Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Mogelijkheden remmen corsa b
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2014 om 22:50 #17265183
Mijn remblokken aan de voorzijde zijn bijna op (1mm), en nou vroeg ik mij af wat de mogelijkheden zijn voor een eventuele remmenupgrade aan de voorzijde. Misschien dat ik terwijl ik bezig ben ook kortere veren ga plaatsen maar dat weet ik nog niet.
Mijn vraag is dus wat er mogelijk is qua remmen voor een upgrade zonder al teveel aanpassingen?
De velgen die zowieso moeten passen zijn 15″ ET35. In de winter rijdt ik met 14″ maar die banden zijn toch versleten dus de volgende winter misschien ook wel 15″ (of 16″ zomerwielen :jerry )
9 april 2014 om 07:11 #18228110Zonder aanpassingen? Defitige remblokken (Ferodo nummer ken ik niet vanbuiten DS2500?) en deftige remschijven (geboord en gegroefd)
Met aanpassingen: Kadett en Astra Gsi remmerij maar denk dan aan remklauwen, schijven, blokken…
9 april 2014 om 09:13 #18228111Neem gen geboorde schijven, dat druk ik je op het hart.
Weggegooid geld, en gevaarlijk ook nog.
De geboorde schijven hebben nogal de neiging te gaan scheuren.Neem een set gewone remmerij van een Astra gsi bijv. Dat remt als super op een corsa
Of de Calibra turbo remmen met meriva schijven.
Maar ga je een motorombouw doen? Zo nee, lekker. In deze remmen blijven.
Je kunt ook een setje “grooved and dimpled” schijven zoeken. En dan een lekker setje blokken erbij.
Maar het is allemaal zinloos als je gewoon je stads en snelweg kilometers blijft maken.
Spul is duurder, en slijt over het algemeen harder (blokken zijn zachter)
9 april 2014 om 10:15 #18228112Ook zonder motor ombouw remt een astra gsi set veel fijner. Heb het ook op corsas van vrienden gezet. Ksoten is 30 euro voor een set klauwen en 70-80 euro voor remmen en blokken plus een spuitbusje verf.
9 april 2014 om 11:24 #18228113Astra GSI remmen is een fijne optie voor de Corsa. Kocht zelf een setje klauwen, als nieuwe blokken en schijven voor weinig. Montage is heel eenvoudig als je weet wat je doet. De ouwe remmenset leverde meer op dan de Astra set kostte, das was het voor mij een upgrade met geld toe :wors
9 april 2014 om 17:56 #18228114Check eerst is wat voor remschijven je nu er op hebt zitten qua maat (236 of 256mm).
Als je die laatste hebt, dan kan je prima volstaan met een setje goede sportschijven en blokken.
Heb je die niet en wil je nog iets beter zoek dan de 2 liter remklauwen (Kadett / Astra GSi, Vectra, Calibra) en zet die erop met een setje goede sportschijven en blokken.
Daarnaast zegt iemand hier dat je niet geboord en gegroefd moet zijn, daar ben ik het niet mee eens.
Heb nog nooit problemen gehad met geboorde en gegroefde sportschijven, en ik belast ze toch altijd aardig op de Ring en met de dragraces.Gegroefd zou ik altijd nemen, dan kunnen je blokken niet verglazen en het voert ook het remstof en hitte beter af.
Gedimplede schijven zijn onzin, dan kan de hete lucht en remstof nog niet weg en hoopt het op in de dimples.
Ow ja en investeer in een setje staal omvlochten remslangen rondom, kost wat, maar je merkt het echt tov je oude rubberen slangetjes.
En wanneer heb je voor het laatst je remvloeistof vervangen :vertag
9 april 2014 om 18:02 #18228115Standaard op de 1.4 16v is 236mm
9 april 2014 om 20:56 #18228116Bedankt in ieder geval al voor vele reacties! Maakt zo’n forum erg handig natuurlijk.
Andere motor ben ik niet van plan. Het idee kwam vooral in me op omdat ik er toch al aan moet beginnen, dan misschien maar meteen een upgrade. Maar wat ik hier dus lees is:
Optie 1: gewoon de remblokken vervangen
Optie 2: betere (duurdere) blokken plaatsen en eventueel gegroefde/geboorde schijven in dezelfde maat als nu (236mm)
Optie 3: andere schijven, blokken en klauwen van bijvoorbeeld een astra gsi.Het verven wat iemand al eerder noemde is ook zeker een leuke optie waar ik zelf ook al aan dacht.
Dan ga ik even in beraad voor mezelf en beslis ik binnenkort wel wat ik doe. Heb nooit problemen gehad met te weinig remkracht maar meer is natuurlijk nooit verkeerd. Daarbij vult het de ruimte achter het wiel net wat mooier als er grotere schijven achter zitten:)
Bedankt in ieder geval :thumbup
Overigens, is het verschil vsn mijn remmen groot met die van een corsa b gsi? (256mm) anders is dat natuurlijk ook een optie.
