Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Moeilijke keuze 1.6 Turbo of 1.8
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2009 om 19:39 #17209185
Hi,
Ik ben druk bezig een nieuwe Insignia Tourer uit te zoeken, maar kan nog niet kiezen tussen de 1.6 Turbo motor en de 1.8. Aangezien de Turbo duurder is kan ik in dat geval opties als leren bekleding of de velgen van mijn smaak niet kiezen.
Heb nog geen ervaring met turbomotoren. Ik heb een proefrit gemaakt in de 1.8 en die vond ik niet super snel, maar wel heerlijk stil. Veel stiller dan de Mondeo of C5. Wat doet die 1.6 Turbo, zorgt die voor meer geluid (lees herrie)? En wat moet ik er verder van verwachten? Sneller optrekken is logisch, maar met 120km/h op de snelweg, wat is dan het verschil tussen de 1.6 turbo en de 1.8 gewoon?
Ik hoop op duidelijke en snelle antwoorden. Moet voor eind van de week namelijk kiezen.:)
P.s. voorsteltopic maak ik als ik heb besteld en weet wat het wordt.
16 maart 2009 om 19:42 #17471187Als je niet kan kiezen, ga dan gewoon voor de goedkoopste. Kan je er wat extra luxe bijnemen, verbruikt minder, goedkopere taxen. Je kan idd toch nergens meer snel rijden en je zal ook niet elke dag in Duitsland zitten
17 maart 2009 om 15:32 #17471188misschien een rare opmerking, maar waarom ga je niet ook even in die 1600 rijden??
je praat toch over een fors bedrag als je ‘m zelf koopt en bij lease moet je er wel ff mee doen ws.
17 maart 2009 om 17:13 #17471189origineel gepost door Aingisni
Hi,Ik ben druk bezig een nieuwe Insignia Tourer uit te zoeken, maar kan nog niet kiezen tussen de 1.6 Turbo motor en de 1.8. Aangezien de Turbo duurder is kan ik in dat geval opties als leren bekleding of de velgen van mijn smaak niet kiezen.
Heb nog geen ervaring met turbomotoren. Ik heb een proefrit gemaakt in de 1.8 en die vond ik niet super snel, maar wel heerlijk stil. Veel stiller dan de Mondeo of C5. Wat doet die 1.6 Turbo, zorgt die voor meer geluid (lees herrie)? En wat moet ik er verder van verwachten? Sneller optrekken is logisch, maar met 120km/h op de snelweg, wat is dan het verschil tussen de 1.6 turbo en de 1.8 gewoon?
Ik hoop op duidelijke en snelle antwoorden. Moet voor eind van de week namelijk kiezen.:)
P.s. voorsteltopic maak ik als ik heb besteld en weet wat het wordt.
met het zelfde zit ik ook alleen het probleem is dat de 16 turbo nog niet klaar staat om in te proefrijden.
dus een probleem voor mij, maar ik ga toch voor de 18 16v en je kan evt een andere chip erin doen heeft ie toch een kleine 150 pk…….
succes met je keuze,groeten een andere insignia sports tourer rijder in spe…
ps: wat zeiden ze wat de levertijd was daar???
17 maart 2009 om 17:37 #17471190een turbo hoeft niet minder zuinig te zijn hoor,ligt echt aan de stand van je gaspedaal.
zijn er geen specificaties te vinden???????
17 maart 2009 om 18:02 #17471191origineel gepost door 14XE
een turbo hoeft niet minder zuinig te zijn hoor,ligt echt aan de stand van je gaspedaal.zijn er geen specificaties te vinden???????
Volgens de autoweek (niet erg betrouwbaar)
1,6.
1,8
180 om 140 pk
230 om 175 NMWaarbij het bij de 1.6 het maximale koppel al bij 2200 toeren is.
en omdat het een turbo blok is dus ook langer beschikbaar is dan bij een non turbo blok.0-100km/h
9,3 bij 1.6 om 12.2 bij 1.8
verbruik is nagenoeg hetzelfde namelijk
1:12,5km bij de 1.6 en 1:12,7km bij de 1.8Geluid staat er niet bij.
En de 1.6t is goed koper.
18 maart 2009 om 10:28 #17471192tsja, wat wil je, ga je veel korte stukken rijden ? dan is die 16 turbo wellicht een optie. Ga je lange stukken doen… dan liever een motor die rustiger draait.
Persoonlijk zou ik overigens nooit ene dergelijke bestelling doen zonder er in te hebben gereden…
19 maart 2009 om 06:04 #17471193origineel gepost door arjontje
origineel gepost door 14XE
een turbo hoeft niet minder zuinig te zijn hoor,ligt echt aan de stand van je gaspedaal.zijn er geen specificaties te vinden???????
