Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Monteren van een Brandstof filter bij een vectra B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 september 2009 om 10:16 #17211979
Anoniem
1 January 1970heb net een benzine filter gehaald bij de dealer
nu is mijn vraag is die zelf te monteren ? en ik las hier ergens op het forum om bij een diesel hem eerst vol te laten lopenis dat ook het geval bij een benzine ?
was al even zoeken op het net over info maar ken niet echt iets vinden wat me duidelijkheid geeft een how to ofzo
nou wacht de reactie’s af voor ik eraan begin :)
mvgr VectraB16V
8 september 2009 om 10:51 #17520844nou zo heel veel valt er niet over te schrijven in een How-To
hij zit bij de achterwielen onder de tank . . . en het is klikkie los en klikkie vast (met waterpomptang ofzo en met beleid dus)
En even letten op de stroomrichting van het filter.en rijden maar.
8 september 2009 om 11:10 #17520845Anoniem
1 January 1970origineel gepost door sw_reijnders
nou zo heel veel valt er niet over te schrijven in een How-Tohij zit bij de achterwielen onder de tank . . . en het is klikkie los en klikkie vast (met waterpomptang ofzo en met beleid dus)
Dus moet te doen zijn zeg maar
oja moet ik nog ergens rekening mee houden
en moet de brandstoffilter eerst nog gevuld worden ???8 september 2009 om 13:48 #17520846de stromingsrichting van het filter.
dat is het enige.Filter hoeft niet gevuld te worden.
8 september 2009 om 15:23 #17520847Anoniem
de stromingsrichting van het filter.
dat is het enige.Filter hoeft niet gevuld te worden.
Oke :thumbup dan ga ik hem er zo even onder monteren
en hopen dat die dan wat lekkerde loopt :)Bedankt voor je berichten
-offtopic
8 september 2009 om 16:08 #17520848verwacht er niet te veel van.
als de motor niet lekker loopt, ligt dat waarschijnlijk niet aan je brandstof filter.Ik vervang deze altijd wel, maar dan met een beurtje (15.000 of 1 jaar) met de overige filters (brandstof, lucht, olie, pollen filter en olie en bougies)
8 september 2009 om 17:42 #17520849origineel gepost door VectraB16V
origineel gepost door sw_reijnders
nou zo heel veel valt er niet over te schrijven in een How-Tohij zit bij de achterwielen onder de tank . . . en het is klikkie los en klikkie vast (met waterpomptang ofzo en met beleid dus)
en moet de brandstoffilter eerst nog gevuld worden ???Ja wacht ff als je auto net gelopen heeft.
De benzine spuit er dan uit namelijk.8 september 2009 om 19:37 #17520850origineel gepost door arjontje
origineel gepost door VectraB16V
en moet de brandstoffilter eerst nog gevuld worden ???Ja wacht ff als je auto net gelopen heeft.
De benzine spuit er dan uit namelijk.he Arjon . . . dat had je nou niet moeten zeggen :D
Dat zijn nou net die dingen die je proefondervindelijk moet vast stellen :jerry
8 september 2009 om 20:43 #17520851Anoniem
1 January 1970nou heb poging gedaan maar ben nu verder van huis :swear
want blijkt dat je een speciaal tangetje nodig had om die pluggen eraf te krijgen en nu ik was het zo aan het proberen dus ja het is mis gegaan :s:argue
de pluggen zijn af gebroken en nu blijkt dat dat niet los te koop is en dat er complete nieuwe leidingen onder moeten nu en dat zal wel weer een mooi prijs kaartje aan zitten en zal het moeten laten doen en dan volgt dus een volgend probleem want heb namelijk op mijn auto geen sleep oog dus op sleep ken die nie en iemand met een auto ambulance ken ik nie dus ben bang dat ik komende tijden me auto stil staat :s :argue
maar iig bedankt voor de tips
8 september 2009 om 20:58 #17520852hoe krijg je dat nou voor mekaar!!!
ik doe dat al jaren met een waterpomp tang en een schroevendraaiertje ff pielen en ze zijn los.sleepoog kun je gewoon halen op de sloop.
Staan ze denk met bosjes.Maar wellicht kun je ook eens kijken voor die klemmetjes op de sloop.
Die filters zitten zo lang ik me kan heugen op benzine opels van corsa tot volgens mij omega.8 september 2009 om 21:00 #17520853origineel gepost door VectraB16V
nou heb poging gedaan maar ben nu verder van huis :swearwant blijkt dat je een speciaal tangetje nodig had om die pluggen eraf te krijgen en nu ik was het zo aan het proberen dus ja het is mis gegaan :s:argue
de pluggen zijn af gebroken en nu blijkt dat dat niet los te koop is en dat er complete nieuwe leidingen onder moeten nu en dat zal wel weer een mooi prijs kaartje aan zitten en zal het moeten laten doen en dan volgt dus een volgend probleem want heb namelijk op mijn auto geen sleep oog dus op sleep ken die nie en iemand met een auto ambulance ken ik nie dus ben bang dat ik komende tijden me auto stil staat :s :argue
maar iig bedankt voor de tips
is dat een koperen leiding dan? lijkt me niet toch? welke pluggen bedoel je precies? Foto erbij zou handig zijn…
8 september 2009 om 21:03 #17520854Je zou het ook kunnen ombouwen met benzineslang en slangklemmen, en evt. een andere benz.filter.
