Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Monteur gezocht met motorblok en mobiel.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2010 om 08:47 #17696767
Koning Beun aan het klusse.
en 1800 gaat ook nog steeds door??
Willem
10 juli 2010 om 08:56 #17696768Nee. Komt gewoon weer een x16xel in…
10 juli 2010 om 09:13 #17696769okeej haha…
Was Curieus ernaar
Willem
10 juli 2010 om 09:37 #17696770waarom dan niet de keuze voor bijv een x20xev???
dat snap ik dan weer niet.
een 1600 in een vectra hadden ze zowiezo nooit moeten maken, veel te klein motortje.
en de prijzen van een 1600 of 2liter zijn nieteens zo verschillend.
en aangezien een 2liter standaard geleverd is in een vectra, past ie er ook zo in.
10 juli 2010 om 09:45 #17696771joah maar als je er een XEV in gooit zal je veel meer moeten aanpassen omdat er van origine een X16XE(L?) in lag … motor steunen en kabel boom verschillen dan nogal dus is een andere 1.6 of een small block 1.8 de snelste oplossing ;)
10 juli 2010 om 09:47 #17696772Alleen sjoerdie heb je er dan ook aan gedacht dat je dan een andere bak, assen, uitlaatlijn, fusees voor dikke assen en ga zo maar door. De topicstarter kreeg een goede aanbieding voor een motor met weinig km’s dus als hij daar mee tevreden is.
10 juli 2010 om 12:18 #17696773origineel gepost door CarloAstra
Ik heb de eer om de vectra te gaan herstellen. king:Ik heb er ook alle vertrouwen in dat dit goedkomt :thumbup
11 juli 2010 om 08:48 #17696774compleet subframe met blok, motor, poten en alle meuk eraan is nieteens zo gek duur hoor…
en bij een vectra b stelt het niet veel voor, omdat het een los subframe is waar de motor op ligt.
ieder natuurlijk zijn eigen keus.
maar de 1600tjes zijn al niet de beste blokjes, dus ik zou er geen zelfde weer in terug hangen.
dan maar iets meer moeite voor een beter, en ook wat sneller blok (waar een vectra tenminste wel mee van de plek komt)
zoals ik al zei, ieder zijn keus.:thumbup
11 juli 2010 om 08:53 #17696775Dan maar een V6 erin..
Sjoerd, ook de Naven moeten gewisseld worden voor de (X18XE 4gaats / 2.0 t/m V6 5gaats naven) voor grote assen.
Willem
11 juli 2010 om 09:06 #17696776daarom zeg ik.. compleet met poten(dus schokbreker naaf remmen enz..):thumbup
v6 is een stuk lastiger te vinden bij een sloper als je alles compleet wil hebben
11 juli 2010 om 09:51 #17696777origineel gepost door sjoerdie
compleet subframe met blok, motor, poten en alle meuk eraan is nieteens zo gek duur hoor…en bij een vectra b stelt het niet veel voor, omdat het een los subframe is waar de motor op ligt.
ieder natuurlijk zijn eigen keus.
maar de 1600tjes zijn al niet de beste blokjes, dus ik zou er geen zelfde weer in terug hangen.
dan maar iets meer moeite voor een beter, en ook wat sneller blok (waar een vectra tenminste wel mee van de plek komt)
zoals ik al zei, ieder zijn keus.:thumbup
het is maar net wat je eisen zijn van een motor he.
De een wil een caravan in oostenrijk de berg op willen leuren en de ander rijdt er in zn eentje mee stukjes over de snelweg.Zat mensen zijn tevreden over een x16xel hoor.
ik heb er ook een gehad en ook ik was er tevreden mee.
de 1.6 8v die in de vectra is geleverd . . . ja ik denk dat we het daarover eens zijn dat dat niet de beste zet was.
Maar de 16v is voor dagelijks verkeer snel zat hoor, maar je moet niet denken dat het een stoplicht sprinter is.
11 juli 2010 om 10:01 #17696778in het platte NL is de 1.6 16V prima zat, rijdt best aardig..
Ik heb een 2.5 V6 gekozen voor de soepele V6 loop en gewoon het heerlijke geluid en vermogen, en omdat ik met de astra toch niet lekker mee kon komen bij de oosterburen (astra-station wou niet harder als 215km/u (2.0i 8V)).
De 1.6 16V in de combo is voor mijn gevoel de grootste fout omdat deze aan de standaard ziekte van deze motoren lijd.
– ik ben even helemaal klaar met de 1.6 16kleppers van opel.
– vorige week in een 1.6 twinport gereden, kan je melden, als je een X16XEL weinig vind doen onderin, dan moet je zeker de twinport laten staan…..zo heeft een ieder zijn ding inderdaad..
de 1.6 kan zeer betrouwbaar zijn als het onderhoud goed word bijgehouden en de motor netjes word bereden..
