mogelijke prestaties..NIEUWE VRAAG!

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) mogelijke prestaties..NIEUWE VRAAG!

• Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 26 tot 48 (van in totaal 48)
  • Auteur
    Miruni
    Deelnemer

Ik had inderdaad van tevoren al de auto op de bank afgesteld. Dus de chip op maat geschreven.

Deze pk’s zijn dus puur alleen door het bewerken van de kop.

Op het moment ben ik een andere inlaat aan het maken.
      Het hem al voor zo’n 85% klaar.

Hierna gaat hij weer op de bank om hem opnieuw af te stellen en te kijken hoeveel ik hiermee hebt gewonnen.:vertag

sw16v
      Deelnemer

oke duidelijk!

:thumbup

lenblij

nieuwe vraag!

hoeveel kan ik mijn vliegwiel max afdraaien,
          en hoeveel minimaal (dat je iets sneller op toeren komt)

LET OP! het is voor de cross
          met een sterkere motor die dus hoog in toeren trekt, icm een iets lichter vliegwiel probeer ik dus sneller in het hoge toeren gebied te komen. Is dit een correcte redenatie?>

Bart Hoedemaker

Nou je zegt dat je al andere nokkenassen hebt in je 1ste berichtje zover ik leest. Maar dit verbetert de ademhaling van je blokje op hoge toeren, aangezien je hem met de cross toch wel vloert, zou je een nokkenas met een lange openingsduratie kunnen proberen.

Miruni
            Deelnemer

Ik heb zelf het vliegwiel tot 4,2 kg afgedraaidt.
              Wel opletten dat je hem niet te ver na binnen afdraaidt.
              Omdat hij dan op die plek te dun wordt.

Je kunt hem iets zwaarder houden.
              Je moet hem niet te veel afdraaien want dan kun je niet
              zo gemakkelijk meer in de twee starten.

mayhem

kilotje of 5,5 is zat. mijne is ook zoiets (by biesheuvel laten doen) en vliegt omhoog in toeren

KadettGSI

Voor de cross zou ik van het vliegwiel afblijven, als je in zware grond komt helpt je vliegwiel de motor rond te gooien, als jezo’n licht viegwieltje het valt ie gewoon dood in die stukken, dat was tenminste mijn ervaring ermee, voor op kleibanen is het wel goed, dus ligt er een beetje aan waar je overal zoekt te rijden…

lenblij

Dac en Nac, en mis wel NK dus een flink aantal kleibanen idg,

ik ga er is over denken en een 300 gram er af halen heeft weinig zin dus?

TRPower

3 ons heeft totaal geen zin

mocht je nu een kom wiel aan je blok hebben,vervang hem dan voor een platte, die is wel lichter

Deactivated2

origineel gepost door Project
                        Wel natuurlijk de chip zelf weer op maat geschreven anders kwam het niet goed.

niet meer weggeven hé

anders gaat er weer iemand anders mee pronken:vertag [/quote]

Sorry hoor,maar de chips van miruni zijn ook niet al te best.
                        Ik heb een chip uitgelezen van miruni en laten onderzoeken,hier de reactie

de rpm limiter staat op 9200. Dan heb je nog een hardcut die schakelt ook de brandstof uit als je meer dan 1seconde (in dit geval 6800) op te hoge toeren blijft hangen. Nu is het zo dat dit bij Opel niet altijd actief is in de software. De optie staat er wel in met alle getallen. Alleen een praktijk test kan het bewijzen.

VERDER IS DIT NIET DOOR EEN ECHTE TUNER GEMAAKT!!!!

Standaard zijn namelijk auto’s tegen het top toerental altijd erg rijk dus bij tuning hoef je het mengsel dan ook niet te verrijken in dat gebied. In deelast overal 5% optellen is lekker makkelijk maar nergens op gebaseerd. Als je afremt op de motor heeft ie ineens niet meer brandstof nodig????? (als is het wel leuk voor het plubliek die vlammen uit de uitlaat).

Met een standaard motor moet je ook niet zomaar de toeren begrenzer op 9200 zetten dat slaat nergens op.

Overigens voor cross mag hij best wel wat rijk staan en ook de ontsteking aan de vroege kant. De volgas acceleratie’s zijn vaak erg kort, maar wel zwaar, dat ligt wel weer aan de baan natuurlijk.

Duidelijke taal dus.
                        Checksume was niet herberekend en gewoon passend gemaakt.

ik had allemaal verhalen gehoord waaruit bleek dat hij goede chips maakte,maar helaas,de info wat de chip geeft spreekt dit zwaar tegen,de auto kan wel goed rijden,maar buiten dat zijn er belangrijkere dingen die spelen….

