monteren grill astra j

Forumindex Forums Modellen Astra monteren grill astra j

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    harms

Kan iemand uitleggen hoe je een nieuwe grill moet monteren in de astra j sports tourer want het lijkt erop dat heel de bumper los moet
      alvast bedankt voor de genomen moeite
      gr
      j

botssiee

Bij een insignia moet in ieder geval heel de bumper eraf en stukken weg gezaagd/gesneden worden, hoop werk, zal er niks van verschieten als het bij de astra j ook zo is ;)

RISL
        Moderator

Nee, de bumper hoeft er niet af (volgens een collega van me en die heeft net een Steinmetz-grille geplaatst).

harms

@RISL wrote:

Nee, de bumper hoeft er niet af (volgens een collega van me en die heeft net een Steinmetz-grille geplaatst).

kan je vragen wat hij allemaal los heeft moeten maken want kom er niet veel verder mee
            thanks
            gr

RISL
            Moderator

Zal ‘m ff mailen, hij is net voor de pauze naar een klant gegaan voor de rest van de dag en is de rest van de week in België om het één en ander in te meten.

Opel_Bjorn
              Deelnemer

Bumper moet er wel af. Ik heb zelf een Irmscher grill gestoken in men Astra Sports Tourer. Als er een andere grill in moet komen (geen originele) dan moet er gezaagt worden in de bumper. De plastieke rooster zit bij aan de bumper gemaakt, het chrome gedeelte kan je er vanaf halen maar dat is een zeer precies werkje en 9 van de 10 breken de chromen pinnetjes af waarmee de chrome grill vast zit.

RISL
                Moderator

Ik heb mail terug:

Hey Jordi,
                  Ik heb inderdaad die Steinmetz-grille gemonteerd zonder de bumper eraf te halen. Ik had echter die schade aan de radiateur, dus ik had het één en ander aan motoronderdelen eruit liggen en heb ‘m toen gemonteerd. Ik denk dat het wel makkelijker is om je bumper te demonteren als je een andere grille wilt monteren.

Groeten,
                  Pieter

Ja, dat was ik dus even vergeten, z’n radiateur was lek door een paar stenen, dus die grille heeft hij gemonteerd toen hij die ging vervangen. Ook met dat klusje lijkt het me makkelijker om de bumper er af te halen, maar goed. Bumper demonteren dus ;)

harms

bedankt voor de informatie ben niet echt handig en netjes met dat soort dingen dus dan moet ik het denk ik maar niet doen tis wel veel mooier maar ja
                    nogmaals bedankt
                    gr
                    jeroen

RISL
                    Moderator

Bumper is er zo afgehaald en je hoeft er ook niet heel handig voor te zijn, alleen voorzichtig.

harms

de schroeven aan de bovenkant is idd geen probleem maar het zijn degene die je niet ziet en waar je dus niet goed bijkomt die een probleem kunnen geven, ik ga er nog eens goed over nadenken
                        nogmaals bedankt voor je informatie

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.