Willem
11 juli 2010 om 10:31 #17696779wat dan wim . . . is je 1.6 aan’t eind van zn latijn?
11 juli 2010 om 11:16 #17696780al zolang ik hem heb haha…
rijdt verder als n trein
alleen VEEEEELLLLLL olieverbruik
11 juli 2010 om 11:27 #17696781Ja het zijn keuzes die je moet maken .. maar aangezien ik veel kilometers maak zijn ook de financiën een spelende rol .. een V6 is leuk (had ik in me ford cougar ook) maar die slurpt wel al me geld op en dat is weer zo jammer eraan ;)
11 juli 2010 om 11:29 #17696782V6 = 1 op 13 op de snelweg
12 juli 2010 om 08:44 #17696783Daarnaast zit ik al 5weken zonder auto .. en rijd ik in de Ford Ka van me buurvrouw .. daar wordt dus niemand vrolijk van en moet me eigen wagen gewoon zo snel mogelijk weer rijden.
Als snelheid me enigzins had geboeid dan was ik me motor rijbewijs wel gaan halen.
Wil gewoon zo snel mogelijk me auto terug .. en wat voor blok er dan inhangt boeit me echt niet.12 juli 2010 om 08:49 #17696784jawel rob . . . de 1.6 8v wil je echt niet :jerry
dan moet je mee steppen als je de snelweg op wil :vertag12 juli 2010 om 09:08 #17696785Zoals al eerder vermeld is het ook geen 8v maar hetzelfde blok komt terug dus een 1.6 16V (x1.6xel)
Uiteindelijk staan we in dezelfde file hoor12 juli 2010 om 09:16 #17696786weet ik ;)
maar hoe ziet het er naar uit?
wanneer ga je de motor halen en wordt die er in getakeld?zou leuk zijn als die a.s. zondag zou rijden (richting de Meern ;))
12 juli 2010 om 09:42 #17696787origineel gepost door sw_reijnders
weet ik ;)maar hoe ziet het er naar uit?
wanneer ga je de motor halen en wordt die er in getakeld?zou leuk zijn als die a.s. zondag zou rijden (richting de Meern ;))
Morgenochtend wordt het blok gebracht .. dan heb ik me auto en het nieuwe blok samen.
Aangezien de inbouwer zelf ook een leven en baan heeft haha kan die Vrijdag pas starten dus dan zal de auto en het blok (als ik een ambulance kan vinden) naar zijn werkplaats worden gebracht.
Naar verwachting zal die dan Zondag of Maandag (als alles meezit) klaar zijn .. dus als het op tijd is dan beloof ik bij deze naar de Meern te komen .. wat is er dan ?12 juli 2010 om 11:27 #17696788Ook ik rijd maar met me x16xel blokkie type 1 uit 1998 met 130000km .
heerlijk zuinig loopt perfect en donderdag gaat de sleurhut 1100 kg er weer achter meest gewicht gaat in de auto dus caravan zal niet meer wegen als 1000 kg en gaan met die banaan.
verleden jaar niks geen problemen gehad nu ,donderdag op naar de Bodensee onder in het zwarte woud gaat gewoon goed komen .via de 3 naar Frankfurt en dan de 5 richting beneden is vlakker als de 3.
op de autobaan loopt de combie gewoon dik 100km en met optrekken heeft ie even meer werk gaat wat bedeesder .maar ik heb vakantie
MAAR DAT IS EEN KEUZE en die x16xel is bij goed onderhoud niet zo een rot blok hoor maar ja ik ben 60 en stel nou eenmaal andere eisen aan de auto(oude l-l he )
me 3,2 liter b2 Omega van 2001 dat was een trekker maar ook een zuiper en de keuze blijven eten en auto rijden(verleden jaar omega weg werk kwijt) ,,of alleen auto rijden ????????
dus ik begrijp zijn keuze best auto blijft orgineel MOOIE WAGEN en Carlo Astra succes met de klus .
Bert
12 juli 2010 om 11:36 #17696789Ja ik snap beide wel hoor.
Snap dat mensen snelheid willen .. maar mij doet het niks zeker niet in dit land aangezien iedereen in dezelfde file staat ;)Plus dat ik ook geen klachten heb over de 1.6 en het prima vind rijden. Dus waarom dan 2x zoveel geld besteden aan een zwaarder blok en eventuele aanpassingen .. niet nodig dus haha.
Maar goed hoop dat alles spoedig verlopen zal met de verbouwing .. en dan weer genieten.12 juli 2010 om 21:44 #17696790origineel gepost door CarloAstra
Ik heb de eer om de vectra te gaan herstellen. king:mooi, als je dan toch in de buurt ben Carlo, gooi die 2 banden ff af. :thumbup
13 juli 2010 om 15:32 #17696791Nou me nieuwe blok is inmiddels binnen:
Vrijdag wordt me auto en het blok weggebracht in de hoop dattie het weekend of vlak erna weer rijd .. op hoop van zegen dan he ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.