Forumindex › Forums › Modellen › Manta › montage inspuitmodule manta B opgelost!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 oktober 2009 om 19:25 #17213552
kan iemand mij vertellen hoe en waar die stuurmodule/ vierkante doos voor de injectie gemonteerd hoort te zitten?
aangezien hij kortsluiting maakt zodra de buitenkant de carrosserie raakt.
normaal gesproken zou ik zeggen achter de bult van het rechter voet paneel onderaan de A stijl…ik kan na 10 jaar los liggen niet meer achterhalen hoe het zat :angel
ook spookt er iets van achter de houten plank bij de voeten door mijn hoofd….ik weet het echt niet meer….wie o wie kan me met info voorzien om deze cc weer afgewerkt te krijgen?
grtz. guidoking:
28 oktober 2009 om 19:38 #17542404Hé Guido…………leef je nog?
Houten plank zit alleen bij de passagierskant. Hier zit niets achter.
Ontstekingsmodule is een heel klein zwart boxje welke op de voetplaat zit van de bobine. Hiervandaan gaat een kabel met stekker rechtstreeks op je verdelerhuis.
28 oktober 2009 om 20:15 #17542405Heb je het over de stuureenheid van een injectie?
Zo’n metalen doos met een grote stekkerverbinding ?
Die zit namelijk aan de passagierszijde tegen de zijkant onder je a-stijl onder
een voorgevormde kartonnen bekleding…29 oktober 2009 om 22:22 #17542406origineel gepost door H-400
Heb je het over de stuureenheid van een injectie?
Zo’n metalen doos met een grote stekkerverbinding ?
Die zit namelijk aan de passagierszijde tegen de zijkant onder je a-stijl onder
een voorgevormde kartonnen bekleding…ja dat dacht ik ook al maakt deze vet kortsluiting als deze tegen mijn carrosserie komt!
zeer vreemd iig…maar wat nu? zit deze mss geïsoleerd bevestigd?29 oktober 2009 om 22:24 #17542407origineel gepost door postbusmanta
Hé Guido…………leef je nog?Houten plank zit alleen bij de passagierskant. Hier zit niets achter.
Ontstekingsmodule is een heel klein zwart boxje welke op de voetplaat zit van de bobine. Hiervandaan gaat een kabel met stekker rechtstreeks op je verdelerhuis.
ik bedoel idd de stuureenheid van de injectie…
zodra deze de carosserie raakt staakt de motor bij mijn CC:crywanneer kan ik jou eens bellen ik heb wat vragen aan jou!king:
29 oktober 2009 om 23:26 #17542408Je kunt mij altijd bellen. Op het nummer dat voorin het clubblad staat. Als het maar niet na 21:00 uur is.
29 oktober 2009 om 23:39 #17542409Antwoord op je vraag:
Computer zit niet geïsoleerd bevestigd.
Als hij met zwevende computer wel loopt, ga je toch denken dat er iets in de computer niet goed zit.
Met verwisselde + en – geloof ik niet dat de boel dan gaat lopen.
Bij die duitsers is bruin de massa hè.
Wel eens verwarrend, omdat in een huisinstallatie de bruin de fase is.
30 oktober 2009 om 11:40 #17542410origineel gepost door postbusmanta
Antwoord op je vraag:Computer zit niet geïsoleerd bevestigd.
Als hij met zwevende computer wel loopt, ga je toch denken dat er iets in de computer niet goed zit.
Met verwisselde + en – geloof ik niet dat de boel dan gaat lopen.
Bij die duitsers is bruin de massa hè.
Wel eens verwarrend, omdat in een huisinstallatie de bruin de fase is.
ik zal er eens een andere aan hangen….
mss dat het ergens anders zit want ik heb de laatste eigenaar ooit eens kunnen achterhalen en die zij ook dat de auto er plots mee kon stoppen…
mss zit er een draadje niet goed en dus aan de carrosserie dat er niet hoort te zitten….die dan kortsluiting maakt…
mss kom ik volgende week zaterdag naar lelystad om iets van marktplaats op te pikken en ik vraag me af of jij me aan wat manta B spulletjes kon helpen…
ik vind niks meer na de verhuizing vorig jaar…..:swearwat ik vooral mis is;
-een stel raam slingers voor het laatste type met de grove vertanding.
