Forumindex › Forums › Modellen › Astra › mogelijkheid ombouwen stekker TID naar MID
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2010 om 12:19 #17218348
Voor alle opel-freaks met de goeie bedoelingen;)
Ik wil graag een orgi navi systeem gaan inbouwen
ik heb nu een schermpje waar alleen tijd en datum en temp van af te lezen is.
Ik sprak met BAS REIJNDERS ook wel een bekende op deze site. Hij zei tegen mij moet je deze vraag effe uitzetten op deze site om mee te beginnen ( hier komt de vraag )1 Check dan eerst even bij de astra kenners hoe je je stekker voorbereid voor MID.
Dan heb je ook verbruik e.d. in je scherm.
En volgends hem heb ik nu een TID in de auto.
Is dit mogelijk ????
Ik zou graag de radio ncdr 1100 of ncdr 1500 met kleirenscherm in willen bouwen,athans met mensen die er verstand van hebben bas gaf zijn medewerking al toe ( heel tof van hem :D)
Hopelijk willen heel veel mensen reageren
Alvast bedankt iedereen!!!!!!!!!!
8 maart 2010 om 16:40 #17626567gaat het om een Astra F of G of H??
Willem
8 maart 2010 om 17:47 #17626568om een astra G uit 2002
had jou zelf ook al een mailtje gestuurd;)
mis wat duidelijker,ook of de sensoren der al voor de MID al voor zitten bewerkt
maar gewoon aangesloten zijn. hoor je wel vaker vandaar8 maart 2010 om 19:07 #17626569Sensoren, zijn nooit aanwezig indien een TID gemonteerd zit.
De stekkers voor MID / GID / CID zijn ook niet voorbereid in de astra-G.
BC is geheel niet voorbekabeld.
is een aardige klus al met al..
Willem
8 maart 2010 om 19:21 #17626570Mocht je dat willen gaan doen dan heb je naast het scherm (CID) en de radio (ncdr 1100 of ncdr 1500) ook nog de RGB kabel (die tussen de radio en je scherm zit) en een aangepast CID middenconsole nodig .
Er zit veel (lees heel veel) werk in het ombouwen van een TID naar een CID.
Je zult signaalgevers moeten regelen voor zowel je oliepeil, ruitensproeierpeil enz enz.Reken op een aanschafprijs van zeker € 500,- a € 600,- voor zowel een 2de hands radio & CID. Daar komt dan je RGB kabel, middenconsole. kabelboom, signaalgevers ed nog bij.
Volgens mij moet dan zowel de NCDR als het scherm bij elkaar horen en zijn uitgelezen / vrijgegeven zijn uit de vorige auto (weet ik niet 100% zeker).Na een aantal dagen werk en zeker € 500,- verder kan je nog steeds geen MP3 of DVD afspelen en zul je ook op zoek moeten naar recente kaarten aangezien de laatst bijgeleverde kaarten in 2004 zijn uitgegeven.
Al met als kun je mijn inziens dan beter je geld uitgeven aan een 1 Din Navi klapscherm of met een beetje creativiteit een TomTom in een CID middenconsole gaan bouwen.
Sucses met je keuze !
Gr. Arjan
8 maart 2010 om 19:41 #17626571nou dan zie ik er maar vvan af.
ik dacht dat allemaal al een beetje,maar een beetje uitvogelen kan geen kwaad.
maar dat idee juffer is wel slim zal is een beetje rond snuffelen is opzicht niet moeilijk
bedant allemaal weer
8 maart 2010 om 19:46 #17626572Er zijn er bij ons al een aantal die dat op die manier hebben gedaan :
Juffer1 (ikzelf)
Murdock (Bas)8 maart 2010 om 20:11 #17626573origineel gepost door Juffer1
Mocht je dat willen gaan doen dan heb je naast het scherm (CID) en de radio (ncdr 1100 of ncdr 1500) ook nog de RGB kabel (die tussen de radio en je scherm zit) en een aangepast CID middenconsole nodig .Er zit veel (lees heel veel) werk in het ombouwen van een TID naar een CID.
Je zult signaalgevers moeten regelen voor zowel je oliepeil, ruitensproeierpeil enz enz.Reken op een aanschafprijs van zeker € 500,- a € 600,- voor zowel een 2de hands radio & CID. Daar komt dan je RGB kabel, middenconsole. kabelboom, signaalgevers ed nog bij.
Volgens mij moet dan zowel de NCDR als het scherm bij elkaar horen en zijn uitgelezen / vrijgegeven zijn uit de vorige auto (weet ik niet 100% zeker).Na een aantal dagen werk en zeker € 500,- verder kan je nog steeds geen MP3 of DVD afspelen en zul je ook op zoek moeten naar recente kaarten aangezien de laatst bijgeleverde kaarten in 2004 zijn uitgegeven.
Al met als kun je mijn inziens dan beter je geld uitgeven aan een 1 Din Navi klapscherm of met een beetje creativiteit een TomTom in een CID middenconsole gaan bouwen.
Sucses met je keuze !
Gr. Arjan
Kijk . . . en daarom moest hij van mij het hier even checken hoeveel werk het is om die sensoren te bekabelen ;).
ik heb het wel leuk kunnen doen, bij mij was alles al voorbekabeld vanuit mijn MID.
Die RGB kabel kun je integreren in een adapterkabel van 26 polig naar 36 polig.
Het is geen losse kabel zoals die bij de CD70/DVD90.En wat die kaarten betreft.
Ik heb 2 maandjes terug gewoon de 2009/2010 Navteq kaarten van Usenet gedownload.
8 cd’s gratizzzzzzzzz king:Daarentegen vind ik het nog steeds een VERDOMD goed systeem hoor voor de tijd van spreken TOCH 2000/2001!!
Maar jullie verhaal zo te lezen en hij toch alleen maar een TID heeft, kun je inderdaad beter een Tomtom inbouwen in zo’n middenpaneel. Het enige wat je dan nog mist is buiten temperatuur.
8 maart 2010 om 20:18 #17626574Ook de temperatuur hoef je niet te missen : je hebt nog 1 din vak over en als je toch aan het knutselen bent ;)
8 maart 2010 om 20:27 #17626575nou kijk aan dan :)
8 maart 2010 om 21:01 #17626576misschien heb je hier wat aan, heb je de stekkerbegeleiding.
als je een display kunt vinden + NCDR radio, dan is de rest prima te doen. er was ook zo’n site waar de hele ombouw tot in detail stond beschreven (in het duits), maar die kan ik zo even niet vinden.
ik vind het zelf echt super mooi in mijn auto, maar je ziet wel dat het gedateerd begint te raken. gelukkig zijn er nog steeds nieuwe kaarten van te krijgen. maandje terug is er weer een navikaart van 2009/2010 uit gekomen voor de NCDR navigatie van opel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.