Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › moeilijke start vanochtend
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2012 om 06:23 #17237360
Vanochtend startte mijn Zafira (x1.8XE1) erg raar. Hij sloeg meteen aan, maar leek op 3 cilinders te lopen (al moet ik eerlijk bekennen dat ik niet precies weet hoe dat klinkt. maar motor klok erg rauw en stotterig). Toerental komt normaal bij de start ruim boven de 1000 toeren uit maar kwam niet verder dan 900. Na een paar keer goed gas geven wad het probleem weg, wel rook het erg naar benzine rondom de auto.
Toen ik de auto 10 min later opnieuw startte waren er geen problemen meer.
Wat kan dit zijn?Misschien handig ter info: Al vanaf ik de auto heb (3/4 jaar) schiet de auto in toeren omhoog als ik de auto na een uur of 2 a 3 weer start (naar 1800/200 toeren). Als ik het gaspedaal aantik is dit over). Daarnaast stottert/houdt de auto een heel klein beetje in (niet heel hinderlijk). EGR zit vastgeroest = dus nog niet schoongemaakt en gasklep kan ik moeilijk bij dus carterventilatie is nog niet opgeboord naar 2 mm). Dus mocht iemand heel handig zijn in de buurt van Nijmegen en mij willen helpen heel graag!
Groet Pieter
3 april 2012 om 16:06 #17875520Gasklep eens reinigen..
Willem
3 april 2012 om 17:44 #17875521Bedankt wim voor je reactie.
Het lastige is dat bij de Zafira je er moeilijk bijkomt, aangezien hij erg naar achter geplaatst zit. Hierdoor zit de platic kappen onder de ruitenwissers in die weg. Ik hoop dat er iemand in de buurt van nijmegen een handje wil helpen, die dit vaker bij de hand gehad heeft.
Jammer dat Nootdorp zo’n pokke eind weg is ;)3 april 2012 om 20:02 #17875522Pokke eind, Tis bijna een Rechte weg….
Bijna he..
A15 > A16 > A20 > A13 > Afslag Delft-zuid, z’meer > richting Berkel en rodenrijs > Pijnacker voorbij, Rotonde rechts en nog een paar straatjes en je bent er
Willem
4 april 2012 om 06:29 #17875523Wim, vanochtend startte hij weer als vanoud, maar voor hoelang. Ik ga er ff over nadenken hoe ik een rit naar de andere kant van het land nog aantrekkelijker kan maken en neem dan wel even contact met je op (PM) om eventueel wat af te spreken.
4 april 2012 om 21:14 #17875524houd het eerst maar eens in de gaten…
willem
5 april 2012 om 08:43 #17875525Ga ik doen. Vanochtend start ook prima. Het rare is wel dat het verhoogd toerental na een paar uur stil gestaan te hebben ook minder is :D . Er is dus wel iets veranderd, laten we hopen dat het dan uiteindelijk positief is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.