Volgens de autoweek (niet erg betrouwbaar)
1,6.
1,8
180 om 140 pk
230 om 175 NMWaarbij het bij de 1.6 het maximale koppel al bij 2200 toeren is.
en omdat het een turbo blok is dus ook langer beschikbaar is dan bij een non turbo blok.0-100km/h
9,3 bij 1.6 om 12.2 bij 1.8
verbruik is nagenoeg hetzelfde namelijk
1:12,5km bij de 1.6 en 1:12,7km bij de 1.8Geluid staat er niet bij.
En de 1.6t is goed koper.
nou ik ben het niet helemaal met je eens dat de 16t goedkoper is , in aanschaf in ieder geval niet….
16t business 32.295 standaard
18 16v business 30495 standaardkleine 1800 euries duurdert
19 maart 2009 om 09:03 #17471194het zal wel tussen de oren zitten, maar ergens vind ik dat in een dergelijk formaat auto gewoon minimaal een 2 liter moet zitten…
“vroeger” was dat gewoon een standaard formaat motor, nu stoppen ze er steeds kleiner spul in dat tot op de rand toe word opgefokt. Ik geef de voorkeur aan een hufterproof blok dat gewoon maar doorgaat en doorgaat en doorgaat….
Als ik een 1600 oid wil hebben neem ik wel een kleinere auto :agent
19 maart 2009 om 13:12 #17471195origineel gepost door gompy58
het zal wel tussen de oren zitten, maar ergens vind ik dat in een dergelijk formaat auto gewoon minimaal een 2 liter moet zitten…“vroeger” was dat gewoon een standaard formaat motor, nu stoppen ze er steeds kleiner spul in dat tot op de rand toe word opgefokt. Ik geef de voorkeur aan een hufterproof blok dat gewoon maar doorgaat en doorgaat en doorgaat….
Als ik een 1600 oid wil hebben neem ik wel een kleinere auto :agent
t zit em idd tussen de oren ja.
als ik de stats van de 1,6 TURBO lees is dat toch 180 pk en een koppel van 230 nm……….
niet verkeerd dacht ik zo…
maar ja jij wil een hufterproof dus 2.0 turbo a 37 of 38.000 eurie.
19 maart 2009 om 15:30 #17471196na, 37000 a 38000 valt reuze mee hoor. Voordat we uberhaupt diep in gesprek gingen over de prijs werd er als een 2-3k aan euro’s afgehaald….
De verkoper liet goed doorgschemeren dat hij liever iets dan niets verkocht en dat er best te praten viel over 10%….
ik heb overigens liever diesel… dat dan weer wel. Volgens de verkoper ben ik per direct de garantie van Opel kwijt als ik er een G3 gas handel in hang.
19 maart 2009 om 19:13 #17471197origineel gepost door gompy58
na, 37000 a 38000 valt reuze mee hoor. Voordat we uberhaupt diep in gesprek gingen over de prijs werd er als een 2-3k aan euro’s afgehaald….De verkoper liet goed doorgschemeren dat hij liever iets dan niets verkocht en dat er best te praten viel over 10%….
ik heb overigens liever diesel… dat dan weer wel. Volgens de verkoper ben ik per direct de garantie van Opel kwijt als ik er een G3 gas handel in hang.
ja idd over dat de garantie wegvalt als je gas inbouwd wist ik, omdat ze nog niet fabrieks garantie kunnen geven op de nieuw motoren…:thumbdown
ik kan em als leaseauto hebben bij een groot bedrijf, zon lease bedrijf dinkt al korting af bij de dealer en dat zal dan uitteraard minimaal 10% zijn.
ik weet niet of je em koopt maar dan kan je er zeker 10 % af halen !!! anders regelt het leasebedrijf het wel voor jou…20 maart 2009 om 08:32 #17471198Die 10% is geen probleem. Ik mik op de 13% en met een beetje hangen en wurgen haal ik dat wel. Momenteel zit ik men 40k/48 in de 160pk busines versie met xenon, dakje en sportstoelen op 1075 eurie…. das teveel…
Ik mik dus op de 12-13% eraf qua aanschaf prijs. Het enige dat niet veranderd is de fiscale waarde en das wel een stevige bummer….:thumbdown
20 maart 2009 om 17:40 #17471199Ik heb wel gereden met de 1.8 en niet met de 1.6T maar ik denk dat de 1.6t
in de toekomst waardevaster is.
een auto met 180pk bied over het algemeen meer rijplezier.Maar succes met je keuze.