Dus pas hem aan voordat iemand een chip jat,anders verkoopt iedereen dadelijk zo’n chips,beetje zonde…

stoppelflieger

Beste cabriobully,
                          Het valt me op dat jij nogal aanschopt tegen mensen die wel degelijk weten waar ze het over hebben….
                          Het tunen leer je niet in 2weken;)
                          Misschien is die chip er een uit de begin periode van ruud.
                          En daar komt bij zie jij ruud adverteren met IK KAN CHIPTUNEN??
                          nee dus mensen komen naar hem toe,en hierdoor kan hij zijn kennis verder ontwikkelen.
                          Pas als hij zijn eigen bedrijf start mag je verder zeiken.
                          netzoals je Vmax aanvalt en EDS prijst,waardacht je dat eds de meeste kennis van heeft?
                          leer eerst zelf maar eens een auto opbouwen endergelijke voor je iemand op zijn tenen trapt.
                          gr stoppel

Deactivated2

origineel gepost door stoppelflieger
                            Beste cabriobully,
                            Het valt me op dat jij nogal aanschopt tegen mensen die wel degelijk weten waar ze het over hebben….

Dit zijn jou woorden,vriend van ruud!!

Het tunen leer je niet in 2weken;)

dit leer je zeker niet in twee weken,maar om dan chips te maken en mensen als (proefkonijn ermee rond te laten rijden beetje zonde he?

Misschien is die chip er een uit de begin periode van ruud.
                            En daar komt bij zie jij ruud adverteren met IK KAN CHIPTUNEN??

Dat zal die vast niet zeggen,maar hij zegt ook niet erbij dat hij het nog niet allemaal weet en nog druk aan het leren is ervoor….

netzoals je Vmax aanvalt en EDS prijst,waardacht je dat eds de meeste kennis van heeft?

Luister het zijn gewoon feiten,kees de vmax phase 2 chip uit voor de C20LET blijkt dat dit doodleuk een stukje software is wat gewoon overal te downloaden is op google!!!!
                            EDS heeft,en gebruikt geen standaard data en vraagt er veel geld voor…

leer eerst zelf maar eens een auto opbouwen endergelijke voor je iemand op zijn tenen trapt.
                            gr stoppel

Wat dit betrefd,ik mag zelf weten hoe ik mijn zaken doe,en als ik liever ERVAREN mensen betaal om mijn auto te maken,dan doe ik dat,ik kan me wel bezig houden met andere dingen.
                            En waarom zo moeilijk doen met dat chiptunen,zoek een pro die al 40 jaar zich bezighoud met tunen,koop de bestanden bij hem,ben je in een x klaar en heb je een goed product.

Dus indd ik betaal liever veel geld voor mijn data en verkoop goede data dan dat ik zelf wat ga aankloten,want ik ben er eerlijk in,ik zou me de tijd er niet eens voor nemen om mij erin te verdiepen.

Nogmaals dit zijn gewoon de feiten,dus hoef je mij niet aan te vallen als ik iets over jou vriend zegt,want jullie kopen zelf ook chips van andere tuners en lezen ze uit en ga dit niet ontkennen!!!!!

Dit is ook het laatste wat ik hierover zeg anders word het weer een ellen lang discussietopic.

stoppelflieger

kijk je moet het niet zien als een persoonlijke aanval.
                              Maar feit is wel dat als je dus een product/dienst van iemand hebt gekocht je als er iets mis mee is die persoon zelf daarop aanspreekt.
                              En dit niet op een forum plaatst….
                              En niemand is een proefkonijn,er werd pas gechipt toen de kennis voldoende was.
                              En natuurlijk leer je dan wat bij,das toch logisch.
                              Maar om te zeggen dat klanten proefkonijnen zijn:sleeping
                              Verder succes ermee ik heb mijn zegje gedaan.

Miruni
                              Deelnemer

origineel gepost door cabriobully

niet meer weggeven hé

anders gaat er weer iemand anders mee pronken:vertag

de rpm limiter staat op 9200. Dan heb je nog een hardcut die schakelt ook de brandstof uit als je meer dan 1seconde (in dit geval 6800) op te hoge toeren blijft hangen. Nu is het zo dat dit bij Opel niet altijd actief is in de software. De optie staat er wel in met alle getallen. Alleen een praktijk test kan het bewijzen.

Standaard zijn namelijk auto’s tegen het top toerental altijd erg rijk dus bij tuning hoef je het mengsel dan ook niet te verrijken in dat gebied. In deelast overal 5% optellen is lekker makkelijk maar nergens op gebaseerd. Als je afremt op de motor heeft ie ineens niet meer brandstof nodig????? (als is het wel leuk voor het plubliek die vlammen uit de uitlaat).

Met een standaard motor moet je ook niet zomaar de toeren begrenzer op 9200 zetten dat slaat nergens op.