8 september 2009 om 21:05 #17520855hij bedoeld waarschijnlijk de zwarte plastic klemmen waar de brandstoffilter mee vast zit.
maar wellicht werken idd ook slangenklemmen en een stukkie rubberslang ook wel.8 september 2009 om 21:21 #17520856lekker creatief denken kan je een hoop gekloot schelen of niet reijnders? :D
8 september 2009 om 21:27 #17520857uiteraard!!!
het is niet moeilijk hoor om een kruiwagen met geld naar de dealer te rijden.
8 september 2009 om 21:34 #17520858Anoniem
hij bedoeld waarschijnlijk de zwarte plastic klemmen waar de brandstoffilter mee vast zit.
maar wellicht werken idd ook slangenklemmen en een stukkie rubberslang ook wel.idd die bedoel ik
morgen maar ff dealer bellen wat zoiets kost en of ze de auto bij huis weg kunnen halenoke op de sloop maar ja auto doet niet dus ja ken sloop niet bereiken :S
dus hij zal opgehaald moeten worden helaas :s
8 september 2009 om 21:36 #17520859Anoniem
1 January 1970origineel gepost door Silverspeed
lekker creatief denken kan je een hoop gekloot schelen of niet reijnders? :Ddat is ook wel zo en hadden wij hier ook al aan gedacht
maar wil het graag goed hebben zoals het hoort
anders heb ik er geen goed gevoel bijdus hou het liever op orgineel zoals het hoort
maar je hebt iid wel gelijk hoor
9 september 2009 om 10:20 #17520860Anoniem
1 January 1970nou heb het nu eerst op gelost met een benzine slangetje en wat slange klemmen
daarna even na de o.o.d geweest hier op stadskanaal en nieuwe leidingen besteld waren eind van de week binnen.dus moet even wachten maar dan ist weer nieuw :)9 september 2009 om 11:04 #17520861kijk, kun je in ieder geval weer even rond rijden.
maar wat kost zo’n leiding nog en de montage?
9 september 2009 om 11:36 #17520862Anoniem
kijk, kun je in ieder geval weer even rond rijden.maar wat kost zo’n leiding nog en de montage?
de leiding was €22,50- p/st moet er dus 2 hebben dus zeg maar €50- en montage laat ik weer bij een andere garage doen en daar is de montage €35- , dus al met al ong €85- en dan is alles weer nieuw , als goed is waren vrijdag de leidingen binnen dus beetje mzzl heb ik hem van het weekend weer klaar.
maar ken iig eerst weer rijden dus mocht het loop volgende week worden vind ik het ook best :)9 september 2009 om 12:43 #17520863origineel gepost door VectraB16V
kijk, kun je in ieder geval weer even rond rijden.maar wat kost zo’n leiding nog en de montage?
de leiding was €22,50- p/st moet er dus 2 hebben dus zeg maar €50- en montage laat ik weer bij een andere garage doen en daar is de montage €35- , dus al met al ong €85- en dan is alles weer nieuw , als goed is waren vrijdag de leidingen binnen dus beetje mzzl heb ik hem van het weekend weer klaar.
maar ken iig eerst weer rijden dus mocht het loop volgende week worden vind ik het ook best :)oooooooooooooooh valt nog mee!!:thumbup
9 september 2009 om 14:08 #17520864Anoniem
9 september 2009 om 17:51 #17520865origineel gepost door VectraB16V
maar ken iig eerst weer rijden dus mocht het loop volgende week worden vind ik het ook best :)Nou mooi dat de Vec straks weer voor elkaar is, maar ik had het mooi laten zitten die modificatie ( benz.slang met slang klemm. ) met de benzine filter.
9 september 2009 om 18:44 #17520866origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door arjontje
De benzine spuit er dan uit namelijk.he Arjon . . . dat had je nou niet moeten zeggen :D
Jep, en ik moet zeggen zo’n benzine douche is niet zo fijn. :P
Vooral in het gezicht niet. Gaat een beetje prikken.9 september 2009 om 18:52 #17520867Anoniem
1 January 1970origineel gepost door arjontje
origineel gepost door arjontje
Jep, en ik moet zeggen zo’n benzine douche is niet zo fijn. :P
Vooral in het gezicht niet. Gaat een beetje prikken.Was er gelukkig op voorbereid en maar goed ook want er kwam nogal wat benzine
uitzetten;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.