Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Moeilijk starten D-Kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2010 om 08:15 #17216637
Mijn D-Kadettje start in de vrioege morgen maar moeilijk op. Het blok slaat pas aan na 4 tot 8 keer starten.Nu weet ik wel, het is het koude seizoen, maar toch. M’n Rekord start gewoon in een keer.
Als het blok warm is, of hij heeft een keer eventjes gelopen, start tie gewoon in 1 keer. En is tie eenmaal gestart, loopt het blokje prima.
Autio heeft grote beurt gehad. Qua ontsteking zijn er nieuwe contactpuntjes en rotor ingezet, uiteraard nieuwe bougietjes, luchtfilter en oliefilter. Er zijn geen nieuwe bougiekabels opgezet.
Carburateur is afgesteld, en ik heb de carb ook nog eens gereinigd.Accu is OK, dynamo laadt netjes op, en er zit een nieuwe startmotor op het blok geschrioefd.
Maar dat heeft tot nu toe nog geen soelaas mogen hebben.
Is er iets, wat ik over het hoofd heb gezien. Benzinefiltertjes, of toch nieuwe bougiekabeltjes misschien?
Oh ja, het is een 1200n, met 67.000 echte KM’s op de klok.
25 januari 2010 om 11:08 #17599253ontsteking en contactpuntjes ook weer netjes afgesteld?
25 januari 2010 om 11:52 #17599254origineel gepost door *Jurgen*
ontsteking en contactpuntjes ook weer netjes afgesteld?Yep, dat is door de garage gebeurt. En vergeten te vermelden, maar ook nieuw erop: verdelerkap.
25 januari 2010 om 12:10 #17599255de bougie kabels zou ik ook eens vervangen, die worden vaak vergeten, en zijn toch heel vaak gaar ;)
25 januari 2010 om 14:12 #17599256hand of auto choke?
mijn 1200 S start perfect iedere morgen, moet wel de handchoke vol opentrekken, en zodra die aanslaat gelijk weer 1/3 indrukken omdat ie anders gelijk naar de 4000rpm vliegt.
25 januari 2010 om 15:01 #17599257Trek idd ook eens ff 1 voor 1 je bougiekabels uit de verdelerkap en controleer het ijzeren gedeelte eens op aanslag. Wel steeds weer de kabel terugdrukken voordat je de volgende eruit haalt, anders raak je de volgorde kwijt, ik iig wel :P . En de carburateur, heb je die zelf afgesteld of heeft de garage dat gedaan? De garage wil m nog wel eens netjes op het CO gehalte afstellen, ik stel m vaak iets te rijk af zodat ie naar mijn gevoel net iets beter loopt. Heb je verder ook geen valse lucht bij spruitstuk-carburateur of spruitstuk-cilinderkop aansluiting? En als laatste, hoe staat het met de kleppen, die toevallig ook nog laten stellen? Een hoop dingen, maar als je dit allemaal voor elkaar hebt, zou ie gewoon perfect moeten starten en lopen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.