20 maart 2009 om 21:20 #17471200de 1.8 is veel te traag in de insignia vind ik
deze week was bij ons de 1.6t binnen dat rijdt geweldig!!!! echt wat een vermogen ook al onderin!
viel me 200%mee
ik zou niet zo snel meer een 2.0t bestellen denk ik
20 maart 2009 om 21:24 #17471201Bedankt voor alle reacties. De keuze is vandaag gemaakt! :D
Het is de 1.6 Turbo geworden! Veel reviews steunden mijn gevoel na de proefrit dat de 1.8 wel wat licht/traag was. En dat was allemaal op basis van de sedan, de Tourer is nog ruim 100 kg zwaarder.De Turbo is inderdaad een stuk duurder, dus dan maar geen leer en andere luxe snufjes erbij. Wel de Business uitvoering en het Intro pakket 1 met Navi, USB en 18″velgen. En nu maar wachten hoe snel het gaat met bestellen en bouwen!
20 maart 2009 om 23:21 #17471202Nah dat kan nog leuk worden dan. Ik ga morgen proefrijdne met de 130 pk vrsie van de tourer. Als de 1800 al traag zou zijn in de sedan dan ben ik id dbenieuwd wat die diesel in de zwaardere tourer doet. In mijn achterhoofd bedekend dat een tourer zwaarder is dan een sedan en al helemaal als er een diesel in het vooronder ligt….
21 maart 2009 om 18:09 #17471203Gaat je vast en zeker bevallen. Lijkt mij een hele geschikte motor voor de Insignia.
21 maart 2009 om 20:11 #17471204ik heb van de week ook met de 1.6T gereden en moet zeggen het is een rap blokkie en zeker snel genoeg voor in een insignia. Ik zou dus voor de 1.6T gaan ipv de 1.8
24 maart 2009 om 23:56 #17471205origineel gepost door Aingisni
Bedankt voor alle reacties. De keuze is vandaag gemaakt! :D
Het is de 1.6 Turbo geworden! Veel reviews steunden mijn gevoel na de proefrit dat de 1.8 wel wat licht/traag was. En dat was allemaal op basis van de sedan, de Tourer is nog ruim 100 kg zwaarder.De Turbo is inderdaad een stuk duurder, dus dan maar geen leer en andere luxe snufjes erbij. Wel de Business uitvoering en het Intro pakket 1 met Navi, USB en 18″velgen. En nu maar wachten hoe snel het gaat met bestellen en bouwen!
Zoals het er nu uit ziet zal dit in juni worden vrees ik. En kijk in PM.
28 maart 2009 om 20:22 #17471206Ben erg benieuwd naar de levertijd, maar aangezien we een weekje weg waren heb ik nog niets gehoord. Maandag meteen onze wagenparkbeheerder eens vragen of er al een dealer bekend is.
1 april 2009 om 18:02 #17471207Soms gebeuren er rare dingen… Hoorde gisterochtend dat mijn auto waarschijnlijk in juni geleverd zal worden. Bij de dealer van mijn keuze, dus ik zou gistermiddag al langsrijden voor wat onderhandelingen over accessoires. Tot ik gistermiddag werd verrast door een hele andere mededeling… Er was er eentje met bijna mijn specificaties verkeerd geleverd en afgezegd en die stond nu bij een Opel-dealer die hem graag aan de leasemaatschappij wil leveren. Vermoedelijke levertermijn nu….. tromroffeltje…. volgende week!!!!!:o:o Ik kan het eigenlijk niet geloven… was het vandaag gebeurd had ik het zeker niet geloofd. Ik wacht in spanning af!
1 april 2009 om 20:19 #17471208Dat is nog eens een leuk bericht!
Ik hoop dat dit mij ook overkomt.7 april 2009 om 09:52 #17471209Das inderdaad een tof bericht anders had ik wel eventjes druk gezet :D:D:D
7 april 2009 om 18:11 #17471210:mad: :swear :cry :thumbdown…
:cry Vandaag helaas een triest bericht van de wagenparkbeheerder… De leasemaatschappij had gebeld met 1000-en excuses.. het gaat niet door. Degene die hem had afgewezen heeft hem na het horen van de wachttijd op de juiste toch geaccepteerd dus de dealer levert hem aan hem en niet aan de leasemaatschappij/mij… :swear Dit is duidelijk niet mijn week, eerst al een kind ziek, een hond ziek en nu dit…
Nu moet hij dus alsnog “gewoon” besteld gaan worden en zal de levertijd er vast niet korter op worden nu we 2 weken verder zijn. Flink stevig balen dus. Ik had me er al helemaal op verheugd. Ik weet wel wie ik voordraag voor de “dode mus trofee” dit jaar.:thumbdown
@ guyke: Thanks! Zodra ik meer weet stuur ik je alsnog een PB-tje.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.