Moer los of vastdraaien schokdemper achteraan opel astra F

Forumindex Forums Modellen Astra Moer los of vastdraaien schokdemper achteraan opel astra F

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #18289062
    tommy_077
      Lid sinds:
      24 August 2010

      @b07 wrote:

      wees nou verstandig en, ga is wat nieuwe onderdelen halen, ga naar een dealer met je kenteken papieren, die kan je zo vertellen wat je nodig heb, haal die rommel eraf en, neem die mee voor de zekerheid.

      zoals het nu zit hoort het niet dat is versleten/gesmolten rommel wat gewoon vervangen moet worden, daar moet je niet eens mee willen rijden dat is niet veilig.

      Nieuwe Rubbers ga ik maandag halen. Maar mijn buikgevoel zegt dat niet gaat opgelost zijn
      er gaat speling blijven tussen de schokdemperstang met schroefdraad en het koetswerk waar de stang binnen komt in de koffer. Want er is onderaan op het koetswerk geen schoteltje meer te zien ofwel zit deze onder de lasnaden verstopt.

      #18289063
      b07
        Lid sinds:
        24 February 2009

        weet niet hoe het bij een Astra zit maar een schokdemperstang zit normaal gesproken in een bus of lager die precies om de stang past ,die zit weer vast in het rubber en, dat rubber/schotel leunt op het koets werk aan de onderkant en, een rubber/schotel boven op het koetswerk om het op z”n plaats te houden.

        alleen een rubber gaat de spelling natuurlijk niet oplossen, je moet alle delen vervangen toplager, schotels, rubbers, bussen enz of in ieder geval wat gesmolten/ verrot is of ontbreekt

        komt die zuigerstang niet omhoog in je auto als je over hobbels rijd, of de achterkant inveerd, lijkt er ook op dat die niet meer word geborgd onder het koetswerk als ik naar het filmpje kijk

        #18289064
        tommy_077
          Lid sinds:
          24 August 2010

          @b07 wrote:

          weet niet hoe het bij een Astra zit maar een schokdemperstang zit normaal gesproken in een bus of lager die precies om de stang past ,die zit weer vast in het rubber en, dat rubber/schotel leunt op het koets werk aan de onderkant en, een rubber/schotel boven op het koetswerk om het op z”n plaats te houden.

          alleen een rubber gaat de spelling natuurlijk niet oplossen, je moet alle delen vervangen toplager, schotels, rubbers, bussen enz of in ieder geval wat gesmolten/ verrot is of ontbreekt

          komt die zuigerstang niet omhoog in je auto als je over hobbels rijd, of de achterkant inveerd, lijkt er ook op dat die niet meer word geborgd onder het koetswerk als ik naar het filmpje kijk

          Als de rubber ,het schoteltje bovenaan en de moer gemonteerd zijn en ik de achterkant inveer door de auto naar beneden te drukken op de achterkant van de koffer als deze open staat dan blijft alles normaal zitten. schotel op het koetswerk kan ik niet vervangen want dit moet erop gelast worden. De schotel op koetswerk heeft de garagist mee gelast op koetswerk denk ik. Ik zelfs kan lassen maar heb geen lastoestel.

          nog filmpje gevonden op internet https://www.youtube.com/watch?v=0H0QuMmQ3Z8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
          ook nog een afbeelding: http://www.mupload.nl/img/ohafze2buqo.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

          #18289065
          theunm
            Lid sinds:
            29 June 2004

            @b07 wrote:

            weet niet hoe het bij een Astra zit maar een schokdemperstang zit normaal gesproken in een bus of lager die precies om de stang past ,die zit weer vast in het rubber en, dat rubber/schotel leunt op het koets werk aan de onderkant en, een rubber/schotel boven op het koetswerk om het op z”n plaats te houden.

            alleen een rubber gaat de spelling natuurlijk niet oplossen, je moet alle delen vervangen toplager, schotels, rubbers, bussen enz of in ieder geval wat gesmolten/ verrot is of ontbreekt

            komt die zuigerstang niet omhoog in je auto als je over hobbels rijd, of de achterkant inveerd, lijkt er ook op dat die niet meer word geborgd onder het koetswerk als ik naar het filmpje kijk

            als je niet precies weet hoe het zit waarom reageer je dan.
            de helft van je info is niet juist.

            toplagers tref je bij oudere opels alleen voor aan.
            de schokbrekerbevestiging van kadett d en e en astra f is gelijk alleen is de diameter van het gat in de koets is een paar mm groter geworden.
            in het binnenscherm wordt het rubber in de kom gecentreerd aan de bovenkant hoort ook een kom te zijn ( moet hij maar even met de andere kant vergelijken) die lijkt na het lassen niet helemaal meer aanwezig.
            en je moer moet je zoveel mm op de schokbreker draaien zodat de rubbers niet teveel vervormen.

