Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Mogelijk of onmogelijk?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2012 om 18:00 #17992786
http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Attachment&attachmentID=93293″ onclick=”window.open(this.href);return false;
de eenige echte hier in 10 j x 17 en van achter geschroefd al vanaf 2008 die van edeltraudt en rs velgen zijn niks anders als mee lopers
19 februari 2012 om 18:25 #17992787@louwe
Beide, ik heb ff zitten lezen op de site van t bedrijf die ze voor edeltraut maakt.
Harten worden uit een plaat alu gesneden.19 februari 2012 om 20:43 #17992788AnoniemLid sinds:
1 January 1970@mayhem wrote:
@louwe
Beide, ik heb ff zitten lezen op de site van t bedrijf die ze voor edeltraut maakt.
Harten worden uit een plaat alu gesneden.ja dat bedoel ik dus
die van edeltraut dat zijn de 5 gaats ronalsover deze 4 gaats ronals ben ik nog niet cker van dat dat nieuw gefreezde harten zijn
of dat die uit de 14″ manta wielen gedraaid zijn :hmmz19 februari 2012 om 21:23 #17992789Kan haast niet anders, is vele malen meer werk, en die uren zullen toch moeten worden betaald.
Heb wel meer gehoord over bestaande wielen meerdelige te maken, maar heb nooit het productie proces ervan gezien.
19 februari 2012 om 22:34 #17992790ik wel
20 februari 2012 om 23:02 #17992791AnoniemLid sinds:
1 January 1970@mayhem wrote:
Kan haast niet anders, is vele malen meer werk, en die uren zullen toch moeten worden betaald.
Heb wel meer gehoord over bestaande wielen meerdelige te maken, maar heb nooit het productie proces ervan gezien.
ok moet haast wel is voor mij te vaag :shock:
t kwam bij me over dat je het wist ;)maar das niet geheel zo dus
maakt niet uit
zou enkelgraag weten of en zoja hoe de originele alu wielen 3 delig gemaakt zijn;)
mischien dat rekordhem wat duidelijkheid kan geven??
20 februari 2012 om 23:12 #17992792die van mijn zijn gegoten hiervoor moet een gietmal gemaakt worden en dit is niet goedkoop daarna worden ze bewerkt op een draaibank en er komt een boor programma aan te pas en daar de mijne van achter zijn verschroefd kommen er ook nog eens speciale gewinden bussen aan te pas.
de andere zijn gefreesd uit een stuk aluminiumplaat en er zijn er die de originele wielen afdraaien en er dan een buiten ring oplassen voor de driedelige bevestiging of zoals de driedelig fusch velgen hier wordt alleen de velg af gefreest.20 februari 2012 om 23:28 #17992793AnoniemLid sinds:
1 January 1970@rekordherm wrote:
die van mijn zijn gegoten hiervoor moet een gietmal gemaakt worden en dit is niet goedkoop daarna worden ze bewerkt op een draaibank en er komt een boor programma aan te pas en daar de mijne van achter zijn verschroefd kommen er ook nog eens speciale gewinden bussen aan te pas.
de andere zijn gefreesd uit een stuk aluminiumplaat en er zijn er die de originele wielen afdraaien en er dan een buiten ring oplassen voor de driedelige bevestiging of zoals de driedelig fusch velgen hier wordt alleen de velg af gefreest.wel zo,n beetje wat ik al verwacht had ;)
heb je toevallig ook een foto van jou wielen??? ;) :thumbof heb ik die al ergens gemist??
21 februari 2012 om 16:14 #17992795nee want op het ogenblik worden de velg harten gespoten in zilvergrijs. wel een paar foto,s van deze velgen
91/5 x 17 met 245 er banden
10j x 17 ook met 245 er banden om te testen op mijn rekord past goed alleen de mijne krijgen dan een grijs hart.
21 februari 2012 om 18:42 #17992796AnoniemLid sinds:
1 January 1970@rekordherm wrote:
nee want op het ogenblik worden de velg harten gespoten in zilvergrijs. wel een paar foto,s van deze velgen
91/5 x 17 met 245 er banden
10j x 17 ook met 245 er banden om te testen op mijn rekord past goed alleen de mijne krijgen dan een grijs hart.
