Montage trekhaak Zafira Tourer

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Montage trekhaak Zafira Tourer

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270872
    derronnie
      Lid sinds:
      21 April 2013

      Beste forumleden.
      Graag zou ik mijn bijna complete Zafira uit willen breiden met een trekhaak om hem compleet te maken. Nu ben ik zelf vrij handig en wil dit graag zelf aan gaan pakken. Echter wat betreft de kabelboom heb ik al veel verschillende verhalen gehoord en vraag me af welke ik moet geloven. Naar schijnt moet deze door de hele auto naar de voorkant gebracht worden, daar ergens stekker erin. Kan iemand mij helpen aan deze montageprocedure? Ook het wel of niet noodzakelijke dealeractivatie is mij onduidelijk, graag zou ik hier een beetje in opgehelderd willen worden.
      Zelf heb ik links achterin de kofferruimte een module gevonden waar nog stekkers ingeplugd kunnen worden (dacht dat dit voor trekhaakkabelboom was), eigenlijk ben ik best nieuwsgierig waar dit dan voor dient ;-)

      #18276602
      QuinJ
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 January 2015

        Bij mij Zafira B kon ik hem gewoon achter erin prikken. Lijkt me bij jou ook wel kunnen.

        #18276603
        Supermotard
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 April 2011

          Heb net bij mijn Astra J een trekhaak gemonteerd met orginele kabelboom.
          Draadboom moet naar voren gebracht worden en daar in de zekering kast worden aangesloten.
          Ook bij het achterlicht(remlicht) moet je 1 draad aansluiten.
          Laten inleren door de dealer zodat het canbus systeem de kapotte lampjes van de aanhanger aangeeft.
          Voor de caravan, constante plus en geschakelde plus naar de accu brengen.
          Beschrijving zit gewoon bij de kabelset en is het zelfde als de Tourer.

          #18276604
          johanhummer9
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 May 2011

            Als je de juiste koopt zit er een zeer complete gebruiksaanwijzing bij.

            En remlicht moet je volgens mij van je derde remlicht aftappen.

            Maar in de gebruiksaanwijzing staat het zeeer duidelijk

            #18276605
            vfrmarcel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 December 2012

              ik kijk altijd ff op de site van ecs

              http://ecs-trekhaakbekabeling.nl/opel-zafira-tourer-c-nl.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.