            #18289066
            b07
              Lid sinds:
              24 February 2009

              als je niet precies weet hoe het zit waarom reageer je dan.
              de helft van je info is niet juist.

              ik reageer om de zelfde reden als dat jij reageert.

              Opel demper weet ik inderdaad niet precies hoe die in elkaar zitten maar, ken wel andere dempers en iedereen kan zien dat het niet goed zit.

              vertel dan ook even welke helft er niet klopt ?
              dat er geen lager achter zit, prima heb ook niet gezegd dat ik het weet.

              #18289067
              tommy_077
                Lid sinds:
                24 August 2010

                @theunm wrote:

                @b07 wrote:

                weet niet hoe het bij een Astra zit maar een schokdemperstang zit normaal gesproken in een bus of lager die precies om de stang past ,die zit weer vast in het rubber en, dat rubber/schotel leunt op het koets werk aan de onderkant en, een rubber/schotel boven op het koetswerk om het op z”n plaats te houden.

                alleen een rubber gaat de spelling natuurlijk niet oplossen, je moet alle delen vervangen toplager, schotels, rubbers, bussen enz of in ieder geval wat gesmolten/ verrot is of ontbreekt

                komt die zuigerstang niet omhoog in je auto als je over hobbels rijd, of de achterkant inveerd, lijkt er ook op dat die niet meer word geborgd onder het koetswerk als ik naar het filmpje kijk

                als je niet precies weet hoe het zit waarom reageer je dan.
                de helft van je info is niet juist.

                toplagers tref je bij oudere opels alleen voor aan.
                de schokbrekerbevestiging van kadett d en e en astra f is gelijk alleen is de diameter van het gat in de koets is een paar mm groter geworden.
                in het binnenscherm wordt het rubber in de kom gecentreerd aan de bovenkant hoort ook een kom te zijn ( moet hij maar even met de andere kant vergelijken) die lijkt na het lassen niet helemaal meer aanwezig.
                en je moer moet je zoveel mm op de schokbreker draaien zodat de rubbers niet teveel vervormen.

                Garage heeft zijn werk niet goed gedaan.
                Het is de kom op het koetswerk die ontbreekt zoals theunm zegt dat is niet meer origineel.
                Ik hoop als ik de rubbers vervang dat het toch opgelost is.
                iedere post die gebeurd en probeert te helpen ben ik dankbaar voor.
                Anders naar de garage terug.

                #18289068
                tommy_077
                  Lid sinds:
                  24 August 2010

                  Rubber zijn moeilijk te verkrijgen zelf waar ik regelmatig stukken koop kunnen ze niet meer bij de leverancier besteld worden. Ik zal ze moeten bestellen via internet.
                  Ik heb de herstelde kant nog eens los gedaan 3 dagen gelden en alles opnieuw gemonteerd.
                  Nu was het zo wanneer ik daarvoor met mijn wagen reed hoorde ik steeds een tikkend geluid wanneer ik in een putje of over een verkeersdrempel reed of bij iedere aaneenschakeling van het wegdek nu niet meer enkel hoor ik nu nog een sissend geluid.
                  luister naar de opname(geluid aanzetten bij de video) :
                  http://nl.tinypic.com/r/9j0pcw/8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                  Zijn dit de rubber die ik hoor ?
                  Is dit een normaal geluid of niet ?