:wors :wors :wors :wors
prachttig
heb zelf een set originele gehad8j x 15 en 10 j x 15
zaten toen onder m,n manta 400 r
heb de manta verkocht zonder de wielenen kreeg later een erg mooi bod op de set wielen
heb ze dus weggedaanmaar blijf het heel erg mooie wielen vinden
mischien voor mij wel t mooiste wiel ooit ;)
heb ze zelfs ff onder een d rekord / commodore gehad21 februari 2012 om 21:08 #17992794ja ik weet het het drie deelige idee stamt al af 2005 en in 2008 waren de eerste klaar helaas voor ons die de kleine man is werd dit idee al snel over genomen door de grotere mannen met geld zoals edeltraut en rs velgenshop en ook helaas werken deze sneller rs had maar twee maanden nodig om het idee te gebruiken en een velg te maken maar we gaan verder en hebben alweer nieuwe ideeën
21 februari 2012 om 21:15 #17992797AnoniemLid sinds:
1 January 1970@rekordherm wrote:
ja ik weet het het drie deelige idee stamt al af 2005 en in 2008 waren de eerste klaar helaas voor ons die de kleine man is werd dit idee al snel over genomen door de grotere mannen met geld zoals edeltraut en rs velgenshop en ook helaas werken deze sneller rs had maar twee maanden nodig om het idee te gebruiken en een velg te maken maar we gaan verder en hebben alweer nieuwe ideeën
:thumbup :thumb
heb zelf ook nog
van de ronal racings (honingraat)
de harten liggen
heb al jaren het idee om daar een stalen velg bij te maken op de breedte die ik wil
en daar eeen ring in lassen waar het hart op gemonteerd wordt
2 delige velg van maken zeg maarde losse randen voor deze wielen zijn ook nog al zeldzaam
omdat het aantal boutjes afwijkt van de veel voorkomende
daardoor zijn die randen zeldzaam en dus redelijk duurtzt wil ik m,n ascona 400RR op t circuit en voor driften inzetten
dan wil ik niet van die dure randen kapot rijdenook n reden dat ik m,n ronals toch maar weggedaan heb
zou t zonde vinden als ik daar 1 van kapot had gereden ;)21 februari 2012 om 23:17 #17992798ja drie deelige ronal racing heb ik ook nog in de maat 9j x16 op bbs schotels en met 120 x 5 schroef bevesting.
22 februari 2012 om 21:07 #17992799AnoniemLid sinds:
1 January 1970@rekordherm wrote:
ja drie deelige ronal racing heb ik ook nog in de maat 9j x16 op bbs schotels en met 120 x 5 schroef bevesting.
komt dat aantal boutjes over een dan bij jou??
meende dat de bbs schotels meer boutjes hadden dan de harten die ik heb liggenzijn wel 5×120 inderdaad ;)
oud plaatje
maar ze zien er nog net zo uit ;)
22 februari 2012 om 23:41 #17992800ook de ronal harten van mij zijn nieuw gegoten en dan bewerkt op een draaibank en daarna zijn de gaten geboord maar ik heb dan ook weer andere zal er eens een foto van maken.
24 februari 2012 om 09:13 #17992801AnoniemLid sinds:
1 January 1970@rekordherm wrote:
ook de ronal harten van mij zijn nieuw gegoten en dan bewerkt op een draaibank en daarna zijn de gaten geboord maar ik heb dan ook weer andere zal er eens een foto van maken.
ok dan heb je dus dat gaten
aangepast aan de bbs randen
dat verklaart wel t 1 en ander ;)plaatje is welkom :thumb
15 maart 2012 om 20:44 #17992802hier nog wat foto,s.
kijken of een 10j x 17 past
dit is dan weer de 91/2 j x 17 met 245 er banden.
en de ronal racing velgen in opbouw.7 augustus 2012 om 21:38 #17992803ze zijn nu klaar en gemonteerd.
20 augustus 2012 om 15:02 #17992804@DriesV wrote:
Ik zat met een zeer interrasante vraag :D
Is het mogelijk om het hart van een gewone velg te laten uitdraaien zodat je enkel het hart nog overhoudt, het hart dan laten boren zodat je rondom boutjes kan zetten en dit hart dan monteren op de binnen en buitenringen van een 3-delige velg?Zal er even foto bijzetten om het duidelijk te maken :D
ik denk van deze niet als je de hele rand wegdraait en alleen het hart over wilt houden draai je dus ook wat van de spaak weg en die is hol aan de achterzijde :hmmz
20 augustus 2012 om 20:47 #17992805met genoeg geld is alles mogelijk ik weet dat dat zet met de zwarte sterren er in over de 5000 euro kost en die van mij zijn compleet nieuw en zit er niet ver onder.
29 maart 2013 om 23:41 #17992806Soms is het weer eens tijd voor een projectje tussendoor om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn.
hierbij het resultaat
Maw ik kan je waarschijnlijk wel helpen.
30 maart 2013 om 00:20 #17992807Volgens mij zijn ze met die custom velgen gewoon een inchmaat hoger (van 14 naar 15 inch volgens mij?) gegaan en hebben ze gewoon alleen randen van verchroomd staal op de originele velgranden geschroefd. Misschien hebben ze er een piepdun randje af gedraaid, maar op de rand zelf zit volgens mij zat vlees om te boren en te tappen.
EDIT: oh dacht dat ik er was met pagina 1, maar moet nog een pagina 2 helemaal lezen… :sleeping
30 maart 2013 om 08:37 #17992808Maar geintresseerden om van 1 naar 3 delig te gaan kunnen zich melden
30 maart 2013 om 11:26 #17992809ziet er wel vet uit ook al zijn het beren velgen haha wel dikke beren haha
31 maart 2013 om 08:33 #17992810@richardkoe stuur mij maar eens een pm met prijzen.
ik ga binnenkort met een maat tweedelige stelen velgen proberen te maken
weer eens wat anders -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.