Montage parkeerhulp op Astra H en verwijderen dealersticker

Forumindex Forums Modellen Astra Montage parkeerhulp op Astra H en verwijderen dealersticker

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212258
    BadDuck
      Lid sinds:
      18 September 2009

      Hallo allemaal.

      Ik heb me even voorgesteld in het “voorstel-topic”.

      Mijn pas aangekochte Astra H station staat nog bij de dealer voor de afleverbeurt.

      Ik heb twee vragen. De eerste:
      Wellicht wil ik een parkeerhulp kopen. Deze zit op de kentekenplaat.
      http://www.metasystem.nl/Parkeerradar/Pdf/SR-2%20Targa%20RTG%20compleet.pdf

      Volgens de handleiding moet je één gaatje boren (14mm)om het draadje doorheen te halen. Maar toch ben ik niet zo van het boren in het metaal van de auto.
      Weet iemand misschien of er toevallig in de buurt van het kenteken al een gaatje/ingang naar binnen is?
      Dan weet ik of ik zo’n parkeerhulp kan bestellen.

      Mijn tweede vraag:
      De dealer waar ik de auto kocht heeft een behoorlijk grote stikker op de auto geplakt met hun logo. Echt lelijk. Is zo’n sticker te verwijderen zonder je lak aan gort te helpen?

      Alvast bedankt.

      Steven

      #17524469
      Kaneda
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 December 2005

        wd40 voor de sticker

        en waarschijnlijk zit er wel een kabeldoorvoer voor bv kenteken verlichting
        maar dan moet bv wel de achterbumper er af

        #17524470
        GTS Power
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 May 2008

          gewoon aangeven dat je die sticker er niet op wil hebben en laat hun die maar verwijderen;)

          #17524471
          BadDuck
            Lid sinds:
            18 September 2009

            bedankt voor de antwoorden.

            De sticker zit er al op, dat zag ik met de proefrit.
            WD40, dat is toch een smeermiddel? Ik zal eens googlen.

            Mijn auto is een stationwagon en de kentekenplaat zit niet op de bumper, maar op de achterklep. De sensoren zitten aan de kentekenbevestiging vast.

            #17524472
            Blue-Dragon
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 July 2006

              Je kentekenplaat daar zitten toch ook lampjes ?Dus zal er ook een draad doorvoer moeten zitten.
              Een sticker weghalen kan je ook met een fohn doen..klein beetje de sticker verwarmen dan trek je hem er voorzichtig vanaf..

              #17524473
              BadDuck
                Lid sinds:
                18 September 2009

                @blue-dragon: Ik ben echt een onwijze noob wat auto’s betreft.
                Ik zal gewoon even moeten afwachten tot ik de auto heb (nog een week of 2 denk ik) en dan eens op onderzoek uit gaan, denk ik.

                #17524474
                tijgetje57
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2004

                  gewoon een föhn pakken, sticker warm maken verwijderen, resten verwijderen met wasbenzine, wassen en oppoetsen en weg is je sticker.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.