-4 grote zwarte naafdoppen (lijken zwarte kunstof mokken)voor de stalen velgen. ik ben de mijne kwijtgeraakt ergens.
-1 ruitenwisser arm laatste type of alleen het kunststof kapje daarvan.
-1 rubberen geluidsdempingsmat voor onder de vloerbedekking.sommige dingen vind ik momenteel gewoon niet meer anderen heb ik niet…
mss heb jij nog wat voor mij liggen?30 oktober 2009 om 13:50 #17542411Ik heb waarschijnlijk wel raamslingers en ruitenwisser-arm.
Helaas ben ik op die dag afwezig i.v.m. vergadering voor de evenementen van 2010.
31 oktober 2009 om 11:52 #17542412om de raamslingers zit ik wel erg verlegen…ik neem aan dat het grijze zijn? of heb je zwarte?
de wisserarm is luxe het kapje is kapot..
zou je me die slingers zsm kunnen toesturen?31 oktober 2009 om 12:05 #17542413Ik ga even voor je zoeken.
31 oktober 2009 om 13:35 #17542414Nou, ik heb net alles door-geworsteld.
Ik heb geen raamslingers met grove vertanding over. Alleen nog twee voor m’n eigen Manta.
Zwarte met chromen rand en fijne vertanding heb ik ruim voldoende, maar daar heb je niets aan.
Sorry :cry
1 november 2009 om 18:42 #17542415ja die heb ikzelf ook genoeg….jammer:(
het probleem met de inspuit computer is idd in het kastje, want met een andere maakt hij geen kortsluiting.
het enige dat ik me dan kan voorstellen (na openen) is de het mica plaatje achter een transistor, die zich koelt aan het alu. van het huis, doorgeslagen is.
met deze andere computer is het probleem iig weg:jerry:worsik heb er maar een oudere slinger op gemept voor de apk..hopelijk blijft die nog ff zitten…:angel
weet jij waar de tank vlotter gemonteerd zit? de tank meter doet het ook niet, mss ligt het draadje er naast:swear
ook mis ik een van de 2 kapjes van het achterbank slot(iig om de pen ervan)
pff balen dat ik die door de verhuizing niet meer vind net als de dopjes van alle binnen bekledingen:cry
ik denk dat ik het te goed heb opgeborgen en na 10 jaar denkend dat het in de auto ligt blijkt nu van niet:sweariig bedankt voor je moeite:wors
1 november 2009 om 19:00 #17542416Vlotteraansluiting zit naast je slangaansluiting welke naar je brandstofpomp gaat.
Je kan hem op de foto net zien:
1 november 2009 om 19:53 #17542417dat kleine pinnetje net voor je rubberen slang bedoel je?
en hoe zit jouw dikke benzine slang daar zo haaks? zit daar een haakse slang verbinder?
daardoor zat mijn slang ook dubbel omdat die de bocht niet lekker neemt daar..zelfs niet met overdreven krul er in..morgen ff kijken kan me niet herinneren dat daar iets van kabel aan zat… behalve die van de pomp…
1 november 2009 om 20:51 #17542418Ja, kleine pinnetje.
Ja, er zit een haakse slangverbinder tussen.
:D
2 november 2009 om 19:10 #17542419origineel gepost door postbusmanta
Ja, kleine pinnetje.Ja, er zit een haakse slangverbinder tussen.
:D
nou de cc is iig goedgekeurd:jerry
verder denk ik dat de tankmeter RIP is..
het kortsluiten van de draadjes bij de tank gaf geen reactie terwijl er wel 12v op staat al is dat geen constante 12v, echter de koelwater meter krijgt , volgens schema, dezelfde spanning en die doet het wel.
het voltage fluctueert op een of andere manier….maar aangezien de andere meter er wel op werkt zal het wel goed zijn ik heb ook een andere spanningsregelaar geprobeerd geen verschil….
morgen eens een andere meter proberen….
ik hoop iig niet dat het de tank vlotter is want die heb ik niet<_<2 november 2009 om 19:19 #17542420Draadjes kort gesloten???
