Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Mogelijkheden remmen corsa b
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 april 2014 om 17:37 #18228134
@joop1970 wrote:
Zou de zuigers even uit de klauwen halen, wil nog wel is wat roest op de zuigers zitten. Even netjes invetten met REMMEN vet en weer terug schuiven.
Ook een flesje remvloeistof is handig.Remmenvloeistof wist ik inderdaad, de zuigers even invetten had ik niet aan gedacht. Wil ze waarschijnlijk eerst rood(?) spuiten dus ik neem aan dat de zuigers er dan zowieso uit moeten
11 april 2014 om 19:35 #18228135Hoeft niet hoor maar dan krijg je het wel een stuk schoner. Gaat er meer om dat als de zuiger geroest is dat hij scheef kan gaan remmen. Beetje zonde van je nieuwe remmen.
12 april 2014 om 20:32 #18228136Misschien grotere bekrachtiger en verdeler?
naar mijn mening remt dat super.
mijn setup die overkill is, mar gewoon als hobbymatig en voor shows super:
Meriva geboorde schijven
calibra turbo klauwenachteras geboorde kadett gsi schijvwn met klauwen.
kadett gsi16v remvekrachtiger en verdeler met remdrukbegrensers voor de achteras.
heb er in de tij dat k er nog mee reed meerdere noods stops mee gemaakt. Remt werkelijk subliem.
wat ik mij afvraag, im heb bevoorveeld massieve remschijven op mijn x12xe uit 2000.
remt wel lekker. Maar kan beter ivm brede wielen.gaat hwt werkelijk beter remmen met 2.0 schijven en klauwen?
Ivm kleine rembekrachtiger?De klauwen van de 2.0l zijn veel groter, dus je moet harder drukken voor een goed remeffect toch?
13 april 2014 om 19:51 #18228137Wil je een keer komen remmen met Mijn Corsa dan, Moet je wel uitkijken, je hebt zo je neus IN de Airbag, hangt in de gordel, Of trekt een paar knappe Strepen.
Ik ben van een Zeer goed Remmende Set 236×10 Massief (1.5TD) (Remde al een Stuk Beter, Zuiverder, Doseerbaarder, Harder als de 256×20 remmen op Mijn Zus dr GSi), naar een Zeer Gangbare 256×24 (2.0 / GSi / Calibra etc etc.) remmen set van een Astra-F 1.6 16V (zit op Alle 1.6 16V modellen van de Astra-F) af.
Deze set voorzien van een Set nieuwe Bosch Schijven en TRW-Cotex Blokken.Willem
14 april 2014 om 15:31 #18228138zolang je niets aan je bekrachtiger of hoofremcilinder veranderd, zul je alsnog hard op je pedaaltje moeten trappen.
als zet je er girling remmen op.
ik had 304mm (meen ik zo even uit mijn hoofd) girling remmen op mijn corsa b v6, maar wel icm met rembekrachtiger van een senator(dubbel membraam) en hoofdremcilinder van een omega of senator (al lang geleden).
dat remde vies hard.
Wim: valt me wel op dat jij eigenlijk altijd het beste, snelste en schoonste hebt…
elke reactie gaat over je eigen superauto’s, of die van je zwager van de kennis van de buurman die je in onderhoud hebt.14 april 2014 om 16:40 #18228139Je mag komen rijden, Ben er zelf verbaasd over het verschil met remmen tov wat er op zat, en dat remde zeker al niet verkeerd!! in vergelijking met de Velen Corsa’s B waar ik in gereden heb.
Tijdens die rit kan je ook gelijk eens zien wat de motortemperatuur doet van mijn dieseltje, daar mankeert tenslotte echt niks aan, zeker niet nu met de Lange bak erop.
Dan kan je opmerken dat ook Mijn Corsa Zeker niet Perfect is, Met Kromme Remtrommels, Goeiekope Bandjes, En een Onderstel dat merkbaar de 300.000km is gepasseerd.Maar hij remt nu gewoon Super lekker, Heel mooi korte pedaalslag, Direct maar goed reageren.
t ding van mijn Zwager, Die heeft nu net een Kapotte HRC, kan straks eens vergelijken, met een met nieuwe HRC.
Remt deze ook Beter straks, zal die van mijn Zus ook voorzien worden van een Nieuwe HRC.Ik moet overigens bij de Vectra met rondom nieuwe Remmerij en Dubbele Bekrachtiger Harder stampen om te stoppen als met de Corsa.
Ik merk in ieder geval dat ie knap beter remt als ie deed, en dan remde deze al harder als die van mijn Zwager (Zelfde auto, Zelfde remmen, alleen heeft hij ABS op zijn TD, Ook die van Mijn Zus remde minder dan de mijne, totdat de boel vervangen werd, die remt nu wel goed, maar zeker niet zo strak als mijn Corsa, Staan bijde op nieuwe voorremmen, zelfde merk schijven en blokken, Haar corsa heeft dus de 256x20mm remmen, ik de 256x24mm, zij heeft ABS, ik niet.
Ik weet niet wat ABS van invloed kan hebben om welke reden dan ook, op de Remkracht, maar lijkt mij niet dat ie daardoor minder moet gaan Remmen.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.