Overigens voor cross mag hij best wel wat rijk staan en ook de ontsteking aan de vroege kant. De volgas acceleratie’s zijn vaak erg kort, maar wel zwaar, dat ligt wel weer aan de baan natuurlijk.

Duidelijke taal dus.

ik had allemaal verhalen gehoord waaruit bleek dat hij goede chips maakte,maar helaas,de info wat de chip geeft spreekt dit zwaar tegen,de auto kan wel goed rijden,maar buiten dat zijn er belangrijkere dingen die spelen….

Dus pas hem aan voordat iemand een chip jat,anders verkoopt iedereen dadelijk zo’n chips,beetje zonde…

[/quote]

Zozo:P:P

Teneerste:
                                Ik heb nog nooit een toerenbegrenzer van een C20XE op 9200 toeren gezet.
                                Dus hoe je aan dit getal kom??
                                Ik zet ze 9 van de 10 keer op 7600 toeren als er tenminste een snelle
                                nokkenas is gemonteerd. Bij een org. motor heeft zelfs dit niet echt veel zin.
                                En inderdaad heb je ook een hardcut: En ja die weet ik ook te vinden. Die staat namelijk
                                2 regels verder dan de normale begrenzer.

Tentweede:
                                Je kunt niet zomaar zeggen dan je meer of minder brandstof moet inprogrammeren.
                                Ik heb nog geen enkele auto op de rollenbank gehad met dezelfde setup
                                waarbij ik dezelfde brandstofmappen kon gebruiken.

Plus ik schrijf altijd de mappen verder omhoog. Normaal
                                stopt een brandstofvollastmap bij 6640tpm (bij de meeste softwareversies)
                                deze schrijf ik dan door tot de toerenbegrenzer. En dat is wat de “slechte” tuners niet kunnen / doen.

Tenderde:
                                Ik heb altijd van het begin de checksumm berekend en niet OPGEVULD.
                                Ik weet van waar tot waar de checksum loopt en waar ik hem in de software moet wegschrijven.
                                Dit wist ik al voordat ik uberhaupt chips verkocht.
                                En ik heb al verschillende jaren het chiptuning programma WINOLS die het zelf berekent.

Tenvierde:
                                Ik heb een beveiliging onder mijn chip zitten. Dus hoe je hem kunt uitlezen?

Ik weet niet hoe je aan deze software kom maar hij is niet van mij:P:P
                                Als je fatsoen hebt dan stuur je me die software op!!
                                Misschien dat ik er nog wat van leren:cool::cool:

PS.
                                Ik zat al te wachten wanneer iemand mij ging afzeiken.
                                Als je gewoon je best doet en veel geld en tijd in je werk steekt waardoor
                                je de resultaten haalt welke je wilt halen dan is er altijd wel
                                iemand die jaloers wordt en probeert de reputatie van diegene neer te halen.

Ik vind het wel jammer dat je me al zo’n 20 pm’s hebt gestuurd over het
                                afgelopen jaar met vragen die ik je elke keer netjes hebt beantwoord.

Ik ben blij dat ik eigenlijk alleen maar tevreden klanten hebt.
                                En als er een keer wat is dan probeer ik dat altijd netjes op te lossen.

Deactivated2

origineel gepost door stoppelflieger
                                  En niemand is een proefkonijn,er werd pas gechipt toen de kennis voldoende was

Waarom zijn de racechips dan verkocht?????
                                  toen was er nog niet voldoende kennis lijkt me dan?
                                  Terwijl die toch verkocht is geworden.

maar gelijk heb je zal zoiets niet meer op een forum plaatsen.

Deactivated2

luister ik hoef hier niet op in te gaan,dat jij ontkend dat je die chip gemaakt hebt zegt voldoende.

je hebt drie chips gemaakt,voor wie je deze gemaakt heb weet je zelf als je nadenkt maar al te best.
                                    De bestanden zijn ook wel meerdere malen aangepast omdat het niet wilde werken.

Het heeft niets met jaloezie te maken,ik zeg puur de feiten,en dat andere dan zeggen dat dit niet zo is beetje jammer.
                                    Data liegt niet!!!!!!

En kom niet met onzinverhalen van chipbeveiliging,want die haal ik je zo eruit.
                                    Stuur me het bestand en binnen 2 minuten heb je hem onbeveiligd terug…….
                                    heb je geen enkele kennis voor nodig,een eprom is te beveiliggen met de juiste apratuur,maar heb je de juiste brander en kennis,programma’s ook makkelijk eruit te halen.