                  #18289069
                  tommy_077
                    Lid sinds:
                    24 August 2010

                    Ik heb de andere kant de goede originele kant eens goed bekeken hoe alles daaruit zag.
                    De oorzaak dat ik dit lawaai hoor komt omdat de garage heeft zitten knoeien.
                    Ze hebben ten eerste de rubber die bovenaan zat onderaan gemonteerd op de schokdemper en de rubber die nu bovenaan zit is een verkeerde rubber van een ander auto merk en type vandaar dat de rubber bovenaan veel te groot was die je in bovenstaande post ziet( filmpje)
                    Waar mijn originele onderste rubber is gebleven weet ik niet is misschien gesmolten als ze
                    laswerk hebben gedaan god zal het weten. Dit is de rubber die ik zou moeten hebben http://www.mupload.nl/img/oo6tujj5mtg.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                    Mijn wagen is een ASTRA F DIESEL 1.7 TD (68Pk)
                    Ik heb ook even getest hoe de toestand van de schokdemper was bij het in duwen en uittrekken heb ik een tegendruk. Het naar omlaag induwen gaat makkelijker dan het naar boven bewegen dan heb je meer tegendruk komt volgen mijn omdat je dan een opwaartse beweging maakt en bij het naar omlaag duwen je meer je lichaamsgewicht kunt gebruiken.
                    Zie filmpje die ik hiervan heb gemaakt:
                    http://nl.tinypic.com/r/2e3qq7b/8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                    http://nl.tinypic.com/r/4g5768/8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                    Nu is mijn vraag is mijn achterste schokdemper nog goed en waar kan ik die rubber bestellen?

                    #18289070
                    tommy_077
                      Lid sinds:
                      24 August 2010

                      Eindelijk heb nog even de tijd om verder te kijken naar mijn wagen.
                      Vandaag beide kanten los gedaan om te kijken als ik een nieuwe rubber zou kopen of deze wel past aan de kant waar de garage laswerken heeft gedaan.
                      Uit onderstaande filmpje kan je zien dat de opening(diameter) aan de gelaste kant kleiner is dan de originele kant. http://nl.tinypic.com/r/20kb38w/8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                      Met gevolg wanneer ik de originele rubber van originele kant demonteer van de schokdemper en deze monteer op de andere schokdemper van de gelaste kant dan zit de rubber niet in de opening zoals te zien op deze foto van de originele kant .
                      Originele kant : http://i60.tinypic.com/sze836.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                      Onderaan aan de gelaste kant zit de rubber gelijk goed alleen komt de rubberboord niet in de
                      opening zoals op de foto van de originele kant die hierboven staat.bij het terug demonteren ziet de rubber er nier vervormd uit..
                      zie filmpje rubber onderkant gelaste kant : http://nl.tinypic.com/r/21b18yg/8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                      Bij dit filmpje kan je zien dat de goede rubber niet door de opening komt van de gelaste kant:
                      http://nl.tinypic.com/r/2agj4th/8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Mijn tweede vaststelling wanneer ik de schokdemper aan de originele kant waar nog niet aan gelast is indruk dus naar omlaag beweeg en ik laat deze los dan komt deze vanzelf naar omhoog naar boven.
                      Doe ik dit bij de andere kant waar de laswerken zijn gebeurd dan blijft de schokdemper gewoon omlaag staan deze gaat niet vanzelf naar omhoog naar boven.
                      Kan ik hieruit opmaken dat de schokdemper versleten is aan de gelaste kant omdat deze niet vanzelf naar omhoog gaat ?

                      Ok als mijn schokdemper aan de gelaste kant versleten is dan zou ik achteraan beide schokdempers moeten vervangen.
                      Maar dan stel ik me de vraag aan de gelaste kant zit bovenaan geen schoteltje.
                      Zie foto originele kant en gelaste kant (kan zijn dat het schoteltje eronder gelast zit maar dat ben ik niet zeker).
                      originele kant foto: http://i59.tinypic.com/snlb9x.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                      gelaste kant foto: http://i57.tinypic.com/33cb0uc.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Ik stel me de vraag als dat schoteltje ontbreekt bij de gelaste kant en de rubberboord komt ook niet door de opening(diameter) en ik monteer nieuwe schokdemper en ik ga naar de autokeuring gaan dan de schokdemper goedgekeurd zijn na de schokdempertest omdat er tussen beide schokdempers onderling maar zoveel procent verschil mag zijn ?

                      Gaat door het ontbreken van het schoteltje aan de gelaste kant en de rubberboord die niet door de opening(diameter ) komt er geen verschil optreden tussen beide schokdempers bij het testen van de schokdempers ?

                    9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.