Moeilijk startende 1.9cdti

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Moeilijk startende 1.9cdti

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228282
    alio79
      Lid sinds:
      12 October 2010

      Hallo,

      Ik heb wat afgezocht maar nog geen oplossing voor mijn probleem gevonden.

      Bij koude start (10 uur niet gereden) s ochtends star tde auto heel moeilijk. Ik denk zo’n 8 seconden stotteren voordat de auto echt aanslaat met een rookwolkje tot gevolg. Ik dacht witte rook, maar weet het niet zeker.

      Ik heb de auto nieuw, Opel Signum uit 2005, nu 130.000km het is de z19dt dus de 8 kleppen variant 120 pk.

      De gloeibougies zijn al vervangen, heeft niets geholpen. Ik heb de auto vanacht op een hellinkje (achterbanden op de stoep) geplaatst maar dat mocht niet baten, weer moeilijke start. Voor de rest rijdtie prima, geen rook bij volgas, niet het idee dattie nu meer verbruikt. Lijkt steeds erger te worden naar mate het kouder wordt.
      Uitlezen (niet via OP-com) geeft geen foutcodes.

      Iemand enig idee?

      #17757552
      Motorsmurf
        Lid sinds:
        10 October 2010

        Misschien lekken je kleppen een beetje waardoor het moeilijk is om de gewenst druk te bereiken??

        Leg je probleem een voor op http://www.problemcar.nl wellicht dat ze je daar iets meer kunnen vertellen……

        #17757553
        Motorsmurf
          Lid sinds:
          10 October 2010

          Kijk net op de site van problemcar maar daar kom ik een verhaal tegen over injectoren en common rail systeem. Na lange stilstaan is die terug gelopen van 150 bar naar 0. Is dan wel van een 1.3 maar het zou goed kunnen dat dat hetzelfde probleem is als bij jouw.

          http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=162490

          #17757554
          alio79
            Lid sinds:
            12 October 2010

            Ik ben iets verder in de zoektocht.

            Ik heb de raildruk nog niet gemeten. Na het tanken bij Shell en injectorreiniger toe te hebben gevoegd is de auto nog steeds niet beter.

            Ik verdenk nu de EGR of accu. Iemand enig idee of ik die opties kan uitsluiten zonder te demonteren of te meten?

            Ik heb de auto eerder aan een universeel uitleesapparaat gehangen maar daar waren ook geen foutcodes te bespeuren. Verder zag ik dat als ik rond 3000+ toeren het gas intrap een flinke rookontwikkeling. Het verbruik vind ik wat aan de hoge kant: 1 op 13 max. Dan rij ik wel 80-90% stadsverkeer.

            Kan iemand mij helpen? Ik woon in barendrecht en wil liefst kijken of een ‘echte’ OPCOM wel foutcodes kan vinden. Er schijnt ook een EGR test te zijn die je kunt doen via OPCOM.

            Iemand woonachtig in de omgeving en bereikwillig?

            #17757555
            alio79
              Lid sinds:
              12 October 2010

              iemand een idee?

              #17757556
              alio79
                Lid sinds:
                12 October 2010

                van de week een simpele verstuiver lektest gedaan. bleek dat 1 verstuiver wel slecht was.

                Nu staat de auto bij een andere garage (verkoper). Die gaat kijken en hopelijk alle 4 vervangen onder garantie….

                anders was ik 1900 euro kwijt!!!!

                250 euro per stuk een gereviseerde verstuiver !!!

                Ik hoop dat dat het is….

                #17757557
                Motorsmurf
                  Lid sinds:
                  10 October 2010

                  Ga daar idd maar vanuit… Ik had het zelf ook…

                  Ik had 3 slechte verstuivers. Dus ook maar alle 4 verstuivers laten reviseren. Al heeft mij dat gelukkig maar 700 euro gekost.

                  Bij de dealer zou dit 1600 euro zijn.

                  Iig succes dr mee

                  #17757558
                  alio79
                    Lid sinds:
                    12 October 2010

                    Afgelopen week toch langsgeweest bij een echte Dieselspecialist (Jacobs Gouw te Rotterdam) die had het probleem zo boven tafel. 2 verstuivers doen het niet meer optimaal.

                    Ik heb a.s. woensdag een afspraak om 4 verstuivers te laten vervangen bij het bedrijf waar ik de Signum zelf gekocht heb.

                    2 verstuivers zijn niet meer ok, die worden geheel gratis onder Bovag garantie vervangen. 2 andere vervang ik voor eigen rekening. Het autobedrijf waar ik de Signum heb gekocht bood aan om alle arbeidsloon voor eigen rekening te nemen. Dus ik ben uiteindelijk 580 euro kwijt. Niet slecht, gelukkig heb ik garantie!

                    Nu nog maar hopen dat het startprobleem daarmee echt opgelost is.

                    Ik houd jullie op de hoogte.

                    #17757559
                    Spacejam
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 November 2006

                      waarom niet gewoon laten reinigen?

                      #17757560
                      alio79
                        Lid sinds:
                        12 October 2010

                        Ik wordt er echt spuugziek van.

                        Bij dit iets warmere weer hakkelt de auto weer: motor slaat moeilijk aan….lijkt wel iets verbeterd sinds de nieuwe verstuivers erin liggen maar het blijft behelpen….start niet zoals het zou moeten….

                        wat kan het anders nog zijn? Dynamo, startmotor? weer accu?

                        Ik weet eht niet meer…..

                        #17757561
                        nicocorsa
                          Lid sinds:
                          6 June 2006

                          ik denk een egr klep die niet 100% functioneert .
                          dit kan tot gevolg slecht starten hebben. als ze niet meer goed afsluit.

                          zo trekt hij valse lucht . aan een batterij kan je ook twijfelen maar moestje er dan een andere batterij langs zetten die goed is en startkabels aan sluiten dan zou die direct moete aanslaan . dat testje kan je ook snel zelf doen eee

                          #17757562
                          O.Z racing
                            Lid sinds:
                            27 February 2011

                            een slechte aansluiting of defecte motortemperatuursensor komt ook nog wel eens voor.
                            kijk daar maar eens naar zit ongeveer naast de akkubak bij de waterslang vanaf de radiateur.

                            #17757563
                            O.Z racing
                              Lid sinds:
                              27 February 2011

                              en voordat ik het vergeet.een te lage akkuspanning/boordspanning tijdens en na het starten lager dan 12V kan problemen opleveren omdat dan de gevraagde hoeveelheid brandstof niet geleverd kan worden door het systeem.
                              vooral bij koudere temperaturen merkzaam.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.