz.
                          Hierdoor heeft het stangetje een soort van voorspanning om sneller terug te komen.
                          Ik monteer de veer en een carrosserieringetje (om de veer tegen te houden) en een extra moertje (om de ruimte op te vullen).
                          Let er op dat je het geverfde moertje weer op de zelfde plaats terugschroeft.
                          Als je dit niet doet heb je kans dat je turbodruk juist te laag blijft en dat wil je ook niet.
                          Het best is om met de Tech2 te rijden en te zien hoe hoog de turbodruk blijft.
                          Ik vind het een beetje lastig uit te leggen maar ik hoop dat je er wat van begrijpt.
                          Succes.

                          ik heb dit nog gevonden op het vectra GTS forum

                          #17483651
                          DCAT
                            Lid sinds:
                            10 December 2007

                            dus met andere woorden de wastegate reageert niet snel genoeg:o dat wordt knutselen in het weekend:jerry

                            #17483652
                            Dietrich Concept
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              15 December 2004

                              ik ga er morgen mee bezig

                              ik hoop dat dit het is

                              #17483653
                              Dietrich Concept
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 December 2004

                                heb het geprobeerd

                                maar dit was ook niet de oplossing

                                ik heb ook nog de druksensor vernieuwd en de luchtmassameter

                                dat is het ook niet

                                dus we moeten weer verder zoeken

                                zet de oude onderdelen er weer op
                                en de nieuwe kunnen weer terug gelukkig

                                dus maar tips zijn welkom

                                gr

                                dietrich

                                #17483654
                                DCAT
                                  Lid sinds:
                                  10 December 2007

                                  tjonge tjonge zullen mischien moeten overstappen naar een ander duits merk :fy1 ik ga het straks toch ook eens proberen de spanning van de veer moet mischien stranger zijn(strakker)

                                  #17483655
                                  Dietrich Concept
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    15 December 2004

                                    die van mij zat super strak dus dat zal het probleem niet zijn

                                    als je hemn start moet hij hem aan trekken
                                    dan is het goed

                                    druk er maar eens op met een schroevendraaier dan voel je wel dat hij strak gaat of niet

                                    bij mij ging hij alk super dus dat was het probleem niet

                                    dus daarom dat andere geprobeert

                                    woensdag andere software proberen

                                    en dan ook nog eens de vacuumklep

                                    we zullen er uit komen nu

                                    anders gaat hij op de schroot hoop

                                    die dingen wat ik nu kost gelukkig niks dus we kunnen mooi experimenteren

                                    we lossen het op

                                    als jij het hebt gevonden dan hoor ik het wel he

                                    #17483656
                                    Dietrich Concept
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      15 December 2004

                                      de code is P0234 A5

                                      kom op monteurs onder ons

                                      #17483657
                                      Dietrich Concept
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        15 December 2004

                                        kom op monteurs

                                        moet echt van dit probleem af anders gaat hij weg

                                        en koop ik geen nieuwe vectra weer

                                        dan stap ik over op een ander merk

                                        de corsa blijft natuurlijk eeuwig ;););););) maar daar heb je die electronika shit ook niet in gelukiig

                                        dus help ons aub

                                        #17483658
                                        Dietrich Concept
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          15 December 2004

                                          dinsdag komt er nieuwe software in

                                          en we zullen nog een paar dingen veranderen

                                          :angel:angel:angel:angel:angel

                                          #17483659
                                          new guy
                                            Lid sinds:
                                            26 January 2009

                                            Dietrich,bij mij was het een regelklep voor de turbo,linksvoor als je voor de auto staat.Klein zwart ding.

                                            Wij hebben ook eerst de slangen e.d gecontroleerd.Eerst slangen en koppelingen los gemaakt om te ontluchten,hielp niks,toen de regelklep vervangen en klaar ( kostte mij 152 euro )

                                            En hij gaf geen STORING aan bij het uitlezen.

                                            Staar je daar niet blind op,niet alles word geregistreerd.

                                            Die klep kan je zelf ook wel vervangen,snelste manier ,oude er tussen laten ( wel afkoppelen ),nieuwe monteren en vast zetten met kabel bandjes.Of gewoon oude er tussen uit halen ( wat jij wilt )

                                            Jouw probleem komt overeen met wat ik had,kijk een op de sloop voor zo’n regelklep,je zet m er zo tussen.Probeer je m even,en als die klaar is koop je m over van de sloop boer.
                                            Links bovenin,heb je anders mail adres waar ik foto heen kan sturen,dan maak ik een foto voor je,kan je precies zien waar die zit. Duidelijker kan ik het niet maken voor je,

                                            #17483660
                                            Dietrich Concept
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              15 December 2004

                                              mijn mail is dietrichconcept@gmail.com

                                              mail de foto’s daar maar heen

                                              alvast weer bedankt

                                              #17483661
                                              Dietrich Concept
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                15 December 2004

                                                je hebt u2u new gay

                                                #17483662
                                                Jaccoooo
                                                  Lid sinds:
                                                  9 December 2006

                                                  ik heb een soort gelijk probleem met een 1.9 cdti 150 pk,de dealer zegt dat het de wervelkleppen zijn in de inlaat,hun oplossing is inlaatspruitstuk vervangen,kosten 800 nogwat euro,dat gaan we niet doen dus,misschien spruitstuk er een x afdraaien en proberen te reinigen ofzo.

                                                  ik weet niet of er in een 2.2 ook wervelkleppen zitten,mijn kennis beperkt zich tot CIH blokken:agent

                                                  #17483663
                                                  wim-v6
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 August 2005

                                                    De 1.9 en 2.2 diesel motor kan je niet met elkaar vergelijken.

                                                    zijn 2 TOTAAL verschillende motor.

                                                    zo komt de 1.9 bij fiat vandaan en de 2.2 bij opel zelf.

                                                    Wervel kleppen bij de 110kw 1.9 CDTi komt veel voor.

                                                    weet niet of reinigen zal helpen, hier op het forum heeft al een zijn inlaat vervangen van de 1.9CDTi 110kw (paazhaaz dacht ik)

                                                    Willem

                                                    #17483664
                                                    Jaccoooo
                                                      Lid sinds:
                                                      9 December 2006

                                                      dat de 1.9 bij fiat weg komt weet ik,maar is dat alleen het blok of ook alle aanbouwdelen?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 74)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.