9 april 2014 om 21:00 #18228117Ik heb nu ook een Set 256×24 van de Astra-F (Gsi remmen noemen ze het, maar ze zitten ook op Elke 1.6 16V en 1.8 16V), Dat remt ook knap harder als de 256×20 van de Corsa-B GSi (die heeft mijn zus toevallig, met zelfde merk Blokken en Schijven als ik nu op de Corsa-B Diesel heb).
Willem
10 april 2014 om 08:16 #18228118Nog een vraag:
Zijn de remmen van een astra gsi 8v hetzelfde als die van een 16v?
Kan deze overnemen:
http://m.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m797733876-opel-astra-f-gsi-2-0-8v-16v-remschijven-remblokken-nieuw.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Staat echter bij 8v/16v dus daarom de vraag.
Zijn dit de 256×24 remmen waar jij het over hebt wim?
Heb gemaild en hij heeft ook nog remklauwen dus dan heb ik alles compleet toch?Alvast bedankt :thumbup
10 april 2014 om 10:31 #18228119Zo te zien zijn dat dezelfde, vraag anders even naar de afmetingen dan weet je het zeker.
10 april 2014 om 11:03 #18228120de C20NE 8v had 256×22 remmen
de C20XE 16v had 256×24 remmen10 april 2014 om 11:09 #18228121de klauwen en blokken zijn wel hetzelfde.
10 april 2014 om 11:47 #18228122Lijkt me stug dat dikte verschil. Beetje kansloos om dat zo te ontwerpen voor hetzelfde type auto.
10 april 2014 om 11:59 #18228123@freek corsa wrote:
de C20NE 8v had 256×22 remmen
de C20XE 16v had 256×24 remmenVoorremschijven van de onderstaande Astra-f zijn 256x24mm:
Alle 1.6 16v
Alle 1.8 16v
Alle 2.0i
Alle 2.0 16vKan echt nergens iets vinden over 22mm dikke schijven.
Op de klauwen die ik van een astra-f 2.0 8v gsi afgehaald had, en op mijn combo gezet had gingen ook de voorgeschreven 256×24 schijven.
Betreft remkracht verschil in dr 20mm en 24mm versie verbaasd mij ook ten zeerste.
Van bijde zijn de klauwen goed gangbaar.
Op beide zijn bosch schijven en trw-cotex blokken op gegaan.Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
10 april 2014 om 12:09 #18228124Ik had remklauwen van een kadett E 8v GSI daar konden geen nieuwe remblokken en schijven van een 16v in.
Volgens misterauto heeft die gewoon 24mm schijven, apart.
Ik weet zeker dat het toen (8 jaar geleden) niet heeft gepast.
Maar als het wel past, dan is het toch alleen maar makkelijker king:
10 april 2014 om 12:42 #18228125Ik heb nooit problemen gehad met remblokken passen in dit type klauw.
Ook delen ze veelal hetzelfde onderdeelnummer
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
10 april 2014 om 13:02 #18228126Ik heb inderdaad de onderdeelnummers vergeleken, hier zat een verschil in.
Misschien heb ik die foto nog ergens op photobucket staan.
10 april 2014 om 13:42 #18228127Kadett zou ik niet durven zeggen, vectra a1 1987 20ne en 20seh hadden wel 24mm klauwen
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
10 april 2014 om 16:56 #18228128Betreft remkracht verschil in dr 20mm en 24mm versie verbaasd mij ook ten zeerste.
Van bijde zijn de klauwen goed gangbaar.
Op beide zijn bosch schijven en trw-cotex blokken op gegaan.Remblokje van de 24mm dikke schijven is wel groter.
10 april 2014 om 19:06 #18228129ik kan brembo max geventileerde en gegroefde schijven met ferrodo blokken zeer aanraden
met mn klauwen komende van een hier bekende astra gsi (voormalig) x20xev
remt dat heul goed :thumb10 april 2014 om 19:23 #18228130Ik had er ook ferodo blokken opzetten maar dat zorgde na een snelwegsessie in Duitsland voor trillende remmen. Daarna gewoon originele Opel remblokken erop gezet ( de dure variant) en dat remt net zo hard.
Je hebt van die mensen die rijden met circuitblokken rond. Ja maar het remt heel hard als het warm is, helaas koelt het ook heel snel weer af. Daar heb je echt geen drol aan voor op de openbare weg. remblokken die op moeten warmen. Op een circuit is dat een ander verhaal.
10 april 2014 om 19:40 #18228131Heb er geen last van, en rij best agressief
niet voor niets mn remmen aangepast :D10 april 2014 om 20:58 #18228132Dank, dank voor alle reacties haha. Ik denk dat gsi remmen op een 90 pk corsa’tje meer dan genoeg is haha.
Ik ga ze eind volgende week of de week erop ophalen. Schijven, klauwen en blokken. Heb ik zo alles compleet of moet ik nog ergens aan denken?
10 april 2014 om 22:40 #18228133Zou de zuigers even uit de klauwen halen, wil nog wel is wat roest op de zuigers zitten. Even netjes invetten met REMMEN vet en weer terug schuiven.
Ook een flesje remvloeistof is handig. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.