Je bedoelt “dat ene draadje even tegen de massa aangehouden” denk ik?
Het metertje krijgt achter het dashboard een voeding +12 volt. De massa is geregeld door de weerstand in de vlotter.
Het kan ook zijn dat je tankmetertje geen goed contact maakt met de printplaat in je dashboard.
5 november 2009 om 17:54 #17542421ik heb 2 draadjes vanuit de kabelboom aan mijn tankvlotter..een eigen massa draadje en het pinnetje…:hmmz
iig heb ik de blauw-zwarte en bruine tegen elkaar gehouden en het metertje werkt dus wel!
alleen bij dit klokkenstel reageren de meters tergend langzaam<_<en ik heb een vlotter van een gewone tank geprobeerd en het werkt dus wel!
ik heb dus een andere cc-vlotter /tank nodig!
5 november 2009 om 22:15 #17542422overigens zie ik een aan passing aan het slangetjes gebeuren tov van de jouwe.
het ontluchting slangetje dat strak onder de chassis balk doorloopt naar de vulpijp heeft bij mij een T-stukje en een open slangetje naar de felsrand van de tank lopen en dan met klemmetjes langs die rand tot bijna bij de uitlaat (een ander slang pilaartje op de hoek bij de uitlaat)en dan gewoon open….:hmmzUPDATE!!! dat losse slangetje hoort op een slangpilaartje te zitten! nl. op de hoogste punt zitten 3 slangpilaartjes, 2 bij elkaar meer aan de voorzijde en 1!!! meer aan de achterzijde!
29 november 2009 om 08:31 #17542423Probleem gevonden.
Tussen je koelelement en dat dikke metaal stuk waar die mee bevestigd wordt, hoort een plastic plaatje te zitten.
Die mist dus bij de jouwe, vandaar die kortsluiting. Verders issie nog goed.
29 november 2009 om 10:58 #17542424raamslingers heb ik hier misschien nog liggen, ik zal vandeweek even kijken voor de zekerheid als je interesse hebt?
29 november 2009 om 13:05 #17542425goh ben ik nou goed of ben ik helderziende!!!????
:angel:angel:angel:angel:angel:angel king:
beetje ervaren storingsmonteur schat zoiets goed in al ben ik geen vonketrekkerT:P
mica plaatje met pasta en een kunststof schroefje doen wonderen hè Christiaan?:Porigineel gepost door Freestyler
Probleem gevonden.Tussen je koelelement en dat dikke metaal stuk waar die mee bevestigd wordt, hoort een plastic plaatje te zitten.
Die mist dus bij de jouwe, vandaar die kortsluiting. Verders issie nog goed.
29 november 2009 om 13:12 #17542426nieuwe vlotter (type 1, korte aanzuigbuis) is binnen!
voor mijn chassisnummer zou al type 2(lange aanzuigbuis) van toepassing zijn ff kijken als ik de oude eruit haal hoe die loopt mss kan ik hem verlengen met een koppeling en stukje leiding.:hmmz
eerst maar eens de tank verder leeg rijden:angelorigineel gepost door postbusmanta
Draadjes kort gesloten???Je bedoelt “dat ene draadje even tegen de massa aangehouden” denk ik?
Het metertje krijgt achter het dashboard een voeding +12 volt. De massa is geregeld door de weerstand in de vlotter.
Het kan ook zijn dat je tankmetertje geen goed contact maakt met de printplaat in je dashboard.
29 november 2009 om 15:18 #17542427origineel gepost door MantasticB1
overigens zie ik een aan passing aan het slangetjes gebeuren tov van de jouwe.
het ontluchting slangetje dat strak onder de chassis balk doorloopt naar de vulpijp heeft bij mij een T-stukje en een open slangetje naar de felsrand van de tank lopen en dan met klemmetjes langs die rand tot bijna bij de uitlaat (een ander slang pilaartje op de hoek bij de uitlaat)en dan gewoon open….:hmmzUPDATE!!! dat losse slangetje hoort op een slangpilaartje te zitten! nl. op de hoogste punt zitten 3 slangpilaartjes, 2 bij elkaar meer aan de voorzijde en 1!!! meer aan de achterzijde!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.