Mokka is de weg kwijt

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Mokka is de weg kwijt

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    j.ko
    Deelnemer

Inmiddels al een ruime maand de files rond Haringvliet en (wijde) omstreken aan het trotseren. Ging de eerste weken goed, maar o jee wat een strop… de actieve navigatie in de Opel hield ermee op! En wat ik ook probeer, ik krijg het niet meer werkend. Al twee weken improviseer ik met Google Maps via Android, maar TomTom op de Opel-navi is véél beter in het vinden van snelste routes. Maar goed, die doet het al sinds 27 juni niet meer. Ook TMC geprobeerd, maar mijn hemel wat is dat een slechte dienst; dat iemand dat met droge ogen durft aanbieden. Die stuurde me met de auto naar het tijdelijke pondje over het Haringvliet, maar daar mag je met een auto helemaal niet op! En files komen pas door als ze onderhand opgelost zijn…

Wat ik al geprobeerd heb:
      – MyOpel app op de telefoon opnieuw geïnstalleerd.
      – Telefoon uit geheugen van de auto verwijderd en auto uit geheugen van de telefoon en de boel opnieuw gekoppeld.
      – Update uitgevoerd van het systeem in de auto (‘touchscreen’, van de navi zelf was geen update omdat daar de meest recente versie al van geïnstalleerd is). Sindsdien geven de parkeersensoren geen geluid meer…
      – Alle instellingen gecontroleerd (auto heeft toestemming om gegevens en locatie te delen, telefoon heeft toestemming om internet met de auto te delen via bluetooth tethering, ze ‘herkennen’ elkaar ook).
      – Alle services staan op ‘actief’, maar ze doen het geen van allen: de Live Navigatie Plus niet, het op afstand kunnen starten van de airco en het op afstand kunnen zien of de auto al klaar is met laden (e-Remote Control) niet…
      – De batterij status info in de app is al sinds 27 juni onveranderd. Verversen kan, maar dan krijg ik de info van 27 juni nog eens. Sindsdien lijkt de communicatie tussen app en auto dus verstoord, ware het niet dat ritgegevens en kilometerstand nog wèl gewoon actueel bijgehouden worden.

Kortom, ik zal ermee langs de dealer moeten een keer, maar daar zie ik nu al tegen op. Heb geen heel hoge pet op van de kennis daar. Daarom ook mijn licht hier eens opsteken. Zijn er mensen die dit herkennen? Soortgelijke ervaringen (en de oplossing!) zijn zeer welkom.

j.ko
      Deelnemer

Nou, de wonderen zijn de wereld nog niet uit… vandaag zag ik onderweg ineens een rode streep verschijnen op het Opel navigatiescherm: verkeersinformatie! Van TomTom! Hoera! Het werkt weer allemaal, ook het op afstand bekijken van de batterijstatus (e-Remote) werkt ineens weer. Hartstikke fijn natuurlijk, maar waarom het er nou twee weken uit lag… zullen we nooit weten. Ik ben in elk geval blij dat het weer werkt. Scheelt me ook weer een rit naar de dealer.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.