Maar ik wil je de files best toesturen hoor,kun je zien dat je ze zelf gemaakt hebt.
                                    Ik ga niet zomaar dingen speculeren,en het was niet een directe aanval tegen jou.

mail me jou emailadres maar via u2u

freek corsa
                                    Deelnemer

Heren, het lijkt me verstandig dat deze discussie niet op het forum gevoerd word.

Corsa16V

Gaat dit om 1 chip of meerdere stuks? Ik heb mijn corsa bij Rudy laten chippen, en als die jongen niet wist waar hij mee bezig was mijn Corsa echt allang stukgelopen. Als je met lachgas rijd gaat het blok bij minste of geringste slechte afstelling kapot. Ik heb er al heel wat mee gereden en de resultaten van hieronder en een 13,2 op de 400 mtr met straatbanden vind ik zeker het
                                        melden waard. De volgende gaat weer naar rudy.

mayhem

mijne komt ook van rudy, en ook daar is niets mis mee.

wat ik toen begreep is dat ie eerst op eigen motoren en bij bekenden heeft getest voordat er voor anderen werd gechipt.
                                          ik heb hier 5 chips liggen van een tuningsbedrijf, die heb ik uit laten lezen door rudy, en die bleken door een beginner te zijn geschreven, wel goed ofzo, maar niet optimaal.

dr_antrax
                                          Deelnemer

origineel gepost door Miruni

origineel gepost door cabriobully

niet meer weggeven hé

anders gaat er weer iemand anders mee pronken:vertag

Duidelijke taal dus.

Zozo:P:P

Teneerste:
                                            Ik heb nog nooit een toerenbegrenzer van een C20XE op 9200 toeren gezet.
                                            Dus hoe je aan dit getal kom??
                                            Ik zet ze 9 van de 10 keer op 7600 toeren als er tenminste een snelle
                                            nokkenas is gemonteerd. Bij een org. motor heeft zelfs dit niet echt veel zin.
                                            En inderdaad heb je ook een hardcut: En ja die weet ik ook te vinden. Die staat namelijk
                                            2 regels verder dan de normale begrenzer.

Tentweede:
                                            Je kunt niet zomaar zeggen dan je meer of minder brandstof moet inprogrammeren.
                                            Ik heb nog geen enkele auto op de rollenbank gehad met dezelfde setup
                                            waarbij ik dezelfde brandstofmappen kon gebruiken.

Plus ik schrijf altijd de mappen verder omhoog. Normaal
                                            stopt een brandstofvollastmap bij 6640tpm (bij de meeste softwareversies)
                                            deze schrijf ik dan door tot de toerenbegrenzer. En dat is wat de “slechte” tuners niet kunnen / doen.

Tenderde:
                                            Ik heb altijd van het begin de checksumm berekend en niet OPGEVULD.
                                            Ik weet van waar tot waar de checksum loopt en waar ik hem in de software moet wegschrijven.
                                            Dit wist ik al voordat ik uberhaupt chips verkocht.
                                            En ik heb al verschillende jaren het chiptuning programma WINOLS die het zelf berekent.

Tenvierde:
                                            Ik heb een beveiliging onder mijn chip zitten. Dus hoe je hem kunt uitlezen?

Ik weet niet hoe je aan deze software kom maar hij is niet van mij:P:P
                                            Als je fatsoen hebt dan stuur je me die software op!!
                                            Misschien dat ik er nog wat van leren:cool::cool:

PS.
                                            Ik zat al te wachten wanneer iemand mij ging afzeiken.
                                            Als je gewoon je best doet en veel geld en tijd in je werk steekt waardoor
                                            je de resultaten haalt welke je wilt halen dan is er altijd wel
                                            iemand die jaloers wordt en probeert de reputatie van diegene neer te halen.
                                            Ik vind het wel jammer dat je me al zo’n 20 pm’s hebt gestuurd over het
                                            afgelopen jaar met vragen die ik je elke keer netjes hebt beantwoord.

Ik ben blij dat ik eigenlijk alleen maar tevreden klanten hebt.
                                            En als er een keer wat is dan probeer ik dat altijd netjes op te lossen. [/quote]

mijne is ook gechipt door miruni… en heb er alleen maar profijt van… sterker nog ik moet weer een afspraak maken voor me nieuwe motor die compleet bewerkt is… als je vragen of problemen hebt beantwoord hij ze allemaal…

dus ga zo door rudy :thumbup

kadett4x4
                                            Deelnemer

waar ging dit topic eigenlijk ook weer over.

groeten.

Corsa16V

Het ging ergens over, nu gaat het nergens meer over…

kadett4x4
                                                Deelnemer

even voor de mods, ruim de helft van dit topic op.
                                                  laat de jongens met hun chips een eigen klaag topic beginnen, dan kan dit topic weer gewoon verder.

groeten.

23 berichten aan het bekijken - 26 tot 48 (van